Gå til innhold

Sammenligne 2 ferdigpc'er


Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som kan fortelle meg hva som gjør at maskinen på komplett er dyrere enn HP?
Hvis man ser bort fra tilbudsprisen og tar utgangspunkt i ordinærpris, så ser det nå ut som at man får mer hardware for pengene på power?

Komplett a140 Epic Gaming PC - RTX 3060 Ti Edition - Komplett Epic Gaming PC - Komplett.no 20 999,-

  • GeForce RTX 3060 Ti,
  • Ryzen 5 5600X
  • 16GB
  • 1TB SSD

HP OMEN 25L GT11-1418NO STASJONÆR PC - Power.no 20 999,-

  • NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti 8 GB
  • AMD Ryzen™ 7 5700G
  • 16 GB RAM
  • 1 TB M.2 NVMe SSD

Er det bare jeg som overser noe her?
Har ikke noe erfaring med Ryzen heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gaming pcer fra f.eks HP kommer ofte med off-brand komponenter, eller komponenter som er så tilpasset hverandre at en oppgradering i fremtiden blir vanskelig. Som at det er akkurat stor nok strømforsyning til de originale delene, eller at skjermkort har spesialmål til kabinettet.

Nå har jeg ikke gått i dybden av hver komponent heller, men "1TB SSD" sier ikke noe om hvilke SSD som er brukt heller. Kan være SSDen som er brukt i HPen er dobbelt så rask som den fra komplett, eller omvendt :p Eneste som er sikkert er CPU. Og der mener jeg at 5700G er en hårfin lengde bedre enn 5600X

 

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Sydvest said:

Gaming pcer fra f.eks HP kommer ofte med off-brand komponenter, eller komponenter som er så tilpasset hverandre at en oppgradering i fremtiden blir vanskelig. Som at det er akkurat stor nok strømforsyning til de originale delene, eller at skjermkort har spesialmål til kabinettet.

Nå har jeg ikke gått i dybden av hver komponent heller, men "1TB SSD" sier ikke noe om hvilke SSD som er brukt heller. Kan være SSDen som er brukt i HPen er dobbelt så rask som den fra komplett, eller omvendt :p Eneste som er sikkert er CPU. Og der mener jeg at 5700G er en hårfin lengde bedre enn 5600X

 

Takk for tilbakemeldingen.

Så nå at komplett sin også var en M.2 disk. Trodde den kanskje bare var PCIe.

Så det har ikke noe å si at det er en Ryzen 5 vs en Ryzen 7 også?

Skjermkortet er vel en del bedre også?

 

Lenke til kommentar

Som Sydvest nevner lengere oppe så bruker HP og andre merker ofte hardware som er vanskelig å oppgradere senere. Strømforsyning kan ha kabler som ikke er kompatibel med andre hovedkort, hovedkort og kabinett kan bruke en formstørrelse som ikke er standard osv osv.

Med Komplett sin PC så brukes det kun deler som følger standardmål, så visst du ønsker å oppgradere senere så vil det være mye enklere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...