Gå til innhold

Er det lavere terskel å få innleggene sine slettet i Politikk-delen av forumet?


Anbefalte innlegg

Hei. 

Er det lavere terskel å få innleggene sine slettet i Politikk-delen og Korona-delen av forumet? Enn f.eks i Spill-delen?

Virker ihvertfall som bare bittelitt avsporing blir slettet, samt endel andre innlegg blir støvsugd opp.

Ikke at jeg har noe konstruktivt og nyttig å komme med i den delen av forumet uansett. Som ingen andre lissom har skrevet hundre ganger før meg.. 

Blir som å skrive til en vegg når det kommer til endel av brukerne der uansett. 

Endret av Sarcoex
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skal synse litt....
Politikk og korona er saker mange har sterke meninger om. Derfor kan det lett bli nokså opphetet dersom diskusjonen sporer av - og det skifter fort til personhets og "du er dum, nei DU er dum..." viss-vas. Jeg tenker at i andre kategorier er folk flest litt mer høflig og tolerante ovenfor hverandre. Selv om man har en annen mening. Tross alt; en mening er ikke det samme som å ha rett. 
Så da tenker jeg det er helt greit at politikkdelen blir moderert strengere for å bevare en rød tråd - i diskusjonen (pun not intended). 😜

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen slettet nettopp et eller flere av mine innlegg. Etter å ha sett i skriveloggen min kan jeg ikke se noe som skal gjøre det. Min konklusjon er at noen brukere er beskyttet av moderator eller har flere "hatter" eller nick. Det er litt merkelig å se - selv om jeg jo har sett det før andre steder enn her. 

For meg er innlegg ferskvare (jeg savner det ikke) og alt mitt er lagret i en skrivelogg lokalt som jeg bruker som håndlager og oppslag. Men de som ikke har det og gjør en jobb med å skrive må jo føle seg mobbet når deres arbeid blir borte og de ikke forstår og ikke vet hva det var resultatet av?? "Off topic" er engelsk og betyr trolig at noe er utenfor tema, å bruke engelsk for å se "important" ut er litt rart og virker arrogant. Det kan også virke noe merkelig få slettet noe når tema allerede svinger litt hit og dit.

Det beste er selvsagt å glemme det hele og skrive et annet sted. SÅ attraktivt er det ikke her.

Jeg har aldri klaget på noen brukere og kommer aldri til å gjøre det uansett. Det er ikke bryet verd. Men andre brukere tåler ikke små personlige nederlag og sutrer til moderatorer. Hevnlyst er klart i bildet, det samme er skadefryden - den eneste ekte fryd - når de ser innlegg bli slettet etter en klage. Men til syvende og sist vil det bare føre til ulyst hos alle. Noen straff er det ikke.

Sitat kopiert og justert fra mitt frasebibliotek tema "slettet innlegg".

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Sarcoex skrev (På 12.1.2022 den 1.46):

Hei. 

Er det lavere terskel å få innleggene sine slettet i Politikk-delen og Korona-delen av forumet? Enn f.eks i Spill-delen?

Virker ihvertfall som bare bittelitt avsporing blir slettet, samt endel andre innlegg blir støvsugd opp.

Ikke at jeg har noe konstruktivt og nyttig å komme med i den delen av forumet uansett. Som ingen andre lissom har skrevet hundre ganger før meg.. 

Blir som å skrive til en vegg når det kommer til endel av brukerne der uansett. 

Våre forumregler gjelder over hele forumet, men noen ganger får vi flere rapporter fra enkelte deler av forumet enn andre. Årsaken er at der er temperaturen og aktiviteten høyere. I tillegg er det enkelte kategorier eller tråder som har mer spesifikke regler vi har vært nødt til å sette for å sikre at debatten ikke sklir ut. 

Dart skrev (2 timer siden):

 

For meg er innlegg ferskvare (jeg savner det ikke) og alt mitt er lagret i en skrivelogg lokalt som jeg bruker som håndlager og oppslag. Men de som ikke har det og gjør en jobb med å skrive må jo føle seg mobbet når deres arbeid blir borte og de ikke forstår og ikke vet hva det var resultatet av?? "Off topic" er engelsk og betyr trolig at noe er utenfor tema, å bruke engelsk for å se "important" ut er litt rart og virker arrogant. Det kan også virke noe merkelig få slettet noe når tema allerede svinger litt hit og dit.

Generelt sett: Vi forsøker å legge igjen notiser ved sletting av innlegg, men det er ikke alltid hensiktsmessig eller noe vi har kapasitet til. Ved eventuelle advarsler eller utestengelser gis det alltid en begrunnelse i beskjeden som blir sendt ut. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sitat: aldri klaget på noen brukere......  de tåler ikke små personlige nederlag...... Hevnlyst........skadefryden - den eneste ekte fryd.....  bare føre til ulyst.

Jeg har vært moderator mange steder og drevet fora selv. Senest på Origo.no. Jeg vet mye om mangt. Også at mange fora dør fordi det finnes bedre mange andre steder.

Jeg vet ikke en gang hvilke av mine innlegg som er slettet og gidder ikke sjekke det. Savner dem ikke. Har ikke lært noe av det. 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Øystein skrev (På 16.1.2022 den 23.15):

Vi forsøker å legge igjen notiser ved sletting av innlegg, men det er ikke alltid hensiktsmessig eller noe vi har kapasitet til.

Det Øystein sier, og vil bare legge til årsaken til at dette er fordi diskusjonen da ofte har gått videre, og det dermed kan ødelegge "flyten" i tråden videre med en notis når tråden er kommet tilbake på rett spor av seg selv. 

Milhouse85 skrev (På 13.1.2022 den 11.57):

Hvis jeg skal synse litt....
Politikk og korona er saker mange har sterke meninger om. Derfor kan det lett bli nokså opphetet dersom diskusjonen sporer av - og det skifter fort til personhets og "du er dum, nei DU er dum..." viss-vas. Jeg tenker at i andre kategorier er folk flest litt mer høflig og tolerante ovenfor hverandre. Selv om man har en annen mening. Tross alt; en mening er ikke det samme som å ha rett. 
Så da tenker jeg det er helt greit at politikkdelen blir moderert strengere for å bevare en rød tråd - i diskusjonen (pun not intended). 😜

 

Politikk og religion berører jo oftere betente tematikken med høy temperatur og følelser og da ender folk dessverre opp med å bli litt ufine, de tar gjerne personen og ikke saken. Men tro meg, andre kategorier er også gjenstand for høy temperatur, jeg slutter aldri å la meg fascinere av at folk blir så hissige i bil-kategorien. Forstår liksom at folk blir sure vedrørende i vaksinediskusjon men skjønner ikke hvorfor noen blir sure fordi "min bil er bedre enn din" 😛 men jeg bryr meg så lite om bil så sikkert derfor 😂

Vi modererer ikke enkelte deler av forumet strengere, det handler mer om at vi får nok oftere rapporter derfra så vi oppdager det nok lettere heller. Vi prøver jo seff å holde øye med alle kategorier men vi er veldig prisgitt rapportene vi får fra dere til å legge merke til ting, for vi har jo tross alt et stort forum.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...