Gå til innhold

Hvilken stilling får jeg i skolen?


ABA

Anbefalte innlegg

Hei

Skal inn i en 25%-stilling dette semesteret på videregående skole i et matematikkfag.

Fra før har jeg 180 studiepoeng (3 år), der jeg har minst 60 studiepoeng i undervisningsfag, og 60 studiepoeng i pedagogiske fag.

Jeg går vel ikke inn under ufaglært her ettersom jeg oppfyller kriteriet om minst 60 stp i undervisningsfag?

setter pris på innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"I stillingskoden 7960, med hovedbenevnelsen «Lærer uten godkjent utdanning», plasseres alle som arbeider med undervisningsoppgaver uten å ha godkjent lærerutdanning. Koden inkluderer både dem med utdanning kun på videregående nivå og dem med studiepoeng innen høyere utdanning i undervisningsfag."

https://www.utdanningsforbundet.no/var-politikk/publikasjoner/2017/undervisningspersonell-og-kompetansekrav-skolen--et-ressurshefte-for-tillitsvalgte/

Konklusjon: Du må ha godkjent lærerutdanning. Jeg tok ett år PPU (praktisk-pedagogisk utdanning) etter jeg hadde tatt en bachelor.

Lenke til kommentar
iMarius skrev (11 minutter siden):

"I stillingskoden 7960, med hovedbenevnelsen «Lærer uten godkjent utdanning», plasseres alle som arbeider med undervisningsoppgaver uten å ha godkjent lærerutdanning. Koden inkluderer både dem med utdanning kun på videregående nivå og dem med studiepoeng innen høyere utdanning i undervisningsfag."

https://www.utdanningsforbundet.no/var-politikk/publikasjoner/2017/undervisningspersonell-og-kompetansekrav-skolen--et-ressurshefte-for-tillitsvalgte/

Konklusjon: Du må ha godkjent lærerutdanning. Jeg tok ett år PPU (praktisk-pedagogisk utdanning) etter jeg hadde tatt en bachelor.

Takk. Har du timelønn ca? Den må jo uansett inkludere for- og etterarbeid!

Lenke til kommentar
iMarius skrev (Akkurat nå):

Ja, timelønnen er uansett ganske grei. Den inkluderer for- og etterarbeid. Husker da jeg tok tilkallingstimer fikk jeg rundt 500kr/t for vikartimer i feks norsk. Det var i 2011.

KS: Lærer og Stillinger med krav om 3-årig U/H-utdanning. 424 000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...