Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor har det blitt av "Ny kontakt" i webmail for outlook.com?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle legge til en ny kontakt for noen dager siden, og da var valget borte. Prøvde med både Chrome og Edge, i begge er topplinjen i "Personer" borte, og Ny kontakt er ikke tilgjengelig. Tenkte at dette var en feil som ble rettet raskt, men feilen er der fortsatt. Noen som har løsningen? Funker å gjøre det fra E-postappen og fra mobile enheter, men ikke fra webmail.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, NoBo said:

Prøvde meg fra mobilen nå og det fungerer derfra men mulig jeg misforstår problemstillingen din? En stund siden jeg logget på via PC men kan ikke huske at det ikke er mulig å opprette kontakter der.

Fra nettleser på både PC og tablet mangler nå menylinjen hvor Ny kontakt lå tidligere. Fra Safari på iPhone har jeg samme bilde som deg, men på en så liten skjerm er visningen helt ulik.

Lenke til kommentar
zanta skrev (11 timer siden):

Jeg skulle legge til en ny kontakt for noen dager siden, og da var valget borte. Prøvde med både Chrome og Edge, i begge er topplinjen i "Personer" borte, og Ny kontakt er ikke tilgjengelig. Tenkte at dette var en feil som ble rettet raskt, men feilen er der fortsatt. Noen som har løsningen? Funker å gjøre det fra E-postappen og fra mobile enheter, men ikke fra webmail.

Du må klikke på "alle kontakter" til venstre så kommer "legg til en kontakt" fram midt på siden.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Frank Olsen said:

Du må klikke på "alle kontakter" til venstre så kommer "legg til en kontakt" fram midt på siden.

Hvilken nettleser og OS har du?

Hos meg ser det slik ut, uansett hva jeg gjør:

Er.jpg.fdac2b160aa9ab1137d316cb9ddaf343.jpg

Slik skal det være (fra sidene til MS):

385667413_Skalvre.jpg.066f91def6521aef26c0e7fe49857b80.jpg

Det er altså menylinjen som ikke lenger er der. Den er der på epost og kalender, men ikke på personer. Prøvde på en annen PC med en annen bruker, samme resultat, så dette gjelder ikke bare meg eller min PC (eller tablet).

Lenke til kommentar

Bekreftes med Firefox også. Jeg har en Hotmail-adresse som hovedepost, og instruksjonene til M$ stemmer ikke.
https://support.microsoft.com/en-us/office/using-contacts-people-in-outlook-on-the-web-1e3438c7-26b2-420c-87de-3cea9d31b5cb

Det er ingen "Ny kontakt"-knapp synlig noe sted. Den pleide å være der den er oppgitt til å skulle være, men den er ikke der nå.
Man kan merke (og slette) alle kontakter og endre en kontakt, men ikke opprette ny.

Å lage en ny kontakt står ikke engang listet når man søker i innstillingene. Det går heller ikke lenger an å lage en ny kontakt direkte når man skriver en ny epost (lagre epostadresse som ny kontakt / mottaker).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Hvilken nettleser og OS har du?

Hos meg ser det slik ut, uansett hva jeg gjør:

Er.jpg.fdac2b160aa9ab1137d316cb9ddaf343.jpg

Slik skal det være (fra sidene til MS):

385667413_Skalvre.jpg.066f91def6521aef26c0e7fe49857b80.jpg

Det er altså menylinjen som ikke lenger er der. Den er der på epost og kalender, men ikke på personer. Prøvde på en annen PC med en annen bruker, samme resultat, så dette gjelder ikke bare meg eller min PC (eller tablet).

Nei, det ser ut som du har rett.....
Jeg bruker ikke outlok.com selv og sjekka bare hvordan det så ut.
Etter at jeg hadde lagt til en ny kontakt så forsvant rett og slett alternativet.

Man kan altså bare ha en kontakt 😂

Forøvrig så irriterer det meg grenseløst at alt nå skal være web-basert.
Det går visst ikke an å finne et eneste epostprogram man kan laste ned og bruke fra PCen lenger.
Det siste jeg hadde slutta å virke fordi det krevde flash.
Håpløst !!!

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar
2 hours ago, Frank Olsen said:

Forøvrig så irriterer det meg grenseløst at alt nå skal være web-basert. Det går visst ikke an å finne et eneste epostprogram man kan laste ned og bruke fra PCen lenger.

Det finnes mange epostprogrammer for PC. Det enkleste er å installere E-post fra Windows Store.

Topic: Da ser jeg at dette ikke gjelder bare meg, men er en generell bug. Sjekket om det var språkavhengig ved å endre til US English, men samme bug der.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
zanta skrev (1 time siden):

Det enkleste er å installere E-post fra Windows Store.

Jeg har den men denne laster heller ikke ned epostene til PCen men henter dem hos min domeneleverandør hver gang jeg åpner programmet.
Jeg vil ha et program som laster ned epostene slik det ble gjort i "gamle dager" 🙂

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar

Dette er en ekstremt tungvint måte, men hvis man mottar en epost fra noen som ikke allerede er på kontaktlisten så kan man trykke på avsenderadressen (det kommer en pop-up med detaljer), trykke på Kontakter-fanen vinduet som kommer opp og legge til som Ny kontakt. Så kan den kontakten endres til det man faktisk vil ha fra kontaktlisten under Personer.

Lenke til kommentar
On 1/10/2022 at 11:13 PM, zanta said:

Jeg skulle legge til en ny kontakt for noen dager siden, og da var valget borte. Prøvde med både Chrome og Edge, i begge er topplinjen i "Personer" borte, og Ny kontakt er ikke tilgjengelig.

Der var "Ny kontakt" tilbake på plass. Go MS!

image.png.4d68597360d7ddfcd30f14a3e9513780.png

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...