Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

hvis du har tatt vaksine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (1 time siden):

Nei, men jeg tror sykdomsforløpet vil bli mindre alvorlig visst jeg har tatt vaksinen.

Enig. Det er som å spørre om man føler seg mer sikker med å bruke hjelm når man sykler. En hjelm kan ikke forhindre 100% skader etter fall på sykkel,hjelm forhindrer ikke at man faller på sykkel, men det vil fortsatt være mye tryggere å sykle med hjelm og skadeomfanget vil være mye mindre når man sykler med hjelm enn å sykle uten hjelm. I overført betydning; jeg minimerer risikoen så godt som jeg kan ved å ta vaksine, og jeg hvis jeg allikevel blir smittet blir sykdomsforløpet vesentlig mildere og mindre alvorlig. 

Endret av GiaMahan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Bilinteressert skrev (3 timer siden):

Tror du da at du alene er 95% beskyttet med vaksinen du har tatt?

Usikker på kva du spør om. 95% beskyttet mot kva? Smitte, alvorlig sykdom, død?

Uansett. Usikker kor denne prosenten ligger, men vaksinen beskytter betydelig mot alvorlig sykdomsforløp ja. Det er nesten utelukket uvaksinerte og vaksinerte med nedsatt immunforsvar, som må innlegges på sjukehus med alvorlig covid forløp.

Ellers beskytter også vaksinen mot smitte. Kor denne prosenten ligger, veit eg heller ikkje. Den er betydelig lavere enn beskyttelsen mot alvorlig sjukdom. Men at vaksinen hjelper på smitte, er eit faktum. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Ja du tror at statistikk over alvorlige forløp, er hentet fra spørreundersøkelser, om kordan folk "føler seg"?

I de sammenhenger jeg har sett så regnes alvorlig forløp som at man ender på sykehus. Terskelen for å komme dit er relativt høy så alvorlig er nok alvorlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
TheKims skrev (45 minutter siden):

Vet ikke hvor mye placebo hjelper visst man ligger på sykehuset og må ha pustehjelp. Troen kan gjøre mye rart, men akkurat der tror jeg ikke det hjelper så mye.

Hvis man ligger på sykehuset og må ha pustehjelp, så vil en positiv forventning til behandlingen gjøre er positivt utfall langt mer sannsynlig.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bilinteressert said:

smitte selvsagt. 

Den smitten som i 99,xx av tilfellene er ufarlig?
Og i de tilfellene den har gitt uheldig utgang, gjelder det svake, syke, eldre osv.
"Kjempefarlig"

Forresten - den som har tatt denne "vaksinen" (eksperiment-injiseringen), kan sjekke opp toksisiteten og kjente bivirkninger på akkurat det vaksinepartiet man fikk fra, hvis man har vært så forutseende å ta vare på etikett eller tatt bilde.

Har du injicerat dig med covid-sticket och vill se vilka biverkningar du kan få? Kolla upp serienumret som står på intyget du fick och jämför det med serienumret (batchcode) för det vaccin du erhållit.

https://prickigahuset.com/2022/01/09/hur-skadliga-ar-mina-partinummer/

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bilinteressert skrev (7 timer siden):

Tror du da at du alene er 95% beskyttet med vaksinen du har tatt?

Nei, så klart ikke. Har i hvert fall mye mindre sjanse av å bli alvorlig syk. Men jeg følger selvsagt alt av forhåndsregler hvis jeg er ute i butikken eller noe sånt. Men går mest i hjemlevering uansett. Mest pga all isen og snøen, og er livredd for å dette og slå meg (igjen).

Lenke til kommentar
11 hours ago, Sarcoex said:

Nei, så klart ikke. Har i hvert fall mye mindre sjanse av å bli alvorlig syk. Men jeg følger selvsagt alt av forhåndsregler hvis jeg er ute i butikken eller noe sånt. Men går mest i hjemlevering uansett. Mest pga all isen og snøen, og er livredd for å dette og slå meg (igjen).

My mindra sjanse til å bli alvorlig syk?
Baserer du det på noen studier av denne "velutviklede vaksinen"? Hvilke?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...