Gå til innhold

Dying Light 2 har over 500 timer med innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
41 minutes ago, BakaBerg said:

Også ikke stor fan av timer/kr i spill. Se på AC valhalla. Forsåvidt bra spill, men altfor mye fluff og tullete filler content. Hvis spillet hadde vært 30-40 timer istedenfor 100+ hadde det vært mye bedre.

Det er jo valgfritt om en vil ta sub-quests og/eller lete opp alle 'collectibles'. De færreste slike spill er spesielt lange om man kun går for hovedquesten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg vurderte å spille dying light 2 før elden ring siden det kommer ut en liten stund før. men jeg vil kunne være ferdig med det til elden ring kommer ut. vet ikke hva jeg synes om at spillet er 500 timer langt. personlig er jeg ikke en fan av spill hvor main game er 100 timer + spill som ac valhalla var gøy de første 30-40 timene. etter det begynte det å føles som en oppgave mer enn et spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så har jeg lenge satt verdi i spill iforhold til timer jeg ser for meg at jeg kommer til å få fra dem iforhold til hva jeg må betale for dem. Om jeg betaler 600kr ønsker jeg gjerne helst å ha 60 timer ut fra det spillet.

Derimot det betyr ikke at spillene jeg kjøper nødvendigvis behøver å være 60 timer lange. Personlig så ser jeg stor verdi i gjenspillbarhet i spill. New Game+ modus, prøve å runne spill på nytt på høyere vanskelighetsgrad, teste ut forsjellige mods, prøve å forbedre rundetid etc.

Resident Evil Village f.eks fra i fjor er ikke ett kjempelangt spill, men på grunn av at jeg likte settingen, bossene og gameplayet så er det ett spill jeg har runnet mange gang og brukt over 70 timer på.

Spill for min del kan gjerne heller være 8-12 timer lange opplevelser, er disse jeg ender opp med å komme tilbake til igjen og igjen. Om spillene er artige å runne på nytt igjen, gir mulighet til å skippe cutscenes, gjerne ha noen kule måter å prøve å komme seg gjennom annerledes så setter jeg mer pris på det enn at spill skal være 100+ timer lange. Har spilt meg lei på evig lange spill som de nyere Assassin's Creed at i fjor satt jeg virkelig pris på ett spill som Metroid Dread. Ikke kjempelangt, men utrolig gøy å runne flere gang.

Lenke til kommentar

Jeg driver fortsatt på med Dying Light 1, og noen quests der som bare tar F.O.R.E.V.E.R. å fullføre, slik som Bounty oppdraget "Knowing Your Enemy".

Kan kun gjøres på ett bestemt sted i spillet. Spawns er RNG. Kan kun skje med oppdraget aktivt. Og spawns har en RNG timer på seg.
Jeg vet ikke hvor mange tmer jeg har brukt nå, og jeg frykter jeg har fått en bug med spillet pga. nye patcher som hindrer videre fremgang.

Så er det Dying Light "Platinum" Edition på GoG - ikke inneholder det ALT i spillet, slik en Platinum Edition i burde gjøre (jeg vet det er kun knyttet til antall salg), og nye DLC-er er fortsatt solgt separat.

Det hele føles som en massiv money grab i forkant av utgivelse av Dying Light 2.

Når jeg er ferdig med DL1, så kan DL2 vurderes - hvis det er å få tak i på GoG, ellers er det totalt uaktuelt.

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev:

Også ikke stor fan av timer/kr i spill. Se på AC valhalla. Forsåvidt bra spill, men altfor mye fluff og tullete filler content. Hvis spillet hadde vært 30-40 timer istedenfor 100+ hadde det vært mye bedre.

Problemet er jo ikke at det er for mye innhold. Problemet er jo at innholdet som er der er for dårlig. Helt ok med lange spill så lenge alt innholdet holder mål.
Lenke til kommentar
BeThomas skrev (På 10.1.2022 den 22.56):
BakaBerg skrev (På 10.1.2022 den 8.35):

Også ikke stor fan av timer/kr i spill. Se på AC valhalla. Forsåvidt bra spill, men altfor mye fluff og tullete filler content. Hvis spillet hadde vært 30-40 timer istedenfor 100+ hadde det vært mye bedre.

Vis sitat  

Problemet er jo ikke at det er for mye innhold. Problemet er jo at innholdet som er der er for dårlig. Helt ok med lange spill så lenge alt innholdet holder mål.

Spiller det nå, og er greit å spille med siste oppdatering, brukt 180 timer nå🙂

Lenke til kommentar
X_Prez_Nixon skrev (På 10.1.2022 den 14.20):

Kan jeg våkne opp i universet hvor det er Elden Ring som kommer med 500 timer innhold i stedet?

Hadde ER hatt 500 timar ville det vore mykje sanking og samling av irrelevant dilldall. Det er det som får opp timane på mange spel, ikkje storleiken på områdene, variasjon, historie, osv.

Eg brukte 150-200 timar på Red Dead Redemption 2, men veldig mange av dei var transport her og der, sanking, jakting og leiting. Hadde dei tatt vekk alt det ville det blitt langt færre timar. Eg trivdes med den delen òg, så det gjorde ikkje stort om det var gjentakande greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...