Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store tråden om camping med bil/bobil


Anbefalte innlegg

Sånne telt er kjempefine syns jeg, men litt stiv pris? En AT er ikke billig den heller, men for en doning det kan bli :D Hvordan kjøler man seg ned i en sånn en egentlig? 

@Theo343 X150 er kjempefin, men en ting jeg la merke til, er det ikke dumt at det ikke er vindu på høyresiden av bobilen? Tenker for utsikten når man skal ut i veien 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistenker at det "lureste" er å gå for en bybobil i mitt tilfelle likevel. Jeg kommer til å være alene i bile 99% av tiden. Hva tenker folk om å kjøpe for så å teste det ut i et år eller to, som plankeby sier? Ser det ligger masse ute til 500-700k

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 timer siden):

Godt poeng ang. sittegruppen, at den fort kan bli for liten, det hadde jeg ikke tenkt på mtp været.

Om du ikke kommer til å være flere enn to stykk uansett så er jo både sjåfør og passasjerstolen vendbar så plassen er vel ikke et problem for en lengre dag på insiden. Været kommer jo bare ann på deg/dere. Kommer dere f.eks til å reise på tur om det er spådd dårlig vær den helga dere tenker å reise? Det finnes uansett masse annet en kan gjøre på en regnfull dag enn å låse seg innendørs i bobilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 minutt siden):

Kommer dere f.eks til å reise på tur om det er spådd dårlig vær den helga dere tenker å reise? 

Svært lite sannsynlig at det skjer, skal man spille golf så må det være fint vær, det er ikke sikkert det blir noe av en gang og at jeg bare reiser alene. Jeg tror nok jeg overvurderer behovet for plass, kommer som sagt til å være alene i bilen omtrent hele tiden

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

En helelektrisk bobil laget for nordiske forhold og helårscamping, og en 2 kW dieselvarmer, med null utslipp.
 

He, he... Nå er vel ikke klima det viktigste på elbil. En elmotor har mange fordeler, i tillegg mye å spare om man skal cruise rundt omkring i Sør-Norge, parkere den osv. Alle elbilfordelene i en bobil er ikke dumt. I tillegg til at man gli noe mer stille i landskapet.

Nå er jo modellen det vises til av mer ombygdt varebil typen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 1/9/2022 at 1:33 PM, Theo343 said:

Utedusj med forheng i ymse varianter har vært vurdert hos meg. Men det fungerer best sommerstid :) Jeg vet ikke hva TS tenker men i min sammenheng skal den være godt egnet for helårsbruk (vinterisolert) selv om den nok vil bli brukt mest om sommeren.


Utedusj er helt fantastisk. Men, jeg har ikke prøvd min i kaldt vær enda da...

Endret av Jonanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig ikke en bobil. Det er en amerikansk Texon pickup camper som jeg setter på en stor Chevrolet pickup. Så sammen blir det en bobil da...

Camper'n er fra ca. 95, og jeg har reparert mye på den. Dusjen inne ble jeg alldri færdig med. Men jeg fant ut at med utedusj, så trenger jeg den ikke.

2472579172.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vi lå bak en slik noen mil i fjor på sommerferien. Selv i "svingene" i Østerdalen så den velteklar ut rett som det var. Skjønner man må ha god tid altså, men.... hjelpe. Vi kjører en Burstner selv og det er jo sportsbil i forhold, selv med Ducato varebilfeelingen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pop skrev (11 timer siden):

Vi lå bak en slik noen mil i fjor på sommerferien. Selv i "svingene" i Østerdalen så den velteklar ut rett som det var. Skjønner man må ha god tid altså, men.... hjelpe. Vi kjører en Burstner selv og det er jo sportsbil i forhold, selv med Ducato varebilfeelingen.

Hvilken lengde har dere? Har du noen erfaringer å dele mtp hvor enkelt det er å manøvrere en slik f.eks i byen og smale veier eller parkeringer til kjøpesenter? Er veldig på gjerde her enda og ønsker meg en lettkjørt bil som kan kjøres "overalt" :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...