Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Blir den Norske befolkning holdt som gissel av et mindretall vaksine motstandere?


Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Per H said:

hypotetisk sett ha en reell effekt på sykdomsforløpet til f.eks kreft, fordi immunforsvaret spiller en stor rolle i regulere forekomsten av kreft og er med på å bekjempe kreftceller. 

Ja, det vil jeg tro.
Men det er klart, det er neppe noen god plan å følge Steve Jobs tankesett, og styre unna all tradisjonell medisin (cellegift, strålebehandling), hvis man har lagt en plan om å overleve ;-)

PS! Det forunderlig hvordan en person på et dødsleie kan klare å holde seg i live noen ekstra timer/dager, i påvente av å kunne få sagt adjø til noen nærstående, endelig få besøk av de, for deretter å sovne inn, kun kort tid etterpå.

Dette er både selvopplevd (som pårørende, ikke avdød ;-), og har lest om mange eksempler på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40 minutes ago, Mind The Gap said:

Dette er både selvopplevd (som pårørende, ikke avdød 😉, og har lest om mange eksempler på det.

Det var en betryggende avklaring for din del :D

Har hørt lignende historier, de illustrerer vel ganske godt at "vilja" kan ha en del å si over det kroppslige utfallet ihvertfall på "marginalen" når det står om små prosenter, noen timer el, men er vel ganske godt overbevist om at uhelbredelig kreft forblir uhelbredelig selv om du er aldri så positivt innstillt til behandlingen :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (12 timer siden):

Etter 2 år med nyheter om korona så endte det i et par dager med feber for meg. Vil si at korona er oppskrytt.

det har vel aldri vært spesielt skummelt for de fleste unge, men folk har latt seg rive med av tabloide overskrifter. For unge friske har det ikke vært en rasjonell frykt i det hele tatt for uvaksinert og i aller høyeste grad ikke med vaksine. 
 

https://www.aftenposten.no/norge/i/Xqn2pB/nye-fhi-tall-39000-ble-smittet-med-omikron-hvor-mange-ble-alvorlig?fbclid=IwAR0gEdN10kL_GUMD8jsjId9FwCZb0sOupAJvKOvPo-TnvLDNbqUsPC7eXBI

Endret av minim
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mind The Gap skrev (På 19.1.2022 den 12.39):

Men det er klart, det er neppe noen god plan å følge Steve Jobs tankesett, og styre unna all tradisjonell medisin (cellegift, strålebehandling), hvis man har lagt en plan om å overleve 😉

Med tradisjonell medisin mener man vel vanligvis kinesisk tradisjonell medisin, folkemedisin, etc?

Det du mener later til å være det motsatte, skole-medisin. Altså  "medisin som man har greid å bevise har effekt ut over placebo i en kontrollert setting". Eller misforstår jeg deg?

-k

 

Lenke til kommentar
12 hours ago, minim said:

det har vel aldri vært spesielt skummelt for de fleste unge, men folk har latt seg rive med av tabloide overskrifter. For unge friske har det ikke vært en rasjonell frykt i det hele tatt uvaksinert og i aller høyeste grad ikke med vaksine.

Takk, det har vært underkommunisert. Og i den forbindelse, er det ikke de unge og friske som blir holdt gissesl av gamle og syke? Jeg har ofret mengder av gleder i livet de siste to årene på grunn av 2 dager med feber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De uvaksinerte vil jo stort sett bare være i fred og leve som normalt.

Det er folk som de gærne damene i denne videoen som holder resten av samfunnet som gisler etter min mening. Folk som har mistet helt vettet over pandemien. Det er trist å se slik psykotisk adferd fra sikkert ellers helt normale gamle damer.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Per H skrev (12 minutter siden):

De uvaksinerte vil jo stort sett bare være i fred og leve som normalt.

Det er folk som de gærne damene i denne videoen som holder resten av samfunnet som gisler etter min mening. Folk som har mistet helt vettet over pandemien. Det er trist å se slik psykotisk adferd fra sikkert ellers helt normale gamle damer.

 

Herregud så sprøtt det er å binge videoer fra USA på Youtube. Folk som står med mobilene i hånda og filmer hverandre mens de kjefter og smeller og roper "don't touch me!".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nedward skrev (På 25.1.2022 den 12.30):

Det er nå slik for de aller fleste akkurat nå. Så det er ikke et veldig snevert perspektiv lengre. Det er realiteten for 99% av alle som får Covid-19 nå.

Det er riktig akkurat nå, men så var det ikke "akkurat nå", men de siste to åra som var omtalt. Perspektivet "akkurat jeg akkuart nå" passer fint å skrive om i dagboka. 

Endret av quantum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
quantum skrev (4 minutter siden):

Det er riktig akkurat nå, men så var det ikke "akkurat nå", men de siste to åra som var omtalt. Perspektivet "akkurat jeg akkuart nå" passer fint å skrive ned i dagboka. 

Det er vel ikke helt riktig. Nå har jeg ikke regnet på dødsraten, men det er jo et ganske stort antall som det gikk bra med før vaksinene kom også, som ikke hadde underliggende sykdommer eller var 90+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 hours ago, knutinh said:

Med tradisjonell medisin mener man vel vanligvis kinesisk tradisjonell medisin, folkemedisin, etc?

Det du mener later til å være det motsatte, skole-medisin. Altså  "medisin som man har greid å bevise har effekt ut over placebo i en kontrollert setting". Eller misforstår jeg deg?

-k

 

Du har rett, upresist ordvalg fra min side.
De rette benevnelsene jeg burde brukt var kanskje skolemedisin, og alternativ medisin?

Satser på at jeg ikke forledet noen her i tråden til omgående å gå for Jobs sin foretrukne kreftbehandling, med bruk av alternativ medisin ;-)

Lenke til kommentar
Stoic skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke helt riktig. Nå har jeg ikke regnet på dødsraten, men det er jo et ganske stort antall som det gikk bra med før vaksinene kom også, som ikke hadde underliggende sykdommer eller var 90+.

Jo det er fullstendig riktig. https://www.merriam-webster.com/dictionary/anecdotal evidence
Det du skriver er tankeløst sprøyt. Covid-19 førte med god grunn til innførsel av de strengeste og mest inngripende tiltakene vi har hatt etter VKII. Fullstendig uavhengig av hvor mange det gikk fisefint med så viser eksponensiell vekst i innleggelseskurvene at covid-19 i fri galopp ville vært ødeleggende. Norge har vært et av landene med lavest covid19 dødsrate i verden, men likevel har pandemien hatt potensiale til å drukne helsevesenet helt. Å skrive at pandemien er "oppskrytt" viser bare hvor langt opp i egen rattata man har klart å presse nesa.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...