Gå til innhold

Er iPhone 5S et dumt valg?


rioi

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har sett meg grundig lei av alt for store telefoner, men er fortsatt veldig fornøyd med IPhone. Min gamle IPhone 5S har knust skjerm men er ellers i Ok stand. Hvilke utfordringer vil jeg få med ytelse hvis jeg bytter batteri og skjerm og bruker denne til vanlig bruk? Bruker få apper. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rioi skrev (1 time siden):

Hei! Jeg har sett meg grundig lei av alt for store telefoner, men er fortsatt veldig fornøyd med IPhone. Min gamle IPhone 5S har knust skjerm men er ellers i Ok stand. Hvilke utfordringer vil jeg få med ytelse hvis jeg bytter batteri og skjerm og bruker denne til vanlig bruk? Bruker få apper. 

Tja.. fikset opp en 5s sjøl å prøvde den litt, synes ik d var verdt d, noe nyere ios får den jo heller ik.  Hvis du har deler allerede liggende, så e jo bare å prøve, men personlig ville satt litt mer peng og kjøpt hvertfall iPhone SE 1st gen. 
 

men du får jo 7/8/SE 2nd gen til rimelige priser brukt el demo. Litt større da. 
 

Lenke til kommentar
rioi skrev (10 minutter siden):

Det er størrelsen som er problemet. Nå har jeg iPhone 7s og synes den er alt for stor. Jæskla synd Apple ikke har et godt alternativ i 5S størrelse

Det finnes ikke noe som heter 7S, tenker du på 7 Plus? Eller vanlig 7?

Ellers ville jeg droppet iPhone 5S, den får ikke lenger oppdateringer og kan være en usikker telefon å bruke fortsatt. Har du vært og kikket på Mini-modellene? Både årets 13 og fjorårets 12 hadde mini-utgaver som ikke er særlig større enn hva 5S var. En knapp cm i høyden og en god halv-centi i bredden er ikke mye. De er enormt mye bedre telefoner på alle områder og vil få sikkerhetsoppdateringer i årevis fremover. De er mindre enn både vanlig 7 og 7 plus. Et sted midt i mellom 7 og 5S finner du 12/13 Mini.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rioi skrev (14 minutter siden):

Det er størrelsen som er problemet. Nå har jeg iPhone 7s og synes den er alt for stor. Jæskla synd Apple ikke har et godt alternativ i 5S størrelse

Som sagt, iPhone SE 1st gen er akkurat likens som 5s.  
 

Men 12 mini da? Litt mindre enn 7/8 serien. 

Lenke til kommentar
22 hours ago, rioi said:

Jeg har sett meg grundig lei av alt for store telefoner, men er fortsatt veldig fornøyd med IPhone.

Da blir du superfornøyd med en 12 Mini eller 13 Mini. Som du ser her er 12 Mini kun litt større enn 5S, men skjermen på en Mini er mye større (5,4" mot 4,0"). Har også lagt til en 13 (6,1") for sammenligningens skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...