Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utskifting av ny Dynamo og arbeid


Ismat

Anbefalte innlegg

Heisann, Var så uheldig at jeg starte det nye året på en veldig dårlig måte. Fikk dessverre stoppet bilen da jeg skulle hjem fra Fyrverkeri Feiringen.

viste det seg at dynamoen er Røkt. Hentet bil ved veihjelp til en verksted. Men idag jeg var innom verksted og spurte om ka det vil koste å av ny dynamo og arbeid, så sa han som satt i Resepsjon at det vil koste 11000kr. som jeg synes at den er en helt urimelig pris.

Han på verksted sa også at dynamo vil koste 8000kr og arbeid 4500kr.

det er en Toyota Urban cruiser (2009)

tror dere at det er en grei pris eller ? 
siden jeg har ikke så mye peiling på biler

Endret av Ismat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig det er normalpris, men gå inn på feks eurodel.no og sjekk hva dynamo koster der, og hør med verkstedet om det er rimeligere enn hva de selv skaffer dynamo for. Dvs, kommer jo helt an på om du bruker merkeverksted eller uavhengig. Jeg ville hørt litt rundtom før du takker ja.

Med forbehold om at jeg ikke kjenner bilen.

Lader verkstedet batteriet på den, så ikke batteri blir ødelagt i mellomtiden? Det er viktig...

Endret av Habla Møberg
Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (20 minutter siden):

Godt mulig det er normalpris, men gå inn på feks eurodel.no og sjekk hva dynamo koster der, og hør med verkstedet om det er rimeligere enn hva de selv skaffer dynamo for. Dvs, kommer jo helt an på om du bruker merkeverksted eller uavhengig. Jeg ville hørt litt rundtom før du takker ja.

Med forbehold om at jeg ikke kjenner bilen.

Lader verkstedet batteriet på den, så ikke batteri blir ødelagt i mellomtiden? Det er viktig...

 

Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (31 minutter siden):

Godt mulig det er normalpris, men gå inn på feks eurodel.no og sjekk hva dynamo koster der, og hør med verkstedet om det er rimeligere enn hva de selv skaffer dynamo for. Dvs, kommer jo helt an på om du bruker merkeverksted eller uavhengig. Jeg ville hørt litt rundtom før du takker ja.

Med forbehold om at jeg ikke kjenner bilen.

Lader verkstedet batteriet på den, så ikke batteri blir ødelagt i mellomtiden? Det er viktig...

De sa at det vil koste 8000kr for selve dynamoen. 
men nå sjekket jeg både på bildeler.nå, Eurodel.no og der ligger prisen fra 2300kr til 5000kr?

Lenke til kommentar
Mechablast skrev (1 minutt siden):

Får dynamo på skruvat til 2849

Fibonacci skrev (Akkurat nå):

Dette høres vanvittig dyrt ut.

Tipper de prøver å selge deg blinklysolje og fustasjeopphengsforkoblinger i samme slengen.

Ja ikke sant. Googlet mye både her i Norge og Sverige og der ligger prisen fra 2500 til 3000.

Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (2 minutter siden):

Du kan få dynamoer til 8000, men jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig i en slik bil. Ville spurt hvilket merke de prøver å selge deg og google prisen andre plasser.

Det spurte jeg ikke. Men hva om man kjøpe en brukt dynamo? Så på finndel.no der er original dynamo fra 900kr til 1500kr?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...