Gå til innhold

Aksjer - DNB støtter ikke take-profit salgsordre?


DrOnline

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har noen aksjer som står hos DNB. Det jeg ønsker å gjøre, er å aktivere en planlagt salgsordre, med lang varighet, slik at hvis kursen på noe som helst punkt når det punktet, opprettes det en salgsordre. Mener det kalles en "take profit". Jeg er ikke så savvy på dette, så mulig jeg bruker feil begreper her.

Men DNB lar meg visst ikke gjøre dette. For det første får jeg ikke lov til å lage salgsordre på mer enn 15% høyere verdi enn siste verdi. For det andre får jeg ikke til å lage salgsordre på mer enn en dag eller noe sånt.


Er det jeg som roter her? Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nordnet har det som heter stop-loss hvor man kan legge inn f.eks terskelverdi som skal gjøre at du lister dine aksjer for salg. 

Merk funksjonen heter stop loss. Men av det jeg har sett så kan man bruke den som taket profitt.

Har ikke faktisk brukt den selv. Men husker at jeg var veldig fornøyd med funksjonen når jeg vurderte å sette den opp med samme formål som du tenker på nå. 

Jeg vet ikke om DNB har noen tilsvarende funksjon. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, HW1 said:

Nordnet har det som heter stop-loss hvor man kan legge inn f.eks terskelverdi som skal gjøre at du lister dine aksjer for salg. 

Merk funksjonen heter stop loss. Men av det jeg har sett så kan man bruke den som taket profitt.

Har ikke faktisk brukt den selv. Men husker at jeg var veldig fornøyd med funksjonen når jeg vurderte å sette den opp med samme formål som du tenker på nå. 

Jeg vet ikke om DNB har noen tilsvarende funksjon. 

 

Takk for det, HW1. Jeg søkte etter "DNB stop loss", og de har denne funksjonen, men det står på nettsidene deres:

Quote

Vær også klar over at det ikke er mulig å legge inn en Stop Loss-ordre i aksjer som handles utenfor de nordiske landene

Og aksjen det gjelder er Activision Blizzard på amerikansk børs. Hvis noen er nysgjerrig, så tenkte jeg sette "take profit" på 80 USD... men jeg får heller bare følge med da. Kjøpte tidligere denne uken etter at Goldman Sachs satte prismålet til 111 USD, en oppside på 75%... så jeg tenkte... sjitt au. Det er IKKE en anbefaling fra min side, jeg er ikke noen ekspert, så ikke hør på meg, men jeg tenkte slik at hvis elektronikkomponentmarkedet henter seg inn i 2022, så vil det komme flere konsoller og skjermkort på markedet, og da kan det føre til en økning i salg av spill. Er sikkert allerede priset inn.. hvem vet. Vi får se! Investerte uansett småpenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...