Gå til innhold

Kommentar: Sony har, på papiret, hatt et fantastisk år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er virkelig Tempest 3D Audio et Ess i ermet i forhold til Xbox Series (og One for den saks skyld)?

Xbox har Dolby/DTX/Spatial Sound støtte siden 2017, og det fungerer også med høytaleroppsett i tillegg til hodesett, hvor PS5 kun støtter sistnevnte for øyeblikket.

Jeg koser meg hvertfall med Dolby i både spill og film med kinooppsettet tilkoblet Xbox. Jeg håper jeg kan gjøre det samme med PS5 når jeg får den i hus.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvordan kommentator kan påstå at Microsoft sin strategi vil være noe bedre for Sony. 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det klages på at sony har få spill, med sine ~8, men Microsoft slipper unna med 2.

Vi vet hvilke spill som kommer, sony har vist gameplay, gitt datoer, etc. Ikke mye usikkerhet rundt dette.

PlayStation 4 solgte fortsatt 7 millioner enheter i 2020, altså 7 år etter lanseringen. Hvorfor tror man at ps5 ikke vil selge etter 3?...

Sony holder på med å starte opp fabrikker for brikker, så de tar altså kontroll slik kommentator ønsker.

 

*Vi har fått flere spill som utnytter dualsense. 

 

Synes dette var en merkelig artikkel. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Tja, om du utnytter dette så vil det være ganske mye bedre.

Akkurat i dag så er Dolby Atmos/Vision bedre, det fungerer strålende i et 5.1.2/4 oppsett og fungerer bra i hodesett i tillegg.

Tempest 3D Audio funger helt sikkert like bra i hodesett og kanskje best i Sony sitt eget, men akkurat nå fungerer det jo ikke i kinooppsett eller atmos lydplanker. 

Håper det kun skyldes eksklusiviteten MS har med Dolby i to år. Må man ha proprietær receiver for å utnytte 3D Audio i fremtiden så har de rota det skikkelig til... 

Endret av Lostfields
Lenke til kommentar
Lostfields skrev:

Er virkelig Tempest 3D Audio et Ess i ermet i forhold til Xbox Series (og One for den saks skyld)?

Xbox har Dolby/DTX/Spatial Sound støtte siden 2017, og det fungerer også med høytaleroppsett i tillegg til hodesett, hvor PS5 kun støtter sistnevnte for øyeblikket.

Jeg koser meg hvertfall med Dolby i både spill og film med kinooppsettet tilkoblet Xbox. Jeg håper jeg kan gjøre det samme med PS5 når jeg får den i hus.

Har både PS5 og series X. Dolby atmos er ikke underlegen Sony sin 3d sound. Skal man ha Dolby atmos via headsett på Xbox må man betale for det, gratis via reciver/lydplanke. Føler den ene ikke ekskluderer den andre, jeg bruker begge to ca 50/50. Folk er så sinnsykt keene til å skulle finne feil på den ene konsollen man ikke har. Hva med å heller være fan av å spille spill!? Begge har sine respektive styrker, til syvende og sist spiller det fuck all rolle hvilken man spiller på når man først sitter der og koser seg...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox har vunnet på at Sony ikke kan levere nok. Samtidig ser folk at den samla pakken hos Xbox (gamepass og nylig xcloud) er veldig god. Jeg var PlayStation og har etterhvert ordnet meg et skikkelig saftig spillbiblotek som jeg aldri så for meg at jeg kom til å forlate til fordel for Xbox. Men det er akkurat det som skjer når jeg i tillegg ser gamle Sony konsoller bli stengt ned. Spesielt når Xbox har satset hardt på å overføre biblioteket og i flere tilfeller forbedrer de. Tror ikke Sony er ferdig på noen måte men nå er Xbox er et bedre valg.

Lenke til kommentar
donwang skrev:
Lostfields skrev:

Er virkelig Tempest 3D Audio et Ess i ermet i forhold til Xbox Series (og One for den saks skyld)?

Xbox har Dolby/DTX/Spatial Sound støtte siden 2017, og det fungerer også med høytaleroppsett i tillegg til hodesett, hvor PS5 kun støtter sistnevnte for øyeblikket.

Jeg koser meg hvertfall med Dolby i både spill og film med kinooppsettet tilkoblet Xbox. Jeg håper jeg kan gjøre det samme med PS5 når jeg får den i hus.

Har både PS5 og series X. Dolby atmos er ikke underlegen Sony sin 3d sound. Skal man ha Dolby atmos via headsett på Xbox må man betale for det, gratis via reciver/lydplanke. Føler den ene ikke ekskluderer den andre, jeg bruker begge to ca 50/50. Folk er så sinnsykt keene til å skulle finne feil på den ene konsollen man ikke har. Hva med å heller være fan av å spille spill!? Begge har sine respektive styrker, til syvende og sist spiller det fuck all rolle hvilken man spiller på når man først sitter der og koser seg...
Beklager @lostfields, var ikke meningen å tagge deg😅
Lenke til kommentar
Iki skrev:

Er ikke helt sikker på hvordan kommentator kan påstå at Microsoft sin strategi vil være noe bedre for Sony. 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det klages på at sony har få spill, med sine ~8, men Microsoft slipper unna med 2.

Vi vet hvilke spill som kommer, sony har vist gameplay, gitt datoer, etc. Ikke mye usikkerhet rundt dette.

PlayStation 4 solgte fortsatt 7 millioner enheter i 2020, altså 7 år etter lanseringen. Hvorfor tror man at ps5 ikke vil selge etter 3?...

Sony holder på med å starte opp fabrikker for brikker, så de tar altså kontroll slik kommentator ønsker.

 

*Vi har fått flere spill som utnytter dualsense. 

 

Synes dette var en merkelig artikkel. 

Jeg hadde ikke tatt denne artikkelen seriøst om jeg var deg. Dette bare EN persons mening. Han kan grine og skrike så mye han vil, men saken er at Sony selger dobbelt så mye som xbox. "Despite supply woes, Sony sold through 12.8 million PlayStation 5s worldwide by the end of September 30, 2021 (number of units shipped is 13.4m), nearly twice as much as Microsoft's Xbox Series X/S, which sold through 6.7 million units in the same period." https://www.playstationlifestyle.net/2021/11/18/ps5-vs-xbox-series-x-sales-2021/
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lostfields skrev (8 timer siden):

Er virkelig Tempest 3D Audio et Ess i ermet i forhold til Xbox Series (og One for den saks skyld)?

Xbox har Dolby/DTX/Spatial Sound støtte siden 2017, og det fungerer også med høytaleroppsett i tillegg til hodesett, hvor PS5 kun støtter sistnevnte for øyeblikket.

Jeg koser meg hvertfall med Dolby i både spill og film med kinooppsettet tilkoblet Xbox. Jeg håper jeg kan gjøre det samme med PS5 når jeg får den i hus.

PS5 og Sony Pulse 3D fungerer fantastisk. Har aldri hatt bedre lyd i spel før. Men så har eg begrenset erfaring med Xbox, og Dolby, så kan ikkje sammenligne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, pantrax said:

Nå er jo 3D lyden i ps3 mer enn bare et format. Det er jo en prosessor dedikert til lyd. Hvis den brukes rett snakker vi om vesentlig bedre lydopplevelse. Men det blir bare på et fåtall ps5 exlusives tenker jeg.

Bedre brukeropplevelse enn hva? Enn dagens opplevelse? 

Det kan sikkert stemme, for spill utnytter ikke alle egenskapene til hverken PS5 eller Xbox Series idag, nemlig ray traced audio. Det blir spennende saker. 

Når set er sagt, så har også Xbox Series dedikert lydbrikke for å avlaste CPU.

Jeg tror begge kommer til å få knallbra lyd i spill, men jeg håper sannelig at jeg en gang får nyte denne lyden fra PS5 på kinooppsettet mitt uten å kjøpe en dedikert receiver for Tempest 3D Audio.... 

Lenke til kommentar
pantrax skrev (16 timer siden):

Xbox har vunnet på at Sony ikke kan levere nok. Samtidig ser folk at den samla pakken hos Xbox (gamepass og nylig xcloud) er veldig god. Jeg var PlayStation og har etterhvert ordnet meg et skikkelig saftig spillbiblotek som jeg aldri så for meg at jeg kom til å forlate til fordel for Xbox. Men det er akkurat det som skjer når jeg i tillegg ser gamle Sony konsoller bli stengt ned. Spesielt når Xbox har satset hardt på å overføre biblioteket og i flere tilfeller forbedrer de. Tror ikke Sony er ferdig på noen måte men nå er Xbox er et bedre valg.

Det hadde vært spennende å se hvordan salgstall og utvikling videre ville vært om verken Sony eller MS hadde begrensninger på hvor mye de klarte å produsere. 

Som du sier har nok mange gått for Xbox fordi de ikke har fått tak i PS5, og opplever helt sikkert at Xboxen er helt topp. Videre blir disse stadig mer knyttet til systemet gjennom Gamepass, som jeg tenker igjen vil gjøre det vanskeligere for Sony neste konsollgenerasjon. 

Endret av afterall
Lenke til kommentar
Iki skrev (21 timer siden):

Er ikke helt sikker på hvordan kommentator kan påstå at Microsoft sin strategi vil være noe bedre for Sony. 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det klages på at sony har få spill, med sine ~8, men Microsoft slipper unna med 2.

Vi vet hvilke spill som kommer, sony har vist gameplay, gitt datoer, etc. Ikke mye usikkerhet rundt dette.

PlayStation 4 solgte fortsatt 7 millioner enheter i 2020, altså 7 år etter lanseringen. Hvorfor tror man at ps5 ikke vil selge etter 3?...

Sony holder på med å starte opp fabrikker for brikker, så de tar altså kontroll slik kommentator ønsker.

 

*Vi har fått flere spill som utnytter dualsense. 

 

Synes dette var en merkelig artikkel. 

Spillindustrien har en "what have you done for me lately?" mentalitet. Faktum er at Sony har hatt en veldig tørr spillhøst, mens Microsoft har lansert tre relativt store spill i Flight Simulator, Forza Horizon 5 og Halo Infinite. Fire om man teller med Psychonauts 2 (som også kom til PS4/5). Deathloop var riktignok en hit, men det kommer jo til Xbox neste år. I tillegg er Xbox langt flinkere til å støtte sine spill over tid. Sea of Thieves er over tre år gammelt og fikk nytt (gratis) story innhold denne sommeren. Både FH5 og HI kommer til å få betydelige utvidelser de kommende årene.

Ikke at det unnskylder Xbox sitt tørre lanseringsvindu de seks første månedene, men ingen kan si noe på at Xbox ikke gjorde et hederlig forsøk på å hente seg inn i høst. Jeg skulle helst sett at de ble flinkere til å fordele lanseringene utover året, dog. 2022 ser foreløpig ut til å ligne på 2021 for Xbox.

Tipper for øvrig det blir litt av den samme greia, men i motsatt retning, til våren når Sony har lansert GT7 og HFW og det fortsatt er tre-fire måneder til Xbox' neste storspill. Så snur det igjen etter Redfall, FM8 og Starfield til høsten. And so, the cycle continues.

Lenke til kommentar

KOmmer inn på Gamer.no (uten sport selvfølgelig) og ser en artikkel angående hvordan MS har lært av sine feil. Kom ikke som noen bombe at det avr snakk om GP. Ser litt lengre ned og ser denne artikkelen hvor Sont gjlr det dritbra MEN.... Tenkte med en gang forfatter vil at Sony skal gjøre som MS. Forutsigbart for å si det mildt, men er heldigvis en personlig mening, og ikke mer. Forresten så er det ikke kun Sony sine esklusive spill som er blitt rammet av pandemien, men de fleste utviklere har merket det på en global basis. Er åpenbart at Lønningen er en stor fan av MS for tiden og vinklet artikkelen i den retningen.

Uansett... Ordnet en PS5 i år (til bursdagen min. Som jeg elsker meg selv) og må si meg utrolig fornøyd. Gikk over forventninger. DualSense er veldig fin evolusjon av DS4. Både risting og triggerene gir mye mer immersion i flere spill selv i de den ikke bruker den så mye som Scarlet Nexus til spill som bruker alt den kan som Ratchet And clank. Noen slår den av for å spare batteri, jeg kunne aldri gjøre det. Hadde blitt som å drikke alkoholfri øl =D Og jeg som ikke har plass til et surroundanlegg der jeg bor så er 3D audio. Returnal uten headset med 3D audio? Det var den Munkholmen, ja... Siden jeg er en gediger VR fan så venter jeg spent på PSVR2. I kontrollerene skal de bruke samme tech som i DualS som er lovende i seg selv. For bare håpe de ikke bare skal ha de store spillene i VR, da. Er ennå skeptisk til han der Ryan.

Også bra at Sony fulgte Nintendo sin strategi med Direct aktige sendinger. Da får vi nyheter og datoer oftere.

Hele industrien er rammet av problemer med produksjonen av deler til duppedingsene våre, alt fra PS5/XsX/Switch til PC'er og mobiler, men den har ikke stoppet helt opp. Er faktisk blitt en god del bedre nå, men desverre kke over ennå. Med andre ord så blir det lettere å skaffe seg en PS5. Tror neppe Sony eller Nintendo MÅ ha en ny strategi i det hele tatt. GP er faktisk ikke det beste som har skjedd i spillens historie.

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev:

KOmmer inn på Gamer.no (uten sport selvfølgelig) og ser en artikkel angående hvordan MS har lært av sine feil. Kom ikke som noen bombe at det avr snakk om GP. Ser litt lengre ned og ser denne artikkelen hvor Sont gjlr det dritbra MEN.... Tenkte med en gang forfatter vil at Sony skal gjøre som MS. Forutsigbart for å si det mildt, men er heldigvis en personlig mening, og ikke mer. Forresten så er det ikke kun Sony sine esklusive spill som er blitt rammet av pandemien, men de fleste utviklere har merket det på en global basis. Er åpenbart at Lønningen er en stor fan av MS for tiden og vinklet artikkelen i den retningen.

Uansett... Ordnet en PS5 i år (til bursdagen min. Som jeg elsker meg selv) og må si meg utrolig fornøyd. Gikk over forventninger. DualSense er veldig fin evolusjon av DS4. Både risting og triggerene gir mye mer immersion i flere spill selv i de den ikke bruker den så mye som Scarlet Nexus til spill som bruker alt den kan som Ratchet And clank. Noen slår den av for å spare batteri, jeg kunne aldri gjøre det. Hadde blitt som å drikke alkoholfri øl =D Og jeg som ikke har plass til et surroundanlegg der jeg bor så er 3D audio. Returnal uten headset med 3D audio? Det var den Munkholmen, ja... Siden jeg er en gediger VR fan så venter jeg spent på PSVR2. I kontrollerene skal de bruke samme tech som i DualS som er lovende i seg selv. For bare håpe de ikke bare skal ha de store spillene i VR, da. Er ennå skeptisk til han der Ryan.

Også bra at Sony fulgte Nintendo sin strategi med Direct aktige sendinger. Da får vi nyheter og datoer oftere.

Hele industrien er rammet av problemer med produksjonen av deler til duppedingsene våre, alt fra PS5/XsX/Switch til PC'er og mobiler, men den har ikke stoppet helt opp. Er faktisk blitt en god del bedre nå, men desverre kke over ennå. Med andre ord så blir det lettere å skaffe seg en PS5. Tror neppe Sony eller Nintendo MÅ ha en ny strategi i det hele tatt. GP er faktisk ikke det beste som har skjedd i spillens historie.

Hva er det som er lansert hittil som er bedre enn game pass da?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mookie skrev:
Chaos_Niddhogg skrev:

KOmmer inn på Gamer.no (uten sport selvfølgelig) og ser en artikkel angående hvordan MS har lært av sine feil. Kom ikke som noen bombe at det avr snakk om GP. Ser litt lengre ned og ser denne artikkelen hvor Sont gjlr det dritbra MEN.... Tenkte med en gang forfatter vil at Sony skal gjøre som MS. Forutsigbart for å si det mildt, men er heldigvis en personlig mening, og ikke mer. Forresten så er det ikke kun Sony sine esklusive spill som er blitt rammet av pandemien, men de fleste utviklere har merket det på en global basis. Er åpenbart at Lønningen er en stor fan av MS for tiden og vinklet artikkelen i den retningen.

Uansett... Ordnet en PS5 i år (til bursdagen min. Som jeg elsker meg selv) og må si meg utrolig fornøyd. Gikk over forventninger. DualSense er veldig fin evolusjon av DS4. Både risting og triggerene gir mye mer immersion i flere spill selv i de den ikke bruker den så mye som Scarlet Nexus til spill som bruker alt den kan som Ratchet And clank. Noen slår den av for å spare batteri, jeg kunne aldri gjøre det. Hadde blitt som å drikke alkoholfri øl =D Og jeg som ikke har plass til et surroundanlegg der jeg bor så er 3D audio. Returnal uten headset med 3D audio? Det var den Munkholmen, ja... Siden jeg er en gediger VR fan så venter jeg spent på PSVR2. I kontrollerene skal de bruke samme tech som i DualS som er lovende i seg selv. For bare håpe de ikke bare skal ha de store spillene i VR, da. Er ennå skeptisk til han der Ryan.

Også bra at Sony fulgte Nintendo sin strategi med Direct aktige sendinger. Da får vi nyheter og datoer oftere.

Hele industrien er rammet av problemer med produksjonen av deler til duppedingsene våre, alt fra PS5/XsX/Switch til PC'er og mobiler, men den har ikke stoppet helt opp. Er faktisk blitt en god del bedre nå, men desverre kke over ennå. Med andre ord så blir det lettere å skaffe seg en PS5. Tror neppe Sony eller Nintendo MÅ ha en ny strategi i det hele tatt. GP er faktisk ikke det beste som har skjedd i spillens historie.

Hva er det som er lansert hittil som er bedre enn game pass da?
Ingenting er så bra som GamePass, men ser ikke hvorfor Sony eller Nintendo "må" gjøre det samme siden de tjener godt på de foretningsmodellene de har. Og heller ny technologi som DualSense, VR, joy-cons enn et abo tjeneste.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...