Gå til innhold

Kan man bytte vifte på Arctic Freezer II 360 A-RGB?


chrisf

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig merket at en av viftene på Arctic Freezer kjøleren min lager en irriterende lyd og jeg tenker dermed at det er lurt å bytte ut den ene viften som lager lyd. Er det noen som vet om det er enkelt å bytte ut vifter på en Arctic freezer II 360 med RGB? Arctic bruker vel en form for splitter for å kjøre viftene og de er holdt sammen med en "heat sink tube". Er det sånn at man bare kan klippe opp denne heat sink tuben og så plugge ut den ene viften fra RGB headeren og vifte headeren på splitteren og så plugge inn den nye for å bytte vifte? Selv om det virker helt opplagt at det bør være mulig å bytte vifter på AIO'en så er jeg ikke helt sikker på hvor enkelt det er å gjøre det når kablene er holdt sammen med en sånn heat sink tube. Er det noen som vet om dette er enkelt? Og jeg legger til et bilde av denne heat sink tuben som holder vifte og rgb headerene sammen og som antageligvis må klippes åpen når man skal bytte vifte. Det jeg heller ikke er sikker på akkurat nå er hvorvidt hver enkelt vifte har en sånn heat sink tube og om man dermed egentlig bare må åpne tuben på den ene viften for å bytte ut viften.

 

 

Screenshot 2021-12-29 at 08.35.15.png

Endret av chrisf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 12/29/2021 at 2:25 PM, xClaymanx said:

Fant en fin tråd som spør om det samme som deg:

https://www.overclock.net/threads/arctic-liquid-freezer-ii-is-it-possible-to-replace-the-fans.1751708/

Ja, det er bare å bytte.

Du trenger jo ikke å bruke viftekontrolleren til kjøleren om du ikke absolutt vil

Takk! men det som jeg fortsatt synes er uklart er hvorvidt man da må finne en måte å holde kabelen sammen etter at man har klippet opp heat sink tuben for å demontere viften som skal byttes ut? Trenger man denne plastikk delen for å holde vifte kablene sammen eller den egentlig ikke nødvendig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...