Gå til innhold

Oppgradere PC med ASRock Z170 Pro4S hovedkort


PelleP

Anbefalte innlegg

Vi har en PC med et ASRock Z170 Pro4S hovedkort som vi skal oppgradere.

Den har for øvrig:
- i5-6600K CPU @ 3.50GHz
- 2 x 16 GB Dual-Channel 1066MHz
- NVIDIA GEFORCE GTX 1660 Super

Ut fra det jeg kan se på 'Can I Run it' så er det CPUen som er flaskehalsen. Hovekortet støtter 6. 7. gen Intel CPU og har 1151 socket.

Jeg greier ikke å finne noen 7. gen Intel prosessor for socket 1151! :(
Er det noen som har tips?
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PelleP skrev (15 minutter siden):

Vi har en PC med et ASRock Z170 Pro4S hovedkort som vi skal oppgradere.

Den har for øvrig:
- i5-6600K CPU @ 3.50GHz
- 2 x 16 GB Dual-Channel 1066MHz
- NVIDIA GEFORCE GTX 1660 Super

Ut fra det jeg kan se på 'Can I Run it' så er det CPUen som er flaskehalsen. Hovekortet støtter 6. 7. gen Intel CPU og har 1151 socket.

Jeg greier ikke å finne noen 7. gen Intel prosessor for socket 1151! :(
Er det noen som har tips?
 

Vet ikke hvor godt du har lett, fant denne etter noen sekunder: https://cdon.no/elektronikk/intel-core-i7-7700-3-6-ghz-4-kjerner-8-strenger-8-mb-cache-lga1151-socket-oem-p49821003?gclid=EAIaIQobChMI8Jyn-KuH9QIVEkeRBR36AQNfEAYYASABEgIc1vD_BwE&gclsrc=aw.ds

Lenke til kommentar
TheKims skrev (15 minutter siden):

Jeg ville ha begynt med RAM før jeg hadde gjort noe annet. De stikkene du har kjører på den laveste hastigheten som DDR4 støtter og vil gjøre så din CPU blir flaskehals.

Komplett har et greit tilbud på noen gode RAM brikker

 

 

Jeg tenkte litt på det også, men jeg stolte på 'Can I run it', der var det bare CPU og GPU som angivelig skulle være problemet. De ram-brikkene kan jeg jo også kjøpe.  

Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 time siden):

Det er litt galskap å betale 3800kr for 7700K. Du får oppgraderingspakker med ny CPU, RAM og HK for noen kroner mere. F,eks denne til 4400kr. Det vil være en betydelig bedre oppgradering. 

 

Å kjøpe PC-komponenter er et mareritt!

Jeg tviler ikke på at det stemmer det du sier, men for meg er det ikke åpenbart på hvilken måte den oppgraderingspakken er bedre enn det jeg har. Jeg får en ny i5 prosessor og 16 GB ramm i stedet for 32. 
Det er heller ikke åpenbart hvorfor jeg skal ha et nytt hovedkort når det fortsatt er mulig å oppgradre CPU og ram på det gamle. Jeg skulle gjerne slippe å bytte hovedkort, men dersom jeg først skal gjøre det så er jeg villig å spotte inn litt mer for en oppgraderingspakke. 
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...