Gå til innhold

Kor får eg kjøpt tilbehør/utstyr til mitt teleskop


entername

Anbefalte innlegg

Hei

Har et enkelt teleskop i dag (Celestron Travel Scope) og lurte på kva eg trenger for å få kopla et DSLR kamera til dette og om det eventuelt fantes nokre billige tripoder, med sporing (sånn at det følger stjernehimmelen), som eg kunne sette det på. Eventuelt om det er lurt og gå opp til ein meir avansert tripod for å kunne støtte et større/tyngre teleskop på sikt om man først kjøper noke slikt. Har ingenting imot å kjøpe ting brukt, men inntrykket mitt er at det er lite å oppdrive på f.eks. Finn.no i tillegg veit eg jo ikkje helt kva eg trenger so det er vanskelig og søke det fram :(

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Trur eg kan benytte meg av Celestron sin UNIVERSAL BARLOW AND T-ADAPTER - 1.25" og SONY E-MOUNT T-RING for å kople kameraet direkte på teleskopet, men sliter med å finne noken som selger dette i norge. Ser Japan Photo fører Celestron sine andre produkter so har sendt dei ein mail for å spørre om dette er riktige deler for mitt teleskop og noke dei kan få fatt i, men har ikkje fått svar endå. All hjelp blir satt stor pris på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...