Gå til innhold

Apple Watch - Series 7 eller SE


Anbefalte innlegg

Jeg skal begi meg inn på smartklokkemarkedet, og som eplebruker er det fort Apple Watch som gjelder for å få  full funksjonalitet.

Selv om jeg selvsagt har lyst på S7 så er det ikke til å komme bort fra at 5000kr er mye penger for en smartklokke (skal ikke ha med LTE), så SE er også oppe til vurdering. Sliter imidlertid veldig med å bestemme meg, så hvis noen har førstehåndserfaring med en av dem eller begge og kan hjelpe meg i riktig retning settes det stor pris på.

De største faktorene som gjør at jeg vurderer å betale for S7 er: skjerm som tåler mer, bedre batteritid (uten always-on display), større skjerm med tastatur og raskere lading.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle velge, ville jeg gått for S7. For min egen del har jeg gått bort fra AW for 2-3 år siden, etter å ha brukt de fleste modeller fra 1. generasjon kom. Årsaken er at man må regne med å lade minst annenhver dag, noe jeg ble lei av. Jeg har gått over til Garmin, som holder (avhengig av modell) 1-2 uker på en lading. Ikke så smart som AW, men smart nok for mitt bruk. De smarte funksjonene blir IMO uansett bare brukt i starten, man oppdager etter hvert at mange ting er det bedre å bruke mobilskjermen til. I tillegg funker Garmin like bra på Android som på iOS, dersom man skulle finne på å bytte.

Lenke til kommentar
On 12/28/2021 at 9:51 PM, zanta said:

Hvis jeg skulle velge, ville jeg gått for S7. For min egen del har jeg gått bort fra AW for 2-3 år siden, etter å ha brukt de fleste modeller fra 1. generasjon kom. Årsaken er at man må regne med å lade minst annenhver dag, noe jeg ble lei av. Jeg har gått over til Garmin, som holder (avhengig av modell) 1-2 uker på en lading. Ikke så smart som AW, men smart nok for mitt bruk. De smarte funksjonene blir IMO uansett bare brukt i starten, man oppdager etter hvert at mange ting er det bedre å bruke mobilskjermen til. I tillegg funker Garmin like bra på Android som på iOS, dersom man skulle finne på å bytte.

Takk for input. Jeg endte opp med S7. Skrudd av always-on, og da ser det ut til at jeg er i rute til ca 2 dager batteritid, noe jeg anser som helt ok. Har ikke behov for søvtracking, så den kan som regel lade på natta. Smartfunksjonene var en del av grunnen til å kjøpe, men har ingen umiddelbare planer om å gå tilbake til Android, så klokka bør kunne leve i en hel del år før den trenger å byttes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...