Gå til innhold

Eksisterer det en iOS-app som måler WiFi styrke (-dmb, RSSI mv.)?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg klarer verken å finne apper eller informasjon på nett om tilgjengelige apper som jeg kan bruke til å understøke WiFi-kvaliteten mens jeg beveger meg rundt i huset. En heat map funksjonalitet ville vært fint, men selv en enkel app som viser signalstyrke (-dbm), RSSI, støy, mv., ville vært supert. Jeg regner vel egentlig med at dette ikke er støttet av iOS, men jeg har ikke klart å finne det stå noen sted.

Forslag tas imot med takk.

Takk for hjelpen!

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trrunde, enig. Jeg mistenker det samme, jeg synes bare det er merkelig at det er så vanskelig å finne det skrevet noe sted 😛 

Janak, har akkurat lastet denne ned og ikke fått tid til å utforske så mye, men jeg klarte umiddelbart ikke se hvor man får opp signalstyrke (-dbm), støy, RSSI etc. her? Jeg finner funksjoner som port scan, ping etc, men ikke signalkvalitet…

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Har kikket etter dette selv tidligere men Apple lar ikke utviklere hente ut den slags informasjon via wifi-modulen i mobilen. Så om man ønsker dette på en mobil så må man benytte Android eller kjøpe ekstrautstyr man kobler til iPhonen som finnerut av relevante data på egenhånd og förer dem til mobilen. Men da kan man like godt benytte en laptop man gjerne har liggende om man ikke har en Android-mobil for hånden.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...