Gå til innhold

Kjøpe ekstern grafikkort eller nye laptop?


Jayhawks

Anbefalte innlegg

 

Hei

Jeg har en Acer Aspire E17 E5-774-32ZP laptop som jeg bruker til innendørs sykling med Rouvy-appen. 

Specs:

Intel Core i3-6157u (2,4 GHz, 3MB L3 cache).
Intel Iris Graphics 550, up to 4160 MB Dynamic video memory. 
8GB DDR memory
256 GB SSD

Anbefalte specs for Rouvy er 
OS: Windows 10 with Creators update, Windows 11
CPU: Intel Core i5 or AMD
RAM: 8 GB
GPU: 2GB Radeon R9 200 series or NVidia GTX 650
HDD: 4GB of free space

Jeg forstår det slik at det går an å kjøpe et eksternt grafikkort, for å "booste" laptopen. Er dette noen vits, eller er laptopen i sin helhet utdatert og for dårlig, jf. Rouvys specs? Hva vil jeg i så fall måtte ut med for å få en mer potent laptop?

Vil det enkleste være å kjøpe en ny (brukt) laptop med litt mer muskler, à la denne?

Jeg har plass til stasjonær PC også, hvis det er et bedre alternativ.

 

På forhånd takk for bistand. 

 

PS! Jeg er ikke nevneverdig PC-kyndig, så jeg er noenlunde avhengig av "plug & play". 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksternt grafikkort vil koste deg skjorta og vil ikke nødvendigvis fungere slik du vil det skal fungere

2000+ for selve brønnen og ytterligere 3000+++ for skjermkortet.

Ville nok satsa på en ny maskin for prisen og enkelhetens skyld.

En entry maskin med Nvidia eller AMD skjermkort vil nok fungere helt fint i ditt til felle.

Stasjonær vil nok muligens bli  rimeligere, men om du ikke har en skjerm fra før faller nok en laptop enklere inn i oppsettet ditt.

 

Lenke til kommentar

Jeg bruker en enkel Lenovo laptop til Swift, det er vel og bluetooth på den rulla der så du slipper kabel? Programet er jo ikke veldig gpu krevende så alle nyere interigrerte gpu`er er nok bra nok til slike rulle program. En laptop kan du jo og bruke til andre ting og eventuelt

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...