Gå til innhold

– Hvordan lure de ansatte tilbake på kontoret? Det går ikke. Ikke nå, og aldri igjen [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de vil ha oss tilbake på kontoret 100% av tiden, så glem det. Heldigvis har tidene endret seg siden rett etter bankkrisa i 2008 da jeg i hvert fall ikke fikk jobben med IT utvikling om jeg sa ordet "hjemmekontor" på jobb intervjuet eller helst ville ha det inn i ansatt-kontrakten.

Men det er jo ikke alle som kan jobbe hjemme selvsagt. Og det er ikke nødvendigvis best alltid å jobbe hjemme heller. Men for meg som har pendlet til Oslo mye, er det selvsagt en fordel å reise litt mindre, selv om det er mer sosiialt å være der. Noe særlig mer effektivt å jobbe i åpne lokaler tett i tett i stedet for på et arbeidsrom hjemme er det ikke.

Flere hjemmekontordager og også eventuelt kontorfellesskap i nærmiljøet vil tvinge seg fram uansett. Og all denne pendlinga og jobbreisene er heller ikke bra for miljøet og det grønne skiftet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For alle som har muligheten til hjemmekontor så er det jo blitt veldig opplagt og selvsagt hvor mye av fritiden som spises opp i rushtrafikk, pendling og ikke minst alle utgiftene relatert til dette. Og pendling suger jo, enten det skjer i egen bil, med tog eller i buss. Det er forsinkelser, uhell og vinter. Seriøst, det er folk som har brukt et halvt årsverk på pendling før 2020, altså nesten 2 timer hver vei til og fra jobb. Tenk all den fritiden de plutselig fikk administrere helt på egenhånd den dagen hjemmekontor ble en realitet. Veldig mange vil nok heller bytte jobb enn å gå tilbake til kontoret hele uken. 

Arbeidsgivere må nok tenke litt nytt nå, for alle vet at dette virker og er gjennomførbart. De arbeidsgiverne som ønsker alt tilbake til det gamle vil nok tape de skarpeste hodene fremover om de ikke er fleksible og legger en plan sammen med sine ansatte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...