Gå til innhold

Håpløs oppførsel fra Telenor


Vod0

Anbefalte innlegg

Sitter her å krangler med Telenor, eller jeg krangler og lite skjer fra deres side og dette har pågått siden jeg ble kunde for 6mnd siden.

Kort fortalt så fikk jeg en god kampanje på internett via Fiber og det startet med at første faktura ikke stemte i det hele tatt. Etter 6-7 telefonsamtaler der jeg alle gangene ble forsikret om at det ikke var noen problem og saken ble sendt videre så stengte de til slutt internettet mitt midt i eksamenstiden pga jeg ikke hadde betalt regningen som var x3 så høy som den skulle være (som jeg hadde tatt kontakt om alt for mange ganger). Fikk tilslutt ordnet det via en siste samtale der han plutselig fikk ordnet alt.  Måtte derfor gjøre den ene eksamenen med å bruke 4G.

Men nå har jeg flyttet og de har selvfølgelig køddet det til igjen... De startet opp abo. mitt 1 mnd for tidlig, de flyttet ikke over nettet og fikk derfor 2 mnd oppsigelsestid samt 1 mnd ekstra på en leilighet jeg ikke disponerte og sendte derfor mail 3. des og 13. des uten svar fra de, og her sitter jeg da. Liten og håpløs da jeg ikke har mulighet til å velge noen andre, det er fiber som er montert og om jeg velger mobilt bredbånd så går jeg fra 350mbps til 15mbps for samme pris og vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, orker ikke ringe mer da jeg får de samme svarene hver eneste gang og nada skjer. Tør nesten ikke ringe de igjen for da blir det bare ord mot ord.

Hva kan jeg egentlig gjøre for å legge litt press på de og få saken ut av verden? Vil bare ha en faktura som stemmer og internett i leiligheten min. Er så ufattelig lei hele Telenor nå og skulle ønske jeg bare kunne valgt noen andre men det er jo ingen som tilbyr noe her i Troms. Har brukt så ufattelig mye tid i telefonkø og forklaringer alle gangene jeg har ringt men ingenting skjer.

Siste mailen som ble sendt og som forklarer alt utenom det siste da jeg fikk beskjed om oppsigelsestid etter at jeg sendte denne.

Sitat

Hei. Dette er forhåpentligvis siste gangen jeg må ta kontakt med dere pga. masse feil som har skjedd og lite handling fra deres side.

Det hele begynte med at jeg fikk en telefon fra en selger som ga meg et bra tilbud på 799kr mnd med utstyr inkludert samt gratis oppstart. Første faktura var ingenting riktig og det var både oppstartgebyr på 2000kr, leie av utstyr osv., jeg ringte inn og noe ble fjernet, men fortsatt mange feil der, ringte inn på nytt og saken ble sendt videre. I etterkant så hørte jeg ingenting på 2 uker, ringte inn på nytt og fikk samme beskjed, saken er sendt videre.

2 nye uker og ingenting skjer, ringer da inn igjen og dobbeltsjekker at noe faktisk skjer samt at jeg ikke får gebyr samt inkasso pga. ubetalt regning på nesten 5,000kr. Dette bekrefter de at ikke skjer ettersom faktura har blitt satt på pause mens det er en pågående sak ang den, og jeg aksepterer det. Så kommer selvfølgelig inkassovarsel fra dere men trussel om nedstenging av nett og jeg må derfor ringe til dere enda en gang og får igjen samme beskjed om at jeg kan se bort i fra dette og trenger ikke bekymre meg samt at saken er blitt sendt videre.

Endelig så ringer det en som skal fikse det, men jeg må sende bilde av bestilling på e-post, denne personen skulle sende en e-post til meg som jeg da skulle svare på. Jeg fikk aldri e-posten (sikkert misforstått eposten) og tokk derfor kontakt på nytt både via telefon og e-post, på e-posten så la jeg ved bekreftelse.

Enda en periode går og plutselig står jeg da uten internett midt i eksamensperioden og ble tvunget til å bruke 4G på selve eksamensdagen pga. dere hadde tatt internettet mitt selv om jeg har ringt inn alt for mange ganger og fått beskjed gang på gang at dette var pauset pga. pågående sak ang faktura.

Ringer da inn temmelig forbannet og møter heldigvis en person som skjønte hva situasjonen var og var veldig hyggelig, denne personen fortalte også at han la inn 3 måneder gratis internett/tv pga. alt tullet som har vært nå siden jeg startet som kunde hos dere, men denne har jeg ikke sett noe til på de nye fakturaene. Han la det inn (sånn som alle andre) som en sak pga. fakturaen var fortsatt over 2000kr for dyr i forhold til hva jeg skulle betale og fikk beskjed om at dette var satt som en hastesak, men som tidligere så hørte jeg ingenting fra dere..

I tillegg til dette så la han inn oppstart på den nye plassen jeg flyttet til 6. des og da skulle det være oppstart 6. des, men her har noe skjedd og det ble startet opp dagen jeg ringte så har hatt internett/tv i 1 mnd. på en plass jeg ikke har bodd.

Ringte da inn på nytt et par dager senere og da kunne plutselig han fikse fakturaen min over telefon uten å sende det videre som en sak, og hvorfor ingen av de 6-7 andre jeg snakket med kunne gjøre det skjønner jeg ikke. Fikk endelig betalt og fikk internettet tilbake etter 5 dager uten pga. feil dere har gjort.

Så kort fortalt:
Jeg har tatt kontakt 7-8 ganger ang en faktura som var feil og alle sendte saken videre,
 Dere stengte internettet mitt midt i eksamensperioden selv om jeg fikk bekreftet gang på gang at det ikke ville skje
Etter alt for mange telefoner så kunne han plutselig ordne opp i alt sammen over telefon
 dere har startet opp nytt abo. Og dermed fakturert meg dobbelt i 1 mnd. selv om jeg og han i telefonen ble enige om mandag 6. des.
Fikk beskjed om at jeg skulle få 3 mnd. gratis internett/TV pga. alt dette styret

Så det jeg vil vite er hvordan alt dette har skjedd og hvorfor jeg har måtte bruke så mye tid på å få fikset en enkel faktura? Fikk bekreftet at han kunne se mange saker på kontoen min ang dette
 

 

Endret av Vod0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først, når du er avhengig av tjenesten (internett i dette tilfellet), alltid betal regningen og klag heller samtidig. Da kutter de ikke tjenesten.

 

  • Send en ny epost.
  • Forklar enkelt forskjellen på hva du har fått og hva du har måttet betale for.
  • Be om et konkret og begrunnet beløp refundert
  • Gi en frist f.eks 3 uker fram i tid, der du vil klage inn saken for Brukerklagenemnda (klagenemd for elektronisk kommunikasjon) om ikke saken er løst til da.

 

Telenor sin tele-support er stort sett ubrukelig dessverre. De er satt opp som NAV, der en kun når førstelinjesupport, og de sender saken videre til "teknikere". Teknikerne har da en automatisk utsending av sms 7 dager senere med "ingen feil funnet"... 🤬

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...