Gå til innhold

Elbil budsjett 400-550k.


Sa95

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på leiting etter elbil med budsjett 400-550k. Vi er et par og kjører stort sett på veier 60-110km/t , sjeldent opp til hytter og fjell, så ikke behov for 4x4.

Viktigste for meg er mest mulig rekkevidde, men setter selvfølgelig pris på kvalitetsfølelse. Det blir min første elbil, så håper på best mulig opplevelse 😊 

 

Setter pris på alle tips! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 hours ago, Dassen said:

BMW i4

Hmm, jeg så på konfigurator. Går ganske kjapt over 550 hvis man skal ha rattvarme blant annet 😂 

21 hours ago, FrihetensRegn said:

Tesla Model 3 LR. Den har 614 km rekkevidde.

Det var den første jeg tenkte på, men model 3 er å se overalt. Personlig syns jeg den ser litt for avrundet for min smak. 

 

Ser på Polestar 2 long range single motor med. Oppgitt 510-540km, men mer realistisk er 400km. Da er model 3 long range til nesten samme pris et bedre valg.. Vanskelig detta. 

 

Noen andre som har kloke valg/tips? 😊 

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Abiden said:

Kia EV6, uten tvil til den prisklassen. Du får ganske bra speccet bil til ca 520 000 med bakhjulsdrift. 

Lynrask lading med 800 volt-system, lekker eksteriør og Kia er generelt kjent for lavt forbruk på elbilene sine.

Vel man bør høre med leverandør ang leverings tid, hørt flere som sier at man får bil i 2023 når man bestiller idag

Lenke til kommentar
Sari95 skrev (11 timer siden):

Takk for alle svar! Da ble det model 3 long range! 😊 

Gratulerer! Godt valg!

Sari95 skrev (11 timer siden):

Finnes det fortsatt insentiver /rabatter man kan benytte eller er det slutt på det de siste årene? 

Det er fortsatt mva-fritak. Og generelt avgiftsfritak. Ingen vektavgift, og ingen effektavgift, etc.

Generelt halv bomavgift, men det kan variere endel rundt i landet. Samme på ferger mener jeg. Og service- / vedlikeholdsutgifter er en liten brøkdel av eksosbiler.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hanhijnn said:

Gratulerer! Godt valg!

Det er fortsatt mva-fritak. Og generelt avgiftsfritak. Ingen vektavgift, og ingen effektavgift, etc.

Generelt halv bomavgift, men det kan variere endel rundt i landet. Samme på ferger mener jeg. Og service- / vedlikeholdsutgifter er en liten brøkdel av eksosbiler.

Takk! 😊 

 

Jeg tenkte litt på registreringsår. Var innom tesla forhandler og fikk tilbudt en 2021 model 3 som ankommer Norge neste uke. Da jeg spurte om hvilken årsmodell den regnes som så er det fortsatt 2021, selv om vi snart er i 2022. Jeg lurer da på hvor mye det påvirker salgsverdi i framtiden, at den snart er "ett år gammel" modell 🤔

 

Spiller årsmodell stor rolle, i det helhetlige bildet? 

Lenke til kommentar
Sari95 skrev (5 timer siden):

Jeg tenkte litt på registreringsår. Var innom tesla forhandler og fikk tilbudt en 2021 model 3 som ankommer Norge neste uke. Da jeg spurte om hvilken årsmodell den regnes som så er det fortsatt 2021, selv om vi snart er i 2022. Jeg lurer da på hvor mye det påvirker salgsverdi i framtiden, at den snart er "ett år gammel" modell 🤔

Spiller årsmodell stor rolle, i det helhetlige bildet? 

Registreingsår spiller liten rolle for Tesla. De oppgraderer og utvikler bilene sine i hele bilens levetid, sålangt det lar seg gjøre. Uten at du må inn på noe verksted for å få den nye programvaren. Bare når/hvis det krever ny hardware også. Så ingen grunn til å tenke mye på reg.år. Alle biler har verditap i sammenheng med alder, og det slipper selvfølgelig heller ikke Tesla utenom. Men ikke i samme grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...