Gå til innhold

Selge laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro det er mulig å få solgt. Er litt vanskelig når der er problem på den, så prisen blir lavere av det. Det med piper og må skrus av, er dette noe som skjer kun under hard belastning som under spilling? Kan det skyldes at batteriet er defekt kan en spekulere i. Vil problemet forsvinne om en tuner ned frekvens eller effekt på skjermkortet.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (26 minutter siden):

Jeg vil tro det er mulig å få solgt. Er litt vanskelig når der er problem på den, så prisen blir lavere av det. Det med piper og må skrus av, er dette noe som skjer kun under hard belastning som under spilling? Kan det skyldes at batteriet er defekt kan en spekulere i. Vil problemet forsvinne om en tuner ned frekvens eller effekt på skjermkortet.

Pipingen skjer ikke bare under høy belastning, kan komme når som helst. Batteriet har jeg fjerna fra laptopen. 
 

 

Lenke til kommentar
FishingMoby skrev (6 minutter siden):

Kan spilles på i timesvis uten at den begynner å pipe, virker fint ca 95%av tiden. 
minnebrikke? 

Jeg så i linken til maskinen at der er to minnebrikker (RAM). En kan kjøre en minnetest i Windows for å sjekke om det er noe feil med ram. Og om det er det så kan en eventuelt prøve å kjøre med en av minnebrikkene. Men dette er bare en ting som kan gi en slik feil, det kan like gjerne være noe helt annet.

Om maskinen er brukbar slik den er så kan en bare selge den slik den er også, men en må opplyse om feilen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Dubious said:

Selv om du skriver alle problemene, og noen biter på, så vil du få klage på den, og til slutt ende med å måtte kjøpe den tilbake. 

Ikke helt sånn det funker. Skriver man om feilen og at den selges som den er så har ikke kjøper noe rett til å klage.

Kjøpt en del ødelagte produkter oppigjennom som jeg har reparert med varierende hell. Men er vanskelig å stille en diagnose på hva som er feilen på denne gjennom en forumpost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har forsåvidt en Multicom-maskin (Clevo OEM) som hadde litt problemer med RAM når jeg kjøpte den, men dette fikset seg når jeg flyttet RAM-brikken fram og tilbake mellom de to slottene maskinen hadde mens jeg testet. Kunne vel være f.eks oksidasjon som lagde dårlig kontakt som ble skrapet bort nok når jeg flyttet brikken til at det begynte å fungere igjen. Dette har skjedd med en annen maskin også som er stasjonær men der renset jeg brikkene med WD40 og isopropanol.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...