Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motor på sykkel som kutter og går treigere.


TeoBro55

Anbefalte innlegg

Jeg har en Rieju MRT 50 som går tregere både på toppfart og akselerasjon. Den starter alltid første kick og alt er fint helt til jeg kommer opp i typ 4.-6. gir hvor motoren stopper opp som om den ikke får noe bensin. Den gjør sånn av og på når jeg tar gassen fra rundt 75-100% i de girene. Også når den ligger på en 2000-3000 rpm og jeg tar gassen på maks skjer det samme (noe som ikke pleide å skje). Jeg har et bilde av tennpluggen. Noen som vet?

Tennplugg.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den har gått som den skal før, uten at du har gjort noen endringer motormessig, så ville jeg ha gått over hele forgasseren. Med den bensinen vi har nå er det et stort problem at man får avleiringer om ting står en stund. Dette kan føre til (delvis) tette kanaler, dyser etc i forgassere... 

Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig fikset det med å skru luft mix skruen inn 1,5 gang helt inn til høyre. Den føles kjempe responsiv og rask i både bakker og alt. Høres ut som og lukter som den gamle 2 takteren igjen. Egentlig sykt at den ikke har blitt skjært enna da jeg har ligget på 7k rpm med en så lean mix. Takker for hjelp : )

Lenke til kommentar

Er helt klart at du har for liten dyse på den, er dysen som bestemmer bensinmengde fra ca 75-100%. Standard at blandingskrue er skudd ut en og en halv omdreining. Hva har du gjort med motoren før, eller har den vært slikt hele tiden?

Eller at forgasser trenger rens

Endret av Sirheadly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...