Gå til innhold

AM4-sokkel x550 og x570 chipset - Bygg- og Brukererfaringer


G

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ASUS ProArt X570-CREATOR WIFI Hovedkort. Møtte på første problem ved SSD-montering av en litt sær SSD med for spesiell kjøleblokk til bruk på dette innovative hovedkortet.

Tanken er at hvem som helst nytter tråden til det som står i Topic. Synes at denne chipset-generasjonen er interessant.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 11 innstallert og har ikke hatt noe krasj av noe slag. Har ikke brynt maskinen skikkelig, men er fornøyd så langt. Kjøpt fra vip-scdkey med promo BFTYC tastet inn før betalingen. Produktnøkkelen bare fungerte på Windows 11 Pro ISO-filen. Behøvde ikke å innstallere på Windows 10 først. Var en Win10-produktnøkkel. Kostet da litt over 13 dollar eller der omkring.

Stoler på han her aussie-dude'n jeg. Som promo-koden stammer fra.

 

Et bilde jeg tok når jeg var omtrent ferdig med monteringen. Demontering og montering tok en del timer, da jeg har en ekkelt stor kjøler som alltid er like morro. Gadd ikke å bytte kabinett, så det kjører i det gamle lyddempede kabinettet. Vet ikke helt når jeg får mer å fortelle. Men, nå er det andre ting som står på planen. Er jo jul og greier, og jeg har surfemaskin så det holder nå.

Asus_ProArt_X570-CREATOR_WIFI__montert__19des2021.thumb.jpg.3fe27d214a5fb49855f8da37acde4594.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok, ok. Regner likevel med at ågerprisenes tid er forbi mer eller mindre. At Microsoft er tjent med flest mulig nye brukere og det der. At prisene i retail-leddet er der av gammel praksis, fordi noen kjøper det og da er jo det ekstra cash.

Microsoft har så mye konkurranse med gamerne nå. All slags konsoller og gaming beveger seg også litt til Linux som plattform. Er nok derfor de har så stor fleksibilitet mellom Xbox og PC, da Windows jo er Microsoft sitt fortrinn. Samt at de nytter abonnementsinnlåsning på Xbox gaming som også funker på Windows.

Så ja, jeg føler meg ikke akkurat som noen snylter. Dilemmaet der er vel at det er OEM, en lisenstype som skal nyttes på de som bygger tusenvis av PC-er. Men, hvem ønsker seg en retail Windows i dag. Kanskje en og annen bedrift som ikke kjøper PC med integrert forhåndsinnstallert OEM lisens.

Nei, jeg kan ikke helt forsvare kjøpet, men det er såpass på vippepunktet med Microsoft Windows. Microsoft har jo ryddet vekk noen Ebay-selgere da. Har lagt merke til det. Eller så var det Ebay som ikke orket all svindelen og tilbakebetalingshelvete til kunder som ble snyltet på.

Lenke til kommentar
Quote

The websites selling cheap Windows 10 and Windows 7 keys aren’t getting legitimate retail keys straight from Microsoft.

Some of these keys just come from other countries where Windows licenses are cheaper. These are referred to as “gray market” keys. They may be legitimate, but they were sold for cheaper in other countries. For example, Windows keys were once much cheaper in China.

Other keys could have been purchased with stolen credit card numbers. A criminal acquires some credit card numbers, purchases a bunch of Windows keys online, and sells them through third-party websites at a cut rate. When the credit cards are reported as stolen and the chargebacks occur, Microsoft deactivates the keys, and those Windows installations are no longer activated—but the criminal gets away with the money people paid for them.

Some keys may be education keys intended for students but obtained fraudulently. Other keys may be “volume license” keys, which are not supposed to be resold individually.

Noen tar brus i butikken uten å betale og andre bruker illegale koder fordi de ikke vil betale de 2699 kr det koster for en fullversjon av Windows (1499 kr for amatørutgaven).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...