Gå til innhold

Norsk riggselskap vil kvitte seg med ansatte som ikke vaksinerer seg


Anbefalte innlegg

1 hour ago, 5CJ56A5D said:

Jeg fikk inntrykk av at du mener at det er rimelig å bruke tvang for å få folk til å vaksinere seg.

Så jeg valgte å svare deg fordi at det er virkelig ikke rimelig å bruke tvang for å få noen til å vaksinere seg. Det må være basert på frivillighet, spesiellt når det gjelder en vaksine vi ikke vet langtidsvirkningene av. FDA og CDC gikk bare for noen dager bort i fra sin anbefaling om å bruke Johnson & Johnson vaksinen pga for store bivirkninger. Spesiellt, etter at de har anbefalt den uten reservasjoner i 2 år snart. Ikke bra for de som er døde eller lemlestet pga bivirkningene av denne vaksinen nå.

Har jeg utrykt noe som helst om hva jeg synes om tvang i forhold til vaksiner i det du siterte?

Gjerne uthev der jeg gir inntrykk av det.

Man tar ikke standpunkt om noe bare fordi man forklarer hva noe er. Tar forskere standpunkt med en gang de holder en forelesning/publiserer? Er forskning derfor subjektivt og ikke objektivt?

I framtida kan det være fordel om du først leser poster og responderer deretter, istedenfor å ha en allerede mening om posten før du har lest den. Det gir færre stråmenn og lar deg faktisk ta imot informasjon. Det må gå ann å ha evne til såpass.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shockorshot skrev (16 timer siden):

Har jeg utrykt noe som helst om hva jeg synes om tvang i forhold til vaksiner i det du siterte?

Gjerne uthev der jeg gir inntrykk av det.

Man tar ikke standpunkt om noe bare fordi man forklarer hva noe er. Tar forskere standpunkt med en gang de holder en forelesning/publiserer? Er forskning derfor subjektivt og ikke objektivt?

I framtida kan det være fordel om du først leser poster og responderer deretter, istedenfor å ha en allerede mening om posten før du har lest den. Det gir færre stråmenn og lar deg faktisk ta imot informasjon. Det må gå ann å ha evne til såpass.

Du har ikke tatt avstand fra å bruke tvang. Jeg synes at det er moralsk riktig å ta avstand fra å bruke tvang. Da sier det vel seg selv hva jeg mener om det motsatte.

Endret av 5CJ56A5D
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (15 minutter siden):

Du synes jeg burde tatt avstand fra at staten med tvang tvinger foreldre til å gi barna sine skolegang?

Samfunnet vårt er fullt av tvang, vi er bare så vant til den at vi tar det for gitt. Som barn må vi gå på skole. Som ungdom måtte (min generasjon) avtjene førstegangstjeneste. Hvis jeg går naken ned Carl Johan så blir jeg straffet. Hvis jeg blir hiv smittet så får jeg ikke ha ubeskyttet sex med fremmede. Jeg må betale skatt. Hvis jeg sniker i taxi-køen så blir jeg møtt med sosiale (evt fysiske) sanksjoner.

Som forsøksvis liberal så tror jeg på «lite» tvang. Jeg tror ikke at et samfunn fritt for tvang er noe å hige etter.

I et hypotetisk «zombie-scenarie» så gjør samfunnet hva enn som trengs for å beskytte de friske mot de syke. Internering, fysisk makt, tvungen medisinering. Ingenting tyder på at covid er så alvorlig at vi trenger å dit hvor stort sett bare Hollywood har gått.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 time siden):

Du synes jeg burde tatt avstand fra at staten med tvang tvinger foreldre til å gi barna sine skolegang?

Nei, jeg synes ikke det. Men du bruker et Mor Nille er en stein argument. Du har vel hørt om Erasmus Montanus ?

Du sammenlikner tvang i forhold til en eksperimentell genterapi som folk får bivirkninger og dør av, med skolegang

(som ikke jeg har hørt om noen dødsfall pga ihvertfall). Det er som å si at Mor Nille er en stein fordi hun ikke kan fly, det kan jo ikke en stein heller. Så til informasjon så er 80 % av dødsfallene pga covid blant de vaksinerte. Det betyr at folk dør noenlunde proporsjonalt uansett om de er vaksinert eller ikke. Når vi tar med dødsfall pga av bivirkninger i tillegg så ser det etter mitt skjønn ut for at det kan være større ulemper enn fordeler med denne vaksinen. Tidlig behandling med hydroxyklorokin kunne ført til en reduksjon av dødsfall i USA f.eks med 500000 personer. Hvorfor er det ingen som snakker om dette. Både i India og Japan har de hatt sterk nedgang i sykdomstilfelle pga bruk av Ivermectin. Tidlig behandling ser ut for å ha en mye større effekt på epidemien enn vaksiner som ikke ser ut for å ha noen effekt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, knutinh said:

Samfunnet vårt er fullt av tvang, vi er bare så vant til den at vi tar det for gitt. Som barn må vi gå på skole. Som ungdom måtte (min generasjon) avtjene førstegangstjeneste. Hvis jeg går naken ned Carl Johan så blir jeg straffet. Hvis jeg blir hiv smittet så får jeg ikke ha ubeskyttet sex med fremmede. Jeg må betale skatt. Hvis jeg sniker i taxi-køen så blir jeg møtt med sosiale (evt fysiske) sanksjoner.

Som forsøksvis liberal så tror jeg på «lite» tvang. Jeg tror ikke at et samfunn fritt for tvang er noe å hige etter.

I et hypotetisk «zombie-scenarie» så gjør samfunnet hva enn som trengs for å beskytte de friske mot de syke. Internering, fysisk makt, tvungen medisinering. Ingenting tyder på at covid er så alvorlig at vi trenger å dit hvor stort sett bare Hollywood har gått.

-k

Der er vi helt enige.

Personlig sett er jeg veldig glad i liberalistisk tankegang, men jeg har null tro på eller behov for et samfunn som er fullstendig fri for tvang eller som har et et fullstendig liberalistisk styresystem. Et slikt samfunn hadde ikke vært veldig funksjonelt over lang tid, og som jeg liker å gni inn i fjeset til mine amerikanske venner, vi er mye mer fri her i Norge enn hva de noen gang kommer til å bli. Synes systemet vi har her, sammen med tilliten vi har til hverandre, fungerer ganske greit.

30 minutes ago, 5CJ56A5D said:

Nei, jeg synes ikke det. Men du bruker et Mor Nille er en stein argument. Du har vel hørt om Erasmus Montanus ?

Du sammenlikner tvang i forhold til en eksperimentell genterapi som folk får bivirkninger og dør av, med skolegang

(som ikke jeg har hørt om noen dødsfall pga ihvertfall). Det er som å si at Mor Nille er en stein fordi hun ikke kan fly, det kan jo ikke en stein heller. Så til informasjon så er 80 % av dødsfallene pga covid blant de vaksinerte. Det betyr at folk dør noenlunde proporsjonalt uansett om de er vaksinert eller ikke. Når vi tar med dødsfall pga av bivirkninger i tillegg så ser det etter mitt skjønn ut for at det kan være større ulemper enn fordeler med denne vaksinen. Tidlig behandling med hydroxyklorokin kunne ført til en reduksjon av dødsfall i USA f.eks med 500000 personer. Hvorfor er det ingen som snakker om dette. Både i India og Japan har de hatt sterk nedgang i sykdomstilfelle pga bruk av Ivermectin. Tidlig behandling ser ut for å ha en mye større effekt på epidemien enn vaksiner som ikke ser ut for å ha noen effekt i det hele tatt.

Igjen må jeg be deg om å lese den originale posten. Jeg sammenligner aldri noe som helst med vaksiner. Jeg nevner faktisk ingenting som omhandler vaksiner. Posten handler faktisk ikke om vaksiner. Vennligst les poster før du bestemmer deg for hva de handler om.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
2 hours ago, shockorshot said:

Du synes jeg burde tatt avstand fra at staten med tvang tvinger foreldre til å gi barna sine skolegang?

Meg bekjent er det ikke skoletvang/skoleplikt i Norge.

Det er derimot undervisningsplikt.

Denne forskjellen er viktig for alle som driver med jordomseiling o.l. med barn.

Det sagt, så kan jeg tenke meg at en myndighet må godkjenne undervisningsopplegget.

(var jo egentlig en avsporing 🙄)

Lenke til kommentar
1 hour ago, 5CJ56A5D said:

Nei, jeg synes ikke det. Men du bruker et Mor Nille er en stein argument. Du har vel hørt om Erasmus Montanus ?

Du sammenlikner tvang i forhold til en eksperimentell genterapi som folk får bivirkninger og dør av, med skolegang

(som ikke jeg har hørt om noen dødsfall pga ihvertfall). Det er som å si at Mor Nille er en stein fordi hun ikke kan fly, det kan jo ikke en stein heller. Så til informasjon så er 80 % av dødsfallene pga covid blant de vaksinerte. Det betyr at folk dør noenlunde proporsjonalt uansett om de er vaksinert eller ikke. Når vi tar med dødsfall pga av bivirkninger i tillegg så ser det etter mitt skjønn ut for at det kan være større ulemper enn fordeler med denne vaksinen. Tidlig behandling med hydroxyklorokin kunne ført til en reduksjon av dødsfall i USA f.eks med 500000 personer. Hvorfor er det ingen som snakker om dette. Både i India og Japan har de hatt sterk nedgang i sykdomstilfelle pga bruk av Ivermectin. Tidlig behandling ser ut for å ha en mye større effekt på epidemien enn vaksiner som ikke ser ut for å ha noen effekt i det hele tatt.

Det er mange som blir skadet for livet ved å delta i den offentlige skolen. Mørketallene er nok store.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
5 hours ago, trikola said:

Meg bekjent er det ikke skoletvang/skoleplikt i Norge.

Det er derimot undervisningsplikt.

Denne forskjellen er viktig for alle som driver med jordomseiling o.l. med barn.

Det sagt, så kan jeg tenke meg at en myndighet må godkjenne undervisningsopplegget.

(var jo egentlig en avsporing 🙄)

Norge har slavedrift. Man bestemmer ikke over egen kropp og man må gi fra seg deler av det man skaper. Som de sier over fjorden. "Government is slavery." Slaveriet opphørte ikke på 1800-tallet. Det tok bare en smartere form som folk flest verken ser eller protesterer mot.

Raymond Johansen påpeker at det er vaksinefrihet i Norge, men han respekterer ikke at folk ønsker å avstå. Hvis det er vaksinefrihet så har han ikke noe med hva andre gjør ei heller oppfordre til at man skal bruke enhver anledning til å oppfordre folk til å ta vaksine. Folk er allerede opplyst om at de kan ta vaksine. Å gjøre noe ut over det kompromitterer friheten.

Det hadde vært akkurat det samme hvis han hadde oppfordret homser til å være med kvinner i stedet. Det er forkastelig adferd. Enten er det frihet eller så er det ikke det.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 12/19/2021 at 11:21 PM, 5CJ56A5D said:

Hvis dere ser på noe, man kunne finne på å tro er en slags fasit, dvs laboratorie testede dødsfall for uke 47 (Tabell 7) for de 4 siste ukene , så var det 35 dødsfall blant uvaksinerte og 124 dødsfall blant vaksinerte. Dvs ca 22 % dødsfall blant uvaksinert og hele 78 % blant vaksinerte. Se : "https://www.fhi.no/contentassets/8a971e7b0a3c4a06bdbf381ab52e6157/vedlegg/2021/ukerapport-uke-47-22.11---28.11.21.pdf". Dette rimer ikke veldig godt med påstanden om at de vaksinerte utgjør en forholdsvis stor andel av alvorlige sykdomstilfelle pga covid -epidemien.

 

Kan du forklare hvordan du kommer fram til prosentene fra absolutte tall?

Hvor mange prosent av hva? Hva kan du slutte av det?

Lenke til kommentar
On 12/22/2021 at 12:22 PM, shockorshot said:

Herregud er det mulig å være så tett når det kommer til eksempler på hva som er tvang. Alle forstår jo at ble du kalt inn så var det tvang. Det (var) ikke frivillig. Man kunne ikke bare si nei.

Jo man kan si nei og drite i alt og stikke av

 

Er også noe som heter sivilforsvaret

0g det er også mulig å stikke av til ett annet land så at noen tvinger deg er bare tull

Men selfølgelig har det å ta det valget konsekvenser

Enten må du tjenestegjøre i sivilforsvaret eller du må rømme fra Norske myndigheter.

Du kan heller ikke regne med å bli støttet av staten mens du er på rømmen

Det er altså ett fritt valg om du vil bidra med dine tjenester ovenfor landet du er borger i eller drite i det og ta konsekvensene av valget ditt.

Jeg blir jo ikke tvunget til å følge trafikkreglene dersom jeg absolutt ikke vil

Jeg kan velge å drite i dem og få konsekvenser via tvangsmidler staten forsøker slik som bøter, fengselsstraff etc

eller jeg kan velge å stikke av, brenne alle broer og emigrere til ett annet land

Ett hardt valg men forsatt ett mulig ett

Derimot dersom staten hadde på forhånd møtt opp på døra mi og truet meg med våpen i hånda og lignende metoder og sagt følg trafikkreglene ellers.... Så hadde det vært tvang

Dette hadde sansynlig blitt fulgt opp med vakter og langt større overvåkning slik at de kunne skutt meg med en gang jeg brøt reglene

eller gått på noen jeg brydde meg om for å presse meg

Utpressing av familien foreksempel.

Men vanligvis når lovene og rettsystemet her fungerer er det jo ikke slik det skal foregå I Norge med at myndighetene bare fengsler deg

Du har jo rett på advokat og en rettsak.

 

Quote

Dette er jo helt åpenbart.

"Så du mener det er urimelig at du bidrar med å beskytte landet når landet beskytter deg er det slik å forstå?"

Jesus. Ting du blir tvunget til behøver ikke å være urimelig, for å fortsatt være tvang. Foreldre blir under tvang, pliktet til å gi barnene sine en skolegang. Vil du kalle det urimelig bare fordi det er tvang?

Altså seriøst.🤦‍♂️

Seriøst selv

Du blander tvang med konsekvenser

Det er ingen som sitter med en pistol, kniv eller torturedskaper og truer deg på livet eller bruker smerte/tortur 

sult eller utpressing her i Norge bortsett fra eksemplet med mafian jeg viste til tidligere

eller truer familen med våpen i hånd, livet ditt eller  eller prøver sulte deg  i hjel noen av disse tilfellene på forhånd.

Selfølgelig bruker staten tvang som følge av en konsekvens ellers hadde det ikke vært vits i å ha lover eller demokrati i det hele tatt

Men tvangen er altså som følge av en konsekvens og er noe helt annet enn hva posten jeg svarte på mener

og det er forsatt mulighet for å ungå tvang via barnevernet eller ungå statens pålegg av undervisning

Det er selføgelig egoistiskt gjort men det er mulig.

Det er fullt mulig å stikke av med barna også, en del utlendinger gjør det noen ganger

Nord korea, Somalia som er ett land uten sentral myndighet, land infisert av narkokarteller , til dels Kina, Russland, hviterussland , Tyskland under andre verdenskrig

er typiske områder/tidsepoker virkelig tvang har  blitt brukt

og ikke masse av de amatørmessige eksemplene i tråden her.

 

 

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
On 12/22/2021 at 11:56 AM, knutinh said:

Dette er jo bare tøv. At Norge er med i EØS betyr ikke at myndighetene støtter mafia-virksomhet. Hvis du har gravd deg så solid ned i konspirasjons-vås så kan vi ikke ha en meningsfylt diskusjon.

Stor forskjell på å støtte direkte eller å støtte inndirekte

Er fullt mulig å vedta lover og systemer som gjør det lettere for kriminelle å operere i ett land uten at myndighetene direkte samarbeider med de kriminelle som du tror jeg har beskrevet her.

Det betyr jo nødvendivis selvsagt ikke at myndighetene støtter dem direkte eller motar penger fra mafian eller at myndighetene er med i ett sinister plott type konspiarasjons teori som du tror jeg beskriver her.

Er fullt mulig å gi kritikk til myndighetene i ett land uten at det er Konspiarasjonsteori.

Så du får tenke ut hvorfor jeg skrev det jeg svarte på inlegget ditt om vi ikke er på tur dit i slike samfunn jeg beskrev på ett tidligere argument du hadde og ikke komme med anklager om konspirasjonsteorier.

 

Quote

Irrelevant for det du svarer på. Blir en handling mer "tvang" av at den er dårlig begrunnet? Selvsagt ikke. Det er akkurat like mye tvang om du blir kastet i fengsel for noe du er uskyldig i, som om du er ABB. Tvangen består i at du må gjøre noe mot din vilje, enten ved at noen fysisk underkaster deg, eller ved en alvorlig trussel som framstår som et utenkelig alternativ.

Nei, tvangen består i at noen peker ett gevær eller torturedskap mot deg på forhånd og truer med gjør dette ellers vi skyter deg/skader deg eller utpresser deg på forhånd.

med resultatet at de som truer med dette faktisk skyter eller skader deg eller det de utpresser deg for faktiskt skjer

Dersom du skulker plikten fra militæret I Norge så har du fortsatt muligheten til å stikke av, brenne alle broer og emigrere til ett annet land  til forskjell fra mange andre land der du blir skutt, hengt eller diverse andre fæle metoder ganske prompte

I disse andre landene kan også familen bli involvært selv om de ikke har noe med det direkte å gjøre for å tvinge deg til å adlyde

Forskjellen er selvsagt at i den ene muligheten har du en valgmulighet i den andre så dør/skades du eller familien din dersom du ikke adlyder og har ikke noen særlig reelle valgmuligheter uten at det potenseielt går ut over andre enn deg selv.

Det er en hard valgmulighet hvis du velger det her i Norge

Men en valgmulighet er den.

Quote

Hvis alternativet er å bytte jobb i dag så øker ikke prisene signifikant fra i dag til i går. Dermed presenterer du et ikke-argument, du kan bytte fra en jobb i Nordsjøen til en annen jobb, og utgiftene vil være de samme, dermed kan inntekten være den samme.

Terotisk er det faktiskt mulig at prisene stiger kraftig på en enkelt dag

Man har noe som heter hyperinfalsjon og skjer det hjelper ikke en gang økte lønninger

Ellers har du jo egentlig ikke noe svar på argumentet.

Nevnte ikke noe om en enkelt dag

Du bør forøvrig fortelle at det bare er mulig å bytte jobb til de ledige ingenørene eller til oljearbeiderne som gikk ledige flere måneder da alle riggselskapene nedbemannet. 

Mellom 2014 og 2017/2018 var norsk og internasjonal oljeindustri gjennom en gedigen omveltning etter det massive oljeprisfallet.

https://www.tu.no/artikler/bekymrer-seg-for-oljefremtiden/469475

Det er likevel lite sannsynlig at vi skal tilbake til der vi var før oljeprisfallet. Ifølge SSB forsvant om lag 22 000 oljerelaterte arbeidsplasser fra 2015 til 2016, og omtrent like mange fra 2014 til 2015. Mange av disse jobbene kommer neppe tilbake. //

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/M0aBR/47000-jobber-rammet-av-oljenedturen-men-ledigheten-oekte-bare-med-15

 

Quote

At vi alle ønsker lønnsvekst i årene framover er felles for en jobb i Nordsjøen og alle andre jobber, og har ikke relevans for om det er praktisk mulig å bytte jobb.

Fortell det til de ledige ingenørene eller til oljearbeiderne som var ledige flere måneder etter nedbemmaning i nordsjøen

– Operatørselskapene presser prisene nedover, og stadig kortere lengde på kontraktene fører til uforutsigbarhet for de ansatte. I tillegg er innleieselskapene blitt en sterk konkurrent til forpleiningsselskapene. Dette er en ond spiral som fører til at situasjonen bare blir verre, forteller Holstein.

Han forventer også nye runder med kutt, blant annet på grunn av den nye trenden «rigg for the future», hvor et mål er å redusere kostnadene med 50 prosent. Det vil si at det går hardt ut over personellsiden, hvor det har vært vanlig med 100–120 operatører på en vanlig rigg. Målet er at man skal ned i halvparten av bemanning på riggene.

– Ved digitalisering og robotisering skal stadig flere rigger fjernstyres fra land. 80 prosent av kostnadene er på levering av personell, og det sier seg selv at situasjonen er særdeles vanskelig. Det skjer fort, og Industri Energi og vi som klubb, har en kjempeoppgave med å være med på å sikre levelige lønns- og arbeidsvilkår.

Å bare skifte jobb vil bli vanskligere etterhvert med det i mente.

Quote

Hvis du har lite kompetanse (eller veldig spesialisert kompetanse) og henter ut millionlønn i Nordsjøen basert på ulempen/faren med å jobbe der så kan jeg være med på at det kan være krevende å bytte bransje og fremdeles ha samme velstand som i dag. Da er kanskje et alternativ å søke etter en annen arbeidsgiver innen samme bransje?

Jeg skal avstå fra å beskrive hva jeg tror om deg.

 

-k

Lærling 0g ansinitet + erfaring er ukjent for deg?

Tror du alle starter med en millon i året? Du får liksom en millon som fersk grønnskolling nettopp ferdig med utdannelsen sin*?

 

Hvor mye du tjener i jobb offshore avhenger av hvilken stilling og hvilket selskap du er ansatt i, men en begynnerlønn på 32 000 – 34 000 kroner i måneden, pluss tillegg, regnes som vanlig.

Disse tallene er hentet fra Industri Energi sin tariffavtale. Dette er begynnerlønn, som vil øke i takt med ansiennitet.

NB: Tallene er ca-tall og inkluderer ikke de ulike tilleggene, som for natt, skift, ulempe etc.
Tilleggene kan for mange offshorearbeidere utgjøre en betydelig del av lønna.

Lønnsklasse A

Elektrikere på rigg, riggmekanikere, og riggmekanikere med fagbrev som mekaniker og fagsertifikat innen hydraulikk,
kan regne med en startlønn på ca 726 000.

Lønnsklasse B1

Boreassistenter, kranførere og dekksbaser kan regne med en startlønn på ca 628 000.

Lønnsklasse B

Boredekksarbeidere med fagbrev, BVO, riggbyggere, kranførere, materialforvaltere, tårnarbeidere og dekksbasere
kan regne med en startlønn på ca 705 000 .

Lønnsklasse C

Sveisere med sertifikat, installasjonselektrikere, MPA-mekanikere, assisterende tårnarbeidere og boredekksarbeidere
kan regne med en startlønn på ca 669 000.

Lønnsklasse E

Motorpassere, vedlikeholdsarbeidere med boredekksarbeiderkurs, hjelpearbeidere med boredekksarbeiderkurs, MPA-operatør og hjelpearbeidere
kan regne med en begynnerlønn på ca 608 000.

Selv med tilegg er det ett stykke til millonen for noen av disse stillingene

Dette er fra 2012 men likevel

Per 1. januar 2012 var gjennomsnittlønnen innen avtaleområdet denne:

Gjennomsnittlig lønn                 390.000
Sokkelkompensasjon 47%        187.060
Samlet årslønn                        585.060

Oppå dette kommer kompensasjon for nattarbeid, arbeid på helligdager etc. (20 prosent av alle timer blir jobbet på natt, 14,75 dager med helgedagstillegg.) Dette utgjør i gjennomsnitt 33.000 kroner.

Sum samlet timelønn og ikke-aktivitetsrelaterte tillegg: Kr. 618.060.

Skal folk tjene en million kroner mangler 381.940 kroner.
 
Skal man komme opp i dette beløpet må man jobbe 494 timer i friperiodene per år. Arbeid i friperiode i direkte forlengelse av ordinær tur (14 dager) kompenseres med ventetidsbetaling for fritiden som tilbringes på plattformen og med overtid for tiden som jobbes. Ekstratur i friperioden kompenseres kun med overtidsbetaling.  

494 timer med arbeid i friperioden betyr at den enkelte i gjennomsnitt må tilbringe 988 timer av sin årlige fritid på arbeidsplassen.

Omgjort til 7,5 timers arbeidsdager utgjør dette 66 arbeidsdager med overtidsarbeid. Tar vi med fritiden som tilbringes på jobben, tilsvarer det 132 dager. I alle andre sammenhenger ville dette bli karakterisert som rovdrift på folk.

Denne gruppen arbeider 12 timers dager i to uker med påfølgende 4 uker fri. 12 timers arbeidsdag i 14 dager er ulovlig i Norge for øvrig -  av hensyn til folks helse.  

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (8 timer siden):

Terotisk er det faktiskt mulig at prisene stiger kraftig på en enkelt dag

Man har noe som heter hyperinfalsjon og skjer det hjelper ikke en gang økte lønninger

Ellers har du jo egentlig ikke noe svar på argumentet..  

Du har ikke presentert noe argument. Du har påstått at for å bytte jobb så må det være til en bedre betalt jobb. Jeg svarte at det henger ikke på greip. 
 

Så kommer du med hyperinflasjon og side opp og side ned med irrelevante innspill. Er det for mye å be deg om å holde en tanke i hodet i gangen, behandle den, argumentere ferdig, og så gå videre?

-k

Lenke til kommentar

I Japan har de fullstendig kvittet seg med Covid syke etter at de den 18 oktober ga tillatelse for leger til å skrive ut Ivermectin for alle covid smittede som ønsket det. Forskjellige andre argumenter for årsaken til nedgangen er blitt anført, men disse eksisterte jo allerede før nedgangen, så jeg kan ikke betrakte dem som en reell forklaring. Vi har rapporter for det samme resultatet i Uttar Pradesh, en delstat i India med hele 230 millioner innbygger, og her er andelen vaksinerte meget lav. Her ble den smittede pluss alle familimedlemmer behandlet med Ivermectin eller Hydroxyklorokin så raskt som mulig etter registrert smitte og sykdommen forsvant fullstendig i Uttar Pradesh. For å fjerne argumentet med høy vaksine dekning i Japan , så kan jeg minne om at Gibraltar har den høyeste dekningen , men Covid florerer som aldri før. Nå må norske myndigheter begynne å tidligbehandle og desuten forby covid vaksinen.

Endret av 5CJ56A5D
Lenke til kommentar
19 hours ago, knutinh said:

Du har ikke presentert noe argument. Du har påstått at for å bytte jobb så må det være til en bedre betalt jobb. Jeg svarte at det henger ikke på greip. 
 

Det henger på greip dersom prisene stiger over tid og dersom det drives med sosial dumping og svekkelse av arbeiderens rettigheter (kort og godt å undergrave demokratiet) som jeg sa

Dette har jeg til og med dokumentert

Quote

Så kommer du med hyperinflasjon og side opp og side ned med irrelevante innspill. Er det for mye å be deg om å holde en tanke i hodet i gangen, behandle den, argumentere ferdig, og så gå videre?

-k

Jeg svarte faktisk på ett argument du kom med angående en dag som hadde null relavans til argumentet jeg kom med

Dersom du mener mine argumenter angående en dag har null relavans så får du holde kjeft om ting med null relvans selv slik som en dag for deretter å kritisere den som ikke kom med argumentet i det hele tatt

Kostnadene kommer da for svarte ikke på en dag eller samme dag men gjerne over tid så fatter ikke hvorfor du stadig vender tilbake til dette punktet

Var ikke jeg som nevnte det.

Nevnte ingenting om en enkelt dag

Jeg gjentar

Dersom du må skifte Jobb etter en relativ kort tid så sliter du dersom du må betale ett dyrt lån eller betale for flytting til en bedre betalt jobb

spesielt dersom arbeidsgivere presser lønninger, arbeidsforhold og rettigheter nedover slik jeg allerede har nevnt og dokumentert men som du stadig glemmer 

Dette er åpenbart dersom du gidder å lese posten min litt nøyere.

Og dersom du mener resten av innspillene mine er urelvante så hvorfor i svarte kommer du med om påstander om lønn som ikke er sanne da?

Si meg forventer du at folk ikke svarer på påstader du har?

Og nei det er ikke vanlig å fåJobb på en dag

Bare for de med uvanlig flaks

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (6 timer siden):

Det henger på greip dersom prisene stiger over tid og dersom det drives med sosial dumping og svekkelse av arbeiderens rettigheter (kort og godt å undergrave demokratiet) som jeg sa

Dette har jeg til og med dokumentert

Jeg svarte faktisk på ett argument du kom med angående en dag som hadde null relavans til argumentet jeg kom med

Dersom du mener mine argumenter angående en dag har null relavans så får du holde kjeft om ting med null relvans selv slik som en dag for deretter å kritisere den som ikke kom med argumentet i det hele tatt

Kostnadene kommer da for svarte ikke på en dag eller samme dag men gjerne over tid så fatter ikke hvorfor du stadig vender tilbake til dette punktet

Var ikke jeg som nevnte det.

Nevnte ingenting om en enkelt dag

Jeg gjentar

Dersom du må skifte Jobb etter en relativ kort tid så sliter du dersom du må betale ett dyrt lån eller betale for flytting til en bedre betalt jobb

spesielt dersom arbeidsgivere presser lønninger, arbeidsforhold og rettigheter nedover slik jeg allerede har nevnt og dokumentert men som du stadig glemmer 

Dette er åpenbart dersom du gidder å lese posten min litt nøyere.

Og dersom du mener resten av innspillene mine er urelvante så hvorfor i svarte kommer du med om påstander om lønn som ikke er sanne da?

Si meg forventer du at folk ikke svarer på påstader du har?

Og nei det er ikke vanlig å fåJobb på en dag

Bare for de med uvanlig flaks

 

Hvis en person jobber i firmaet som er trådens tema, ikke ønsker å vaksinere seg, og dersom nevnte firma fremdeles krevde at vaksinemotstandere sluttet i jobben:

Hvis han eller hun fant en annen jobb med eksakt samme lønn. Som tillot dem å være uvaksinert. Ville det være et problem at lønnen var den samme?

-k

 

Lenke til kommentar
7 hours ago, knutinh said:

Hvis en person jobber i firmaet som er trådens tema, ikke ønsker å vaksinere seg, og dersom nevnte firma fremdeles krevde at vaksinemotstandere sluttet i jobben:

Hvis han eller hun fant en annen jobb med eksakt samme lønn. Som tillot dem å være uvaksinert. Ville det være et problem at lønnen var den samme?

-k

 

Jeg vet ikke hvilken planet du lever på

Men det er ikke vanlig praksis i ett samfunn med utstrakt sosial dumping og få samme lønn 

og jobb samme dag du får sparken

I ett samfunn med utstrakt sosial dumping så vil jo lønningene i andre jobber og yrker også presses ned lavere

Det virker som om du tror at det er en en slags garanti at lønninger holder seg på samme nivå til tross for jeg dokumenterte at arbeidsforholdene på riggplattformer allerede er under press

Det virker også som, du tror det er en garanti for at du får jobb temmelig kjapt i samme yrke eller i yrker som har relevans for utdannelsen din når 1000 rumenere kan ta samme jobben som deg 10 ganger billigere fordi de de kommer fra ett land med mye lavere lønninger  og dårligere rettigheter.

Arbeidsgiver  har også på forhånd har truet deg med å gi deg sparken fordi du ikke vil vaksinnerer deg

En trussel han ikke kan fremsette  legalt  fordi han verken er Myndigheter eller Helsepersonell og ikke kan ta medisinske, vaksine, eller andre helsemessige beslutninger på vegne av personen det er snakk om vanligvis i ett demokrati.

Jeg skjønner ikke hvorfor du syns dette er ett fair grunnlag av arbeidsgiver

spesielt når vaksinenekten ikke egentlig har noe å si om personen kan jobbe eller ikke

Det er jo ikke slik at Vaksinen garanterer 100 % sykdomsfrihet eller smittefrihet

Ps.  Legger ikke skylden på rumenere her

Dette er ene og alene naive dumme politikere som ikke skjønner noe så enkelt hva noe som supply and demmand er,  når de underskriver avtaler som har svært lite muligheter for regulering uten å være konkuransevridende i ett grenseløst europa.

Mangles iq når man ikke skjønner at å oversvømme markedet med billigere arbeidere så vil rettigheter og lønninger presses ned over tid. ikke rettet til deg.

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...