Gå til innhold

TV-ER til gaming på konsoll


juleferie78

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endelig fått opp gamerhulen i heimen og er nå på jakt etter en ny TV. Hulen min er ikke verdens største så jeg sitter ikke så veldig langt unna der TV-EN skal stå, så jeg er på jakt etter en tv som enten er 50 eller 55 tommer. Noen som har noen anbefalinger til en stakkar som ikke kan så veldig mye om TV? :p 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
juleferie78 skrev (7 minutter siden):

Hei!

Har endelig fått opp gamerhulen i heimen og er nå på jakt etter en ny TV. Hulen min er ikke verdens største så jeg sitter ikke så veldig langt unna der TV-EN skal stå, så jeg er på jakt etter en tv som enten er 50 eller 55 tommer. Noen som har noen anbefalinger til en stakkar som ikke kan så veldig mye om TV? :p 

 

Om du vil ha det beste så er det LG OLEDC1 du må se på. Men for all del ikke betal prisen dem tar nå, TV'n går vesentlig opp og ned i pris og nå er det ikke tiden å kjøpe hos dem fleste. Som du kan se her

Her er Komplett sin side for TV.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LG OLED55C1 var nylig på tilbud til rundt 12-13k. Ellers duger nok LG OLED55B1 også. 
https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5724832
 
 
EDIT: som nevnt ovenfor, er det nå et dårlig tidspunkt å kjøpe tv mellom januarsalg og black friday
Endret av Slaps
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
juleferie78 skrev (3 timer siden):

Avstanden er ca 2,5 meter.. Ganske mørkt rom og når det kommer til budsjett så tenker jeg maks 15 tusen. 

I så fall burde du minst gå for 75". Jeg spiller selv CoD på 75", ca 2,5 meter avstand, og synes faktisk TVen er i minste laget. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å kapre tråden, men slenger meg siden er i helt samme situasjon og vil gjerne ha tråden i mine innlegg.

Av de tester lest og tips sett, anbefales både OLED eller QLED med egen HDMI inngang for 4K/120Hz. Blir vel spesifikke krav å ha hvis man følger anbefalingene slavisk, men spørs heller hva som er tilgjengelig i butikkene og velge det som oppfyller behovet best.

Har egentlig lyst på 65", men lurer på om den blir for stor for veggen på 1,65 m mellom to dørkarmer og avstand fra TV til øyeballene ca 2,5 -2,8 m, og 55" litt liten. 60" hadde passet perfekt, men veldig få utvalg der. Venter selv til nyttårssalgene starter og tenker vil også ligge på ca 15k max.

Edit: Forresten, kom på at kan være ide å sjekke innom butikker for modeller og kjøpe online da har sett før at noen nettbutikker selger samme vare for billigere penge. Synd at har bursdag i dag og ikke i januar, da fikk 10% rabatt-gave fra Power men har ingenting å kjøpe akkurat nå.

 

Endret av Myst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil komme med anbefaling på ihvertfall ha HDMI 2.1, eneste som gir deg 4K 120Hz. 

Jeg sitter på ca. 2,5 - 3m meter her også, har 55" led fra phillips. Syns denne er passe i størrelse, større anbefaler jeg ikke selv om det kun er til gaming. Merker jeg selv sitter å snur hodet for å få med meg alt, ikke bare blikket. 65" og 75" må da være forferdelig på den distansen, men hver mann/dame sin smak.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har forsåvidt Elkjøp også, og ifølge dem anbefaler de 65" på 2,30 m, mens testen over anbefaler 55" for samme avstand (2,35 m). Først på 2,77 m anbefaler de 65". Vanskelig å si hvilken som er rett uten å kjenne til grunnlaget, men Grunnlaget var forklart godt visst. Vet ikke om ca 40 cm gjør egentlig mye forskjell for 55". Blir vel kanskje litt som mini-kino med 65" på de avstandene. 😛

Nei, huff, beste bare å ta med seg målestokk og måle selv hvor stor skjermene blir på forskjellige avstander. Januar kan ikke komme fort nok. 😑

Endret av Myst
Lenke til kommentar

LG OLED er vel egentlig must :), har selv hatt en 48" CX på den avstanden du har. Jeg har riktignok har en stol så har kunne sitte nærmere hvis jeg ønsket. Ser flere og flere spill bruker mindre og mindre font størrelser så ville gått får 55".
Selv flytter jeg nå og kjøpte en 65" C1 på black friday. Har da 3.9m fra veggen tv'en skal være på til andre veggen hvor sofaen skal stå.
Var selv veldig i tvil da jeg syntes 65" ser helt enormt stort ut, lagde en papp mal av størrelsen og det gjorde det ikke noe bedre :).

Blir spennende å se om den blir for stor.

Uansett, gå for LG 👍

Lenke til kommentar

LG OLED er vel egentlig must :), har selv hatt en 48" CX på den avstanden du har. Jeg har riktignok har en stol så har kunne sitte nærmere hvis jeg ønsket. Ser flere og flere spill bruker mindre og mindre font størrelser så ville gått får 55".
Selv flytter jeg nå og kjøpte en 65" C1 på black friday. Har da 3.9m fra veggen tv'en skal være på til andre veggen hvor sofaen skal stå.
Var selv veldig i tvil da jeg syntes 65" ser helt enormt stort ut, lagde en papp mal av størrelsen og det gjorde det ikke noe bedre :).

Blir spennende å se om den blir for stor.

Uansett, gå for LG 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Butikkene er tidlig ute med salgene, både fysisk og online. Ser ikke ut som jeg behøver vente på januarsalget, hvis det i det hele tatt blir noe.  Har bestemt meg for LG OLED55C1, syns er ganske bra salg på den sammenlignet med B1. Må bare bestemme om skal kjøpe fra butikk eller bestille fra Komplett siden skal allerede kjøpe skrivebord derfra.

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=5732268

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...