Gå til innhold

Én pris per kWh på regninga - hvordan kommer den frem?


-Siberian-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Siberian- skrev (21 minutter siden):

På strømregningen min står det én pris per kWh. Men prisen per kWh varierer jo gjennom hele døgnet så vidt jeg skjønner, så hvordan kommer denne ene prisen frem? Er det bare et snitt av hver time gjennom hele måneden, eller hva er greia?

De fleste har vell reell spotpris basert på pris og forbruk hver time, men noen har muligens fremdeles snittpris for hver dag.

Los har f.eks. bare en kWh pris på månedsregning, for å se eksakt forbruk og pris for hver time må man logge inn på nettsiden. Så tar de total kost og deler på antall kWh for å forenkle regninga.

Lenke til kommentar
RJohannesen skrev (10 timer siden):

De fleste har vell reell spotpris basert på pris og forbruk hver time, men noen har muligens fremdeles snittpris for hver dag.

Los har f.eks. bare en kWh pris på månedsregning, for å se eksakt forbruk og pris for hver time må man logge inn på nettsiden. Så tar de total kost og deler på antall kWh for å forenkle regninga.

Samme med Tibber. I appen ser jeg forbruk og pris per time, men på faktura har de tatt gjennomsnittlig pris ved å dele prisen på antall kWh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...