Gå til innhold

Smarthus ble dumt hus :-)


Anbefalte innlegg

keelling skrev (3 minutter siden):

Så la oss møtes til en offentlig diskusjon? Hvor som helst og når som helst

Det er nettopp det dere gjør i denne offentlige tråden. Du har en særs nedsettende tone i denne tråden og du bør tenke gjennom hvordan du fremstiller deg selv. Du begynner å dra deg inn i reglene for oppførsel og fremtoning på forumet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
keelling skrev (5 timer siden):

I følge professor emeritus Martin Pall , er "wireless" det dummeste projekt som noen gang har skjedd i menneskets historie...

Så la oss møtes til en offentlig diskusjon? Hvor som helst og når som helst.

Martin Pall, professor emeritus(som bare en en pretensiøs måte å si pensjonert lærer på), har altså sin eldgamle PhD i biokjemi, og er en kjent motstander av 5G og WiFi på grunn av strålingen (på svært kritisert grunnlag) . Han avskriver jeg selv glatt som sprø raddis med akademisk bakgrunn. 

Noen teknolog er han ikke i alle fall. Jeg føler egentlig ikke spesielt for å forklare fordelene med trådløs kommunikasjon, de er ganske åpenbare. I tillegg er automasjonen i det aktuelle kablet(KNX). Brukerene har satt seg selg i en idiotisk sikkethetsknipe som er forklart i artikkelen og i tråden. Det har ingen ting med hverken wifi, knx eller automasjon å gjøre, det var bare mediumet dumskapen fikk utslipp i denne gangen. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Et trådbasert system er ikke sterkere sikkerhetsmessig en sitt svakeste punkt og er det svake punktet ei åpen dør til internett, ja da er ikke systemet sikkert i det hele tatt og et strådløst kryptert system mye sikrere ettersom det må brytes inn i mens det aktuelle trådbaserte anlegget står med åpen dør til nettet.
Et trådløst lokalt kryptert system må man dessuten komem i fysisk rekkevidde av mens et trådbasert system koblet til nett kan nåes fra hele kloden.
Vil påstå at med en trådøs liten kontaktflate kan stå seg bedre en med et trådbasert anlegg med gateway mot nett med en global rekkevidde.

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
OJ Doe skrev (På 24.8.2022 den 21.15):

Martin Pall, professor emeritus(som bare en en pretensiøs måte å si pensjonert lærer på), har altså sin eldgamle PhD i biokjemi, og er en kjent motstander av 5G og WiFi på grunn av strålingen (på svært kritisert grunnlag) . Han avskriver jeg selv glatt som sprø raddis med akademisk bakgrunn. 

Noen teknolog er han ikke i alle fall. Jeg føler egentlig ikke spesielt for å forklare fordelene med trådløs kommunikasjon, de er ganske åpenbare. I tillegg er automasjonen i det aktuelle kablet(KNX). Brukerene har satt seg selg i en idiotisk sikkethetsknipe som er forklart i artikkelen og i tråden. Det har ingen ting med hverken wifi, knx eller automasjon å gjøre, det var bare mediumet dumskapen fikk utslipp i denne gangen. 

Det dumme var å velge trådløst i stedet for kabel, siden ett hjem er statisk, ikke mobilt. Det burde enhver sambands-novice vite. 

Så hva du mener om Martin Pall veier ingenting.

Lenke til kommentar
perpyro skrev (På 24.8.2022 den 21.54):

Et trådbasert system er ikke sterkere sikkerhetsmessig en sitt svakeste punkt og er det svake punktet ei åpen dør til internett, ja da er ikke systemet sikkert i det hele tatt og et strådløst kryptert system mye sikrere ettersom det må brytes inn i mens det aktuelle trådbaserte anlegget står med åpen dør til nettet.
Et trådløst lokalt kryptert system må man dessuten komem i fysisk rekkevidde av mens et trådbasert system koblet til nett kan nåes fra hele kloden.
Vil påstå at med en trådøs liten kontaktflate kan stå seg bedre en med et trådbasert anlegg med gateway mot nett med en global rekkevidde.

Dette kan du svært lite om.

Lenke til kommentar
keelling skrev (12 minutter siden):

Det dumme var å velge trådløst i stedet for kabel, siden ett hjem er statisk, ikke mobilt. Det burde enhver sambands-novice vite. 

Så hva du mener om Martin Pall veier ingenting.

Hva er så galt med trådløst i et hjem? Siden du mener trekk av kobberkabel er eneste rutevei?

Lenke til kommentar
keelling skrev (31 minutter siden):

Det dumme var å velge trådløst i stedet for kabel, siden ett hjem er statisk, ikke mobilt.


Menatte, hva når man sitter på "tronen" og vil spille Candy Crush online eller lese Trumps innlegg på Truth Social?

Trådløs eller kablet spiller ingen rolle, ei heller teknologi, altså Wifi, Zigbee, Z-Wave .. eller KNX dersom man bygde for 20 år siden.

Er det forsvarlig sikret, så er det såpass ukurrant å få tilgang, at ingen gidder bruke så mye tid på det uansett. Ingenting er helt sikkert dog.

Er det elendig sikret, slik at naboen kan få tilgang til det trådløse nettet, eller enda verre, at folk på nett kan styre gardinene dine på det kablede nettet, så hjelper ikke alle kabler i verden.

I dag velger man ofte trådløst, fordi det er enklere, og gir flere muligheter.
Det er like sikkert som å ha alt kablet, med mindre alt er lokalt, på egne nettverkt, og ingenting er koblet til utstyr som også har netttilgang eller Wifi påslått, noe som er ganske urealistisk når snart alt man kjøper har trådløst nettverk innebygget.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
keelling skrev (8 timer siden):

Dette kan du svært lite om.

Istedenfor å proklamere att jeg kan lite om dette, noe du åpenbart har lite kunnskap om i forhold til hva kan, forklare hva jeg tar feil av, for jeg regner med ut i fra din påstand at jeg tar feil. Det gir en i hvertfall mer mening og byr til diskusjon istedenfor det du gjorde her og jeg svarte svarte med samme mynt i posten over.

Så hvorfor kan jeg lite om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...