Gå til innhold

Skadet politikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (1 time siden):

Når radio, tv og lyspærer var nytt så skjønner jeg at folk var skeptiske. Men El og radio er ikke nytt. Vi har forsket en masse på dette, og bruker føre var regler for Emi i mobiler etc og høyde på kraftige installasjoner.

Man kan gjøre tanke-eksperimenter fra lenestolen. Hva om det ikke er bærebølge  («frekvensen»), eller effekten som primært er farlig, men det modulerte signalet? Slik at en GSM-telefon som overførte SMS-en «skal vi ha kjøttkaker til middag?» er helt ufarlig, men at SMS-en «skal vi ha kjottkaker til middag?» låser opp en biologisk mekanisme via resonanser i vev som uunngåelig fører til kreft?

Tenk så videre at til forskjell fra annen kreftfremkallende miljøvriable, så er det eksakt ingen som får kreft i løpet av ett år, ingen i løpet av 10 år, ingen i løpet av 20 år. Men på dagen 30 år etter faller alle sammen død om.

Tenk så videre at det er en helt uforstått fysisk prosess hvor det å bruke Pepsodent tannkrem er påkrevd for å gjøre kroppen mottakelig for sykdomsmekanismen over.

Er det mulig å tenke seg en slik mekanisme? Opplagt, jeg gjorde nettopp det. Er det mulig å teste for å eliminere muligheten? Ja, men det krever 30 år og mye krefter. Er det mulig å gardere seg mot alle scenarier som en fantasifull mann som ikke føler seg bundet av lærebøker i fysikk og biologi kan komme opp med? Nei. Jeg kunne bare bytte ut Pepsodent med Lano håndsåpe i eksempelet over, så har jeg effektivt doblet teste-rommet. Regn så ut hvor mye entropi det er i en SMS på 160 tegn, og mulighetsrommet blir astronomisk.

 

Det er ikke fornuftig å la de mest kunnskapsløse få regulere viktige samfunns-hensyn. Hvis flat earthers skulle avgjøre om vi får sende opp satellitter eller homeopater skulle avgjøre hvilken medisinsk behandling samfunnet skulle tilby så hadde det gått på dunken. De el-overbekymrede har fått mer enn rimelig tid og taletid til å legge fram sin bekymring uten å overbevise.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (20 minutter siden):

Man kan gjøre tanke-eksperimenter fra lenestolen. Hva om det ikke er bærebølge  («frekvensen»), eller effekten som primært er farlig, men det modulerte signalet? Slik at en GSM-telefon som overførte SMS-en «skal vi ha kjøttkaker til middag?» er helt ufarlig, men at SMS-en «skal vi ha kjottkaker til middag?» låser opp en biologisk mekanisme via resonanser i vev som uunngåelig fører til kreft?

Tenk så videre at til forskjell fra annen kreftfremkallende miljøvriable, så er det eksakt ingen som får kreft i løpet av ett år, ingen i løpet av 10 år, ingen i løpet av 20 år. Men på dagen 30 år etter faller alle sammen død om.

Tenk så videre at det er en helt uforstått fysisk prosess hvor det å bruke Pepsodent tannkrem er påkrevd for å gjøre kroppen mottakelig for sykdomsmekanismen over.

Er det mulig å tenke seg en slik mekanisme? Opplagt, jeg gjorde nettopp det. Er det mulig å teste for å eliminere muligheten? Ja, men det krever 30 år og mye krefter. Er det mulig å gardere seg mot alle scenarier som en fantasifull mann som ikke føler seg bundet av lærebøker i fysikk og biologi kan komme opp med? Nei. Jeg kunne bare bytte ut Pepsodent med Lano håndsåpe i eksempelet over, så har jeg effektivt doblet teste-rommet. Regn så ut hvor mye entropi det er i en SMS på 160 tegn, og mulighetsrommet blir astronomisk.

-k

Du misforstår eller bommer, radio og tv er jo ikke nytt. Telefonen har blitt mobil og har vært det siden før Nokia og Ericssons glansdager...

Og kjerringer har sittet med telefonen til året og i fanget i dagevis i løpet av livet før den ble mobil.

Deretter har vi telefonsentralen der damene satt med hodetelefoner og koblet.

Videre har vi idag callsentere der folk sitter nonstop med mobil data og hodetelefoner hele dagen lang.

Vi hadde funnet yrkesskader det vi finner er musarm, nakkesmerter og andre livstil smerter av slike jobber.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (36 minutter siden):

Du misforstår eller bommer, radio og tv er jo ikke nytt. Telefonen har blitt mobil og har vært det siden før Nokia og Ericssons glansdager...

Og kjerringer har sittet med telefonen til året og i fanget i dagevis i løpet av livet før den ble mobil.

Deretter har vi telefonsentralen der damene satt med hodetelefoner og koblet.

Videre har vi idag callsentere der folk sitter nonstop med mobil data og hodetelefoner hele dagen lang.

Vi hadde funnet yrkesskader det vi finner er musarm, nakkesmerter og andre livstil smerter av slike jobber.

Jeg tror ikke helt at du forstod poenget mitt.

Hvis du får kreft og dør eksakt 30 år etter å ha sendt en unik SMS og samtidig ha brukt en spesifikk tannkrem så kan det tenkes at vi ikke har oppdaget det enda.

Eksempelet er med vilje søkt for å vise det absurde i problemstillingen: vi kan ikke stoppe samfunnet i 70 år og bruke alle våre ressurser for å etterprøve en påstand som ikke er basert på noe vi mener å vite.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (18 minutter siden):

Jeg tror ikke helt at du forstod poenget mitt.

Hvis du får kreft og dør eksakt 30 år etter å ha sendt en unik SMS og samtidig ha brukt en spesifikk tannkrem så kan det tenkes at vi ikke har oppdaget det enda.

Eksempelet er med vilje søkt for å vise det absurde i problemstillingen: vi kan ikke stoppe samfunnet i 70 år og bruke alle våre ressurser for å etterprøve en påstand som ikke er basert på noe vi mener å vite.

-k

Så utviklet som helseforskning er idag, så vil jeg påstå at jeg er uenig med deg.

Om så ikke det er hemmelig aura og av åndelig art.... Altså overtro som med storebror til Saul Goodman eller Gro Harlem Brundtland...

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Så utviklet som helseforskning er idag, så vil jeg påstå at jeg er uenig med deg.

Om så ikke det er hemmelig aura og av åndelig art.... Altså overtro som med storebror til Saul Goodman eller Gro Harlem Brundtland...

La meg prøve et annet eksempel og se om jeg får deg med på leken.

En person påstår at sex før ekteskapet er synd. Hvis vi synder så vil Gud la verden brenne, sende gresshopper på oss og generelt gjøre livet utrivelig. Personen krever at vi alle stopper å synde, for alles eget beste.

Da er min påstand at det rett nok er umulig å motbevise eksistensen av Gud, men at hele menneskeheten skal begrense sine liv basert på en/en gruppes personlige tro blir for restriktivt. Derfor må vi tillate folk å ha sex før eksteskapet.

Er du uenig i dette?

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (38 minutter siden):

La meg prøve et annet eksempel og se om jeg får deg med på leken.

En person påstår at sex før ekteskapet er synd. Hvis vi synder så vil Gud la verden brenne, sende gresshopper på oss og generelt gjøre livet utrivelig. Personen krever at vi alle stopper å synde, for alles eget beste.

Da er min påstand at det rett nok er umulig å motbevise eksistensen av Gud, men at hele menneskeheten skal begrense sine liv basert på en/en gruppes personlige tro blir for restriktivt. Derfor må vi tillate folk å ha sex før eksteskapet.

Er du uenig i dette?

-k

Det henger ikke på greip. Jeg ser ikke sammenligningen din. Kanskje bedre om du sammenligner med noe annet.

Det eneste jeg sier er at vi har levd nær elektronisk utstyr helt siden elprodukter ble oppfunnet. Det er aldri blitt dokumentert skade pga normal bruk av el. Det kan være brannfarlig om ting eksploder eller brenner. En telefon med slitt batteri kan eksplodere eller ta fyr i lomma.

Vi har levd nær koblet til el langt lenger enn 30 år. Forskjellen nå er at hele verden bruker det nå.

Jeg tror mobilbruk og blåtann ville slått hardt ut i helsestatistikk om det bare var litt skadelig....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Det henger ikke på greip. Jeg ser ikke sammenligningen din. Kanskje bedre om du sammenligner med noe annet.

1. Noen i samfunnet har kontrære meninger. Er du enig i dette?

2. Det finnes knapt grenser for hva menneskelig fantasi kan tenke seg. Er du enig i dette?

3. Det er langt enklere å foreslå en sammenheng, enn det er å motbevise (eller bevise) den. Er du enig i dette?

4. Hvis vi lar de mest kontrære bruke sin fantasi til å foreslår potensielle sammenhenger, og så forventer av samfunnet at vi skal bruke tid og krefter på å motbevise hver enkelt sammenheng - og å stoppe samfunnet inntil vi har klart det, så er det å gi de kontrære urimelig mye makt til å holde samfunnet tilbake. Er du enig i dette?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (29 minutter siden):

1. Noen i samfunnet har kontrære meninger. Er du enig i dette?

2. Det finnes knapt grenser for hva menneskelig fantasi kan tenke seg. Er du enig i dette?

3. Det er langt enklere å foreslå en sammenheng, enn det er å motbevise (eller bevise) den. Er du enig i dette?

4. Hvis vi lar de mest kontrære bruke sin fantasi til å foreslår potensielle sammenhenger, og så forventer av samfunnet at vi skal bruke tid og krefter på å motbevise hver enkelt sammenheng - og å stoppe samfunnet inntil vi har klart det, så er det å gi de kontrære urimelig mye makt til å holde samfunnet tilbake. Er du enig i dette?

-k

Jeg forstår ikke hva du sikter til. Om datamaskiner var "farlige" så hadde de kommet med advarsler på produktet....

Man ville også anbefale tid online etc.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 15.6.2022 den 19.26):

Jeg forstår ikke hva du sikter til. Om datamaskiner var "farlige" så hadde de kommet med advarsler på produktet....

Man ville også anbefale tid online etc.

Jeg greier ikke å formidle noe bedre enn det jeg prøvde i forrige innlegg. Så du spørsmålene mine? Vurderte du å svare på dem?

-k

 

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Jeg svarte på det i forrige spørsmål. Jeg aner ikke hva du snakker om? Religion, meninger om vitenskap????

Jeg spurte fire ganger "Er du enig i dette?". Grunnen til at jeg skrev det var fordi det kan virke som om du svarer uten å lese posten.

Hvis du hadde svart: "jeg er enig i dette". "jeg er uenig i dette". "jeg er enig i dette". "jeg er enig i dette" så hadde jeg i det minste fått bekreftet at det "er noen i den andre enden".

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (8 timer siden):

Jeg spurte fire ganger "Er du enig i dette?". Grunnen til at jeg skrev det var fordi det kan virke som om du svarer uten å lese posten.

Hvis du hadde svart: "jeg er enig i dette". "jeg er uenig i dette". "jeg er enig i dette". "jeg er enig i dette" så hadde jeg i det minste fått bekreftet at det "er noen i den andre enden".

-k

Du må være mer spesifik og på sak.

Hva sammenligner du med, hva er poenget.

Hva har det å si mht det jeg viser til med flere generasjoners forskning?

Hvor er likene og de skadde??? radioapparater i gamle dager var sjukt kraftigere enn ruteren og DaB idag..

Men vi er ganske sikker på at det var tobakken i pipene og lungene og brennevin som fikk de drept og ikke det at de satt med hodet inntil En svær radio under krigen slik at ingen andre hørte meldingen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 17.6.2022 den 18.37):

Du må være mer spesifik og på sak.

Sorry, men hvis du ikke greier å svare ja og nei spørsmål så ligger feilen ikke på min side.

Sitat

Hva sammenligner du med, hva er poenget.

Poenget mitt er at du quoter meg uten å gidde å lese posten. Det er kjedelig i lengden.

-k

 

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (14 timer siden):

Sorry, men hvis du ikke greier å svare ja og nei spørsmål så ligger feilen ikke på min side.

Poenget mitt er at du quoter meg uten å gidde å lese posten. Det er kjedelig i lengden.

-k

 

Jeg beklager men jeg forstår fortsatt ikke hva du mener og snakker om, det er ikke tydelig. Du blander sammen religion, diverse med Elektronisk kunnskap og vitenskap om EMI osv..

Hver gang du kommer med skepsis, så viser jeg til vitenskap og forskning rundt emnet.

Vi vet ikke alt om elektronikk og spenning/strøm men vi har levd svært lenge med strøm uten at utsatte folk feks elektrikere, call center, kontorjobber får skader av elektronikk.

Sammenlignet med røyk er dumt siden det er livsfarlig.

Men Asbest? Det ble faktisk skolebarn og kontorfolk veldig syke av. Og det førte til at det materialet ble forbudt.

Vi har hatt mye mer levetid med elektrisk enn med Asbest..

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gouldfan skrev (På 14.6.2022 den 12.32):

Om det hadde vært skadelig, så hadde vi sett skader. Men vi har vond nakke, mushånd og trøtte øyer av lys,ikke stråling..

Vi ser ikke elektro skader annet enn elstøt.

Jeg vet de har forsket litt på de store radarbåtene til forsvaret. Men de radarer er sykt store, kraftig energi og nær folk på båten. Så vidt jeg vet så fant de ikke bevis, er forsket mye på de som lever nær høyspent master, men jeg tror ikke har funnet noe...

Da tror du feil... Jo nærmere man bor fra høyspentmaster, jo høyere grader av helseproblemer, som f.eks. økt forekomst av kreft.

Lenke til kommentar
knutinh skrev (På 14.6.2022 den 12.57):

Nei. Jeg konstaterer at du farer med fjas.

Det er ingenting morsomt med det, men jeg håper at skoleverket greier å gjøre en bedre jobb med neste generasjon.

-k

Apropos neste generasjoner; Hva synes du om at det er minst 30 trådløse enheter i hvert klasserom?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...