Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Corona og sykehuskapasitet


Anbefalte innlegg

Det hevdes at sykehuskapasiteten er sprengt pga corona og at det er derfor nye nedstengninger er påkrevet. Når man kikker nærmere på tallene forteller intuisjonen noen av oss at dette absolutt ikke stemmer.

“Nylig kunne tidsskriftet Minerva fortelle at det tidlig i pandemien eksisterte kriseplaner for innleggelse av opptil 4.500 pasienter samtidig på norske sykehus. Pr. nå er tallet under 300.

Og da ledelsen ved landets største sykehus, OUS først varslet om en intensivenhet i ferd med å knekke under presset hadde avdelingen 26 pasienter med covid-19. 26 pasienter sprenger kapasiteten på Norges største sykehus?

Dette er helt i tråd med tall fra FHI som Aftenposten publiserte før helga. Der kom det fram at kun 14 prosent av alle pasienter som nå er innlagt på norske sykehus har korona. Ikke 80 eller 60 prosent, men 14 prosent.”

https://www.an.no/norske-sykehus-hadde-langt-flere-innlagte-i-2017-18-og-19-uten-at-noen-da-ville-stenge-ned-samfunnet/o/5-4-1518398?fbclid=IwAR0uaWyPDKQI-7VaWFEG_Uy6XP8aaygbwizHTBkP4phHnjxgQPHj3q08moU

“Aftenpostens tall viser også at langt flere var innlagt på sykehus under de store influensesongene i 2017, 2018 og 2019. Uten at noen den gang hevdet at kapasiten var sprengt, eller foreslo at vi stengte ned samfunnet.»

Vi er på 6,7% av tenkt krisekapasitet.
26 pasienter sprenger kapasiteten på Norges største sykehus.
14%, ikke 90% er innlagt pga corona.
Langt flere var innlagt 2017, 2018 og 2019 enn nå.

Jeg oppfatter at kapasitetsløgnen bare er en av mange løgner som skal gi staten makt til å kontrollere oss bedre, gjennom mer støtte fra folket for å få tvunget gjennom mer vaksinering og mer nedstengning.

Det jeg lurer på er hvorfor så mange står last og brast med en stat som serverer så dårlig fundamenterte løgner.

Hvem som helst kan sjekke tallene og se at «sprengt kapasitet pga corona» er en virkelighetsfjern, løgnaktig ide.


Vi som er uvaksinert og følger med på antallet alvorlige vaksineskader i en liten FB-gruppe(24000) som heter «Erfaringer med Covid 19 vaksineringer – Norge» opplever jo en annen stor løgn – ideen om at vaksineskader er et ubetydelig problem. At hele helsevesenet aktivt motarbeider rapportering om vaksineskader og må tvinges for å ta vaksineskader på alvor.


Vaksiner har dårlig effekt, kanskje må de tas hver 9. måned livet ut, men alle skal vaksineres likevel, med stadig nye vaksiner mot stadig nye varianter.

Det forekommer en del alvorlige vaksineskader som lett kunne ha vært registrert opp mot 100%, men der helsevesenet motarbeider registrering, fordi vaksiner angivelig er så viktig at vi må lyve oss til «full» immunitet?

Staten og helsevesenet lyver om kapasitetsproblematikk.

Hva skjer?

C-19.jpeg

Endret av Sindre Rudshaug
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ondskap på Kalnes

Cathrine Johansen deler i dag denne historien om hvordan hun ble behandlet på Kalnes, fordi hun er uvaksinert. Tror noen at denne onde sykepleieren i historien hadde tatt på alvor noen som hadde meldt fra om alvorlig vaksineskade? Personen er jo religiøst opptatt av vaksinering og triller vekk og ut en alvorlig skadet person, fordi hun er uvaksinert. Vi får håpe hun anmelder Kalnes og sykepleieren, så slik grov forskjellsbehandling påtales og avvikles. Og så håper jeg at sykepleieren mister autorisasjonen. Slik ondskap krever konsekvenser.

Hadde Johansen vært sort i huden, så hadde vi nok lest om saken i avisen under rasisme. Men, hun er hvit, etter navnet å dømme, så vi får nok ikke se saken på NRK eller TV2 eller andre MSM. Det er ok å mobbe uvaksinerte eller ikke la dem få nødvendig medisinsk behandling.

Vaksinasjon er HELT frivillig, bare ikke regn med å bli behandlet som et menneske i Norge om du unnlater å ta den. Du blir annenrangs. Med støtte fra 1/3 av nordmenn - de ondeste av oss.

 

“Jada, jeg tok et skikkelig bra triks fra hesteryggen i går. Det trenger nok noen justeringer for det endte med en tur til akutten på Kalnes for røntgen og ortopedisk vurdering i dag.

Ganske så raskt ble jeg hentet fra venteværelse og kjørt i rullestol ned til røntgen avdelingen. De hadde vurdert underveis at CT var det beste alternativet i forhold til skaden jeg hadde.

Etter bildene var tatt ble jeg igjen trillet ned til venterommet på akuttmottaket. Fikk et fint armbånd med navnet mitt på å greier. Så da satt jeg der da, ventet på svar på bildene og en vurdering hos ortopeden. Samboeren min ble kasta ut, for ledsagere var ikke ønskelig fra dems side «i disse dager».

Så jeg ble plassert på et hjørne i rullestolen midt i mengden av folk som ventet på sin behandlig. Det tok ikke lang tid så kom det er sykepleier å kastet meg ut. Ja, kasta meg ut fra sykehuset - fordi jeg ikke var vaksinert.

Der sitter jeg altså alene, i en rullestol med brukket bekken og venter på å komme til vurdering for operasjon, men før den tid kommer altså denne sykepleieren bort til meg å forteller meg tydelig foran alle at: «Når du velger å ikke vaksinere deg, velger du å avstå fra behandling hos oss!» Og dermed tok han tak i rullestolen, trilla meg ut utgangsdøra og parkerte meg der. Så der satt jeg da…

Jeg rakk å ankomme Halden før ortopeden ringte meg: «hvor er du?» Han hadde altså ikke fått beskjed at de bare plasserte meg i en stol utenfor den låste døra på akuttmottaket på Kalnes. Når jeg tenker etter så skjønner jeg det. Da hadde det jo blitt dokumentert! Ortopeden ville jeg skulle komme tilbake, han var bekymret for min skade. Jeg avsto fra tilbudet i dag, men vi skal møtes i morgen. - Hvis ikke jeg blir kasta ut da!

Skulle ønske så mange som mulig kunne lest min historie fra besøket på akuttmottaket på Kalnes i dag 06.12.2021. Det kan faktisk være en viktig historie.”

Endret av Sindre Rudshaug
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke så greit med sykehuskapasitet heller når 120 barn samtidig blir syke av vaksinen. Men, det skjedde i Vietnam da, ikke her i Norge. Vi var heldige og vaksinerte ikke norske barn med denne giften de fikk. Tre barn ble drept med den for barn totalt unødvendige Pfizer-vaksinen, men sånt må man kanskje regne med. Må vel knekke noen egg, skal alle bli immune til slutt...?

Hvor mange barn har vi råd til å miste? Barn velger jo liksom ikke selv om de skal la seg vaksinere, sånt blir jo bare tvunget inn i dem. Greit å vite hvor mange vi har råd til å miste, så vi kan stanse når maksantallet er døde. De dør jo ikke av Covid, men da redder de kanskje noen andres liv, når de vaksineres og ... dør

https://www.zerohedge.com/covid-19/vietnam-province-suspends-pfizer-vaccine-batch-after-120-children-hospitalized

De tre døde barna hadde sikkert vaksinerte besteforeldre som kanskje var tilhengere av tvangsvaksinering av barn. Det gir kanskje litt bismak å overleve som 90-åring, mens barnebarna døde, så du kanskje kunne overleve noen år til?

Endret av Sindre Rudshaug
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (54 minutter siden):

Hvor finner man slik statistikk? Finner bare totalen.

 

Sindre Rudshaug skrev (43 minutter siden):

Ja, hvor kan man sjekke sånt selv? Var det 36 på intensiv i landet dengang mot 90 i dag?

Har det noe å si? Det er jo helseforetakene som rapporterer inn dette og de tror jo ikke dere på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (2 timer siden):

Ondskap på Kalnes

Cathrine Johansen deler i dag denne historien om hvordan hun ble behandlet på Kalnes, fordi hun er uvaksinert. Tror noen at denne onde sykepleieren i historien hadde tatt på alvor noen som hadde meldt fra om alvorlig vaksineskade? Personen er jo religiøst opptatt av vaksinering og triller vekk og ut en alvorlig skadet person, fordi hun er uvaksinert. Vi får håpe hun anmelder Kalnes og sykepleieren, så slik grov forskjellsbehandling påtales og avvikles. Og så håper jeg at sykepleieren mister autorisasjonen. Slik ondskap krever konsekvenser.

Hadde Johansen vært sort i huden, så hadde vi nok lest om saken i avisen under rasisme. Men, hun er hvit, etter navnet å dømme, så vi får nok ikke se saken på NRK eller TV2 eller andre MSM. Det er ok å mobbe uvaksinerte eller ikke la dem få nødvendig medisinsk behandling.

Vaksinasjon er HELT frivillig, bare ikke regn med å bli behandlet som et menneske i Norge om du unnlater å ta den. Du blir annenrangs. Med støtte fra 1/3 av nordmenn - de ondeste av oss.

 

“Jada, jeg tok et skikkelig bra triks fra hesteryggen i går. Det trenger nok noen justeringer for det endte med en tur til akutten på Kalnes for røntgen og ortopedisk vurdering i dag.

Ganske så raskt ble jeg hentet fra venteværelse og kjørt i rullestol ned til røntgen avdelingen. De hadde vurdert underveis at CT var det beste alternativet i forhold til skaden jeg hadde.

Etter bildene var tatt ble jeg igjen trillet ned til venterommet på akuttmottaket. Fikk et fint armbånd med navnet mitt på å greier. Så da satt jeg der da, ventet på svar på bildene og en vurdering hos ortopeden. Samboeren min ble kasta ut, for ledsagere var ikke ønskelig fra dems side «i disse dager».

Så jeg ble plassert på et hjørne i rullestolen midt i mengden av folk som ventet på sin behandlig. Det tok ikke lang tid så kom det er sykepleier å kastet meg ut. Ja, kasta meg ut fra sykehuset - fordi jeg ikke var vaksinert.

Der sitter jeg altså alene, i en rullestol med brukket bekken og venter på å komme til vurdering for operasjon, men før den tid kommer altså denne sykepleieren bort til meg å forteller meg tydelig foran alle at: «Når du velger å ikke vaksinere deg, velger du å avstå fra behandling hos oss!» Og dermed tok han tak i rullestolen, trilla meg ut utgangsdøra og parkerte meg der. Så der satt jeg da…

Jeg rakk å ankomme Halden før ortopeden ringte meg: «hvor er du?» Han hadde altså ikke fått beskjed at de bare plasserte meg i en stol utenfor den låste døra på akuttmottaket på Kalnes. Når jeg tenker etter så skjønner jeg det. Da hadde det jo blitt dokumentert! Ortopeden ville jeg skulle komme tilbake, han var bekymret for min skade. Jeg avsto fra tilbudet i dag, men vi skal møtes i morgen. - Hvis ikke jeg blir kasta ut da!

Skulle ønske så mange som mulig kunne lest min historie fra besøket på akuttmottaket på Kalnes i dag 06.12.2021. Det kan faktisk være en viktig historie.”

Helt korrekt utført av sykepleier. 

Det er frivillig å vaksinere seg, men da får en også ta konsekvensene av det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den planen med 4500 innlagte innebærer noe noe helt annet enn det vi har i dag med  rundt 300. Når dem planlegger for en krise med 4500 Covid-pasienter på sykehusene i landet, planlegges det også å kutte ut alt annet enn livreddende behandling. Ta i bruk personell med vesentlig mindre kompetanse og gi dem kun essensiel opplæring i konkrete oppgaver osv. Det blir et helt annet nivå på behandlingen enn det som.drives i dag.

Beinbrudd og lignende kommer ikke til å bli prioritert i det hele tatt. Om noen må leve med en skjev arm, så er det bedre enn at noen andre dør. 

Det er forskjellen. Og det er neppe noen som syns at alternativet med 4500 plasser til corona-pasienter er forlokkende når kvaliteten på all behandling kommer til å være på nivå med det du kan forvente i en krigsherjet bananrepublikk.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Andre1980 skrev (9 timer siden):

Helt korrekt utført av sykepleier. 

Det er frivillig å vaksinere seg, men da får en også ta konsekvensene av det. 

Godt at flere står frem med slik horribel etikk. Takk til deg! Viktig å få belyst hva slags tankegods som sprer seg som virus i samfunnet, parallellt med virus, vaksine, nedstengning og liknende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nedward skrev (9 timer siden):

Den planen med 4500 innlagte innebærer noe noe helt annet enn det vi har i dag med  rundt 300. Når dem planlegger for en krise med 4500 Covid-pasienter på sykehusene i landet, planlegges det også å kutte ut alt annet enn livreddende behandling. Ta i bruk personell med vesentlig mindre kompetanse og gi dem kun essensiel opplæring i konkrete oppgaver osv. Det blir et helt annet nivå på behandlingen enn det som.drives i dag.

Beinbrudd og lignende kommer ikke til å bli prioritert i det hele tatt. Om noen må leve med en skjev arm, så er det bedre enn at noen andre dør. 

Det er forskjellen. Og det er neppe noen som syns at alternativet med 4500 plasser til corona-pasienter er forlokkende når kvaliteten på all behandling kommer til å være på nivå med det du kan forvente i en krigsherjet bananrepublikk.

 

4500-tallet var for å illustrere hva som var tenkt som mulig i en krise og nå er det krise med 6,7% av dette? Et naturlig spørsmål.

Lenke til kommentar

Det skumle her er at noen går rett på slike røverhistorier fra sosiale medier og sprer det videre helt ukritisk. Tror ikke et sekund på at "Cathrine Johansen" (verdens mest generelle navn, jeg blir skeptisk allerede her) ble avvist fra en operasjon pga. vaksinestatus, og hvertfall ikke med en slik nedlatende kommentar fra personalet med på kjøpet. 

Dette er en historie som er ment for å fyre opp under følelser. Fabrikert av en eller annen nisse som syns det er moro å se folk hisse seg opp i kommentarfelt. 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...