Gå til innhold

Bioshock-rykter hevder at seriens neste spill er satt til Antarktis på 60-tallet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bioshock 1 å 2 er jo mastadoner i sitt skrekk/scifi-sjanger.

Utroolig bra serie, bortsett fra siste spillet infinite som bare ga en bismak av ett eller annet som ikke var særlig god på brødskiva.

Kanskje de har noe jækla digg på lur denne gang, lov å håpe å ønske til nissen :)

Forsiktig optimist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Zeph skrev (3 timer siden):

Spel som går frå meir lineært fokus til ope har ein tendens til å få litt for mange transportetappar.

Forstår ikke helt hvorfor de må gå "open world". Det er ikke noe galt med lineære spill og jeg er enig idet du skriver om Bioshock 1 og 2. 

Det som er kjedelig med open world spiller er også at det ofte blir veldig tomme.. Det er som oftest bare repetisjon etter repetisjon. Det er ikke gøy synes jeg.  

Spill som Far Cry hvor du skal gå etter tårn for å åpne nye områder og gjør i grunnen det samme i hvert eneste spill i serien.. 

Nå åpnet Cloud Chamber dørene sine i 2019 så kan ikke se for meg at vi får noe særlige nyheter om spillet på mange år.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Zedarius skrev (1 time siden):

Håper "mer åpen verden" ikke betyr full Ubisoft. Og håper de også jobber litt mer med å lage powers som er kule å bruke, for der feilet Infinite.

Ja, Vigors var skuffande greier med samanlikna med Plasmids. Dei var noko som gjorde at dei første spela sto litt ut i FPS-jungelen, men så var det nesten tilbake til start og våpenbasert i Infinite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så er Bioshock Infinite en av mine favoritt spill. Syns det er gøy å suse rundt på skinnan i spillet. Spillet er selvfølgelig ikke så dystopisk og ikonisk som Bioshock 1 og 2, men det har likevel mange minneverdige øyeblikk. Endte opp med at jeg spilte gjennom Infinite 3-4 ganger. Fargene er utrolig pen og gameplayet er fortsatt like artig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, hatredFan911 said:

Er det verdt å spille bioshock 1 og 2 om du ikke allerede har gjort det i dag? Eller blir det grafisk helt forferdelig?

Er helt spillbart, har jo kommet en halvhjertet remaster,  som fikser litt på lys effekter og slikt. Men har du aldri spilt spill fra den tiden vil det nok virke gammeldags på flere måter enn grafikken. 

Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (52 minutter siden):

Er det verdt å spille bioshock 1 og 2 om du ikke allerede har gjort det i dag? Eller blir det grafisk helt forferdelig?

Kun du som kan svara på det, Eg har ingen problem med grafikken den dag i dag. For meg er det mykje anna som er langt viktigare i eit spel. Finn ein playthrough av Bioshock 1 på Youtube og sjå nokre minutt frå starten så ser du fort korleis det ser ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev:

Er det verdt å spille bioshock 1 og 2 om du ikke allerede har gjort det i dag? Eller blir det grafisk helt forferdelig?

Absolutt verdt å spille om du ikke har hatt fornøyelsen enda ja. Klart gfx er avleggs i forhold til dagens standard, men disse spillene lever å puster i beste velgående den dag i dag av helt andre grunner enn gfx ;)
Lenke til kommentar
Zeph skrev (På 7.12.2021 den 9.19):

Ikkje så begeistra for rykter om at spelet blir meir ope. Eg synest Bioshock 1 og 2 var ganske perfekt sånn sett med at du utforska område for område, men måtte gå litt fram og tilbake. Det var lineært nok til at ein ikkje måtte bruke mykje tid på vandring, samtidig som du kunne utforske litt etter eige ynskje.

Spel som går frå meir lineært fokus til ope har ein tendens til å få litt for mange transportetappar.

Håpar uansett at det blir meir i stilen til Bioshock 1 og 2 enn Infinite.

Kunne ikke vært mer enig. Jeg styrer lett unna de fleste open-world-spill. Når jeg spiller historiedrevne spill vil jeg hvertfall ha en lineær historie.

hatredFan911 skrev (2 timer siden):

Er det verdt å spille bioshock 1 og 2 om du ikke allerede har gjort det i dag? Eller blir det grafisk helt forferdelig?

Jeg har nettopp startet på remasteren på Nintendo Switch. Funker fortsatt bra! Det ser veldig bra ut på Switch og det kosta jo bare en hundrelapp for hele trilogien.

Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev:

Er det verdt å spille bioshock 1 og 2 om du ikke allerede har gjort det i dag? Eller blir det grafisk helt forferdelig?

Uten tvil! Jeg har spilt gjennom Bioshock flere ganger, senest i fjor. Spillet ser ikke kliss nytt ut, men gjorde det egentlig det da det kom heller? Spillet har en ganske særegen stil og en fantastisk atmosfære, så jeg tror ikke det bare er nostalgi som holder spillet i live for meg. Forøvrig syns jeg også Bioshock Infinite var fantastisk, men det er en helt annen stemning enn de to første. Spent på om 4eren vil klare å fange 'magien' fra den trilogien, særlig da uten Ken Levine.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 12/8/2021 at 10:37 AM, hatredFan911 said:

Er det verdt å spille bioshock 1 og 2 om du ikke allerede har gjort det i dag? Eller blir det grafisk helt forferdelig?

Hvis du ikke har spillt de i mellomtiden: Ikke gå automatiskt for "Remaster"-utgavene av spillene. Det er ikke enorme forskeller på de og de originale, filstørrelsen på PC er vesentlig større, og forbedringene er ikke veldig store. Vurder ulempene opp mot fordelene. Se for eksemel på spesifikasjonskravene og om de er forskjellige, og se eventuellt sammenligninger mellom original og remastered på YouTube. F.eks:
 

 

Gog.com har de på bilbud i blant. Har du ikke konto der, så registrer deg og legg de i ønskeliste. Da får du beskjed når de er på tilbud. Gog.com selger dessuten spillene uten kopibeskyttelse, så spill du kjøper der uten DRM eier du og kan bruke for evig og alltid, og ikke bare så lenge en eller annen server for sjekk av kopibestyttelsen er oppe.

https://www.gog.com/games?query=bioshock&order=desc:score&showDLCs=true

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...