Gå til innhold

Prioriterte anrop - tvinge lyd / vibrering?


Anbefalte innlegg

Heisann. 

Er det noen som har kjennskap til hvordan jeg kan "tvinge" telefonen til å gi fra seg lyd og vibrering ved anrop fra spesifikke nummer? Android 11: Samsung Galaxy S10+

Altså, uansett om mobilen står i "ikke forstyrr" eller "stillemodus" trenger jeg at ett spesifikt telefonnummer blir varslet med høyt volum og vibrering.

"favoritter" vil kunne gå gjennom når telefonen er på "ikke forstyrr", men telefonen gir likevel ikke fra seg lyd/vibrering hvis den i utgangspunktet ikke sto på full lyd. 

Er på utkalling til jobb, og har 1 times responstid døgnet rundt. Hvis dette er mulig ville det gjort at jeg fikk sove litt bedre, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du vell manuelt aktivere "Do not disturb". Jeg har automatisk do not disturb om natten med unntak favoritter. Og unntak om noen ringer to ganger i løpet av 15 min. 

Greia med lydløs er at telefonen absolutt skal være på lydløs. Tenk om du ligger under en seng med potensielle kidnappere som leter etter deg. Da er det greit at stillemodus er absolutt stille. Ellers kan jo Samsung saksøkes for å ha forårsaket drap / kidnapping.  eller man er på jobbintervju eller kino. 

Lenke til kommentar
Luske_Ludvig skrev (4 timer siden):

Da må du vell manuelt aktivere "Do not disturb". Jeg har automatisk do not disturb om natten med unntak favoritter. Og unntak om noen ringer to ganger i løpet av 15 min. 

Greia med lydløs er at telefonen absolutt skal være på lydløs. Tenk om du ligger under en seng med potensielle kidnappere som leter etter deg. Da er det greit at stillemodus er absolutt stille. Ellers kan jo Samsung saksøkes for å ha forårsaket drap / kidnapping.  eller man er på jobbintervju eller kino. 

Jeg har også automatisk "do not disturb" og unntakene funker de, så lenge det var lyd på i utgangspunktet. 

Og det er derfor jeg lurer på om det er noen måte å komme rundt det, og TVINGE telefonen til å lage lyd uavhengig av instillingene :) 

Hvis jeg er på kino og telefonen min ringer fra dette nummeret, så må jeg rett og slett reise meg og dra på jobb. Og da må den lage lyd/vibrere.

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (13 minutter siden):

Kjøp deg en iPhone. Der kan du skreddersy 5 forskjellige modus. Blant annet Do not disturb.

iPhone er best. Sumsang…..forsvant for 6 år siden. På min 5 iPhone nå.

Konstruktivt! "applaus"....

Og forresten, det jeg spør etter funker ikke i DND på iphone.. bare så du ikke blir sittende for høyt på den image-tronen din. Så det jeg spør etter vil på ingen måte være mulig på en eplofon. 

Ser ut som det finnes noen som leter etter samme løsning som meg, og det virker som kanskje en app som "Tasker" kan løse det.

 

Endret av steinrawr
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Du kan vel bruke apper som «automate it» eller tilsvarende. Du kan skreddersy nokså mye med den. 
 

https://www.automateitapp.com eller du finner den på playstore. 
 

Jeg har ikke laget regler for anrop selv, men har før ordnet en rekke andre regler. Jeg har sett det finnes alternativer som kanskje kan hjelpe deg med det du ønsker. 
 

 

Eksempelvis denne regelen og noen til: https://automateitapp.com/rule/31358

Endret av anon_83104
La til lenke +
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...