Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Varmekabler til vannrør. Leier hus


Per1979

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Per1979 skrev (13 minutter siden):

Jeg leier ett hus der jeg må ha på varmekabler til vannrørene. Dette medfører ekstra utgifter. Skal dette dekkes av huseier eller leietaker?

 

 

Kommer helt an på hva som er avtalt. Men det står vel gjerne i kontrakten at leietaker plikter å ha på nok varme til at vannet ikke fryser.

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hvor langt det er. Ser at det finnes fra 300w til 800w. Med 3kr pr kw/t så blir det en del. Hadde høye strømregninger forgje vinter. Så i år blir det vel ett mareritt. Har ikke tenkt til å slå av men det står ikke noe om det i husleiekontrakten. Derfor lurte jeg på om jeg har rett på redusert husleie. Er vel vanskelig å svare på i og med det ikke er en helt vanlig problemstilling 🤔

Endret av Per1979
Lenke til kommentar
Per1979 skrev (22 minutter siden):

Jeg er usikker på hvor langt det er. Ser at det finnes fra 300w til 800w. Med 3kr pr kw/t så blir det en del. Hadde høye strømregninger forgje vinter. Så i år blir det vel ett mareritt. Har ikke tenkt til å slå av men det står ikke noe om det i husleiekontrakten. Derfor lurte jeg på om jeg har rett på redusert husleie. Er vel vanskelig å svare på i og med det ikke er en helt vanlig problemstilling 🤔

At leietaker må ha på tilstrekkelig varme slik at vannrør ikke fryser, er en helt vanlig "problemstllig". Jeg vet ikke om jeg vil kalle det en problemstilling en gang. Dette må du nok bare belage deg på å betale for selv. 

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (7 timer siden):

At leietaker må ha på tilstrekkelig varme slik at vannrør ikke fryser, er en helt vanlig "problemstllig". Jeg vet ikke om jeg vil kalle det en problemstilling en gang. Dette må du nok bare belage deg på å betale for selv. 

Her snakker vi ikke om å holde tilstrekkelig romtemperatur, dette er en helt annen problemstilling slik jeg forstår det. Jeg hadde nektet å betale for dette om jeg var leietaker. Utleier må ta ansvaret hvis vannrør er lagt opp slik at de fryser, hvis ovennevnte ikke er problemet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...