Gå til innhold

(PL) Kamptråd - Gameweek 15


Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 poeng! Veldig positivt hvordan vi fremstod spesielt 20-25 min i første omgang. Også må vi ganske enkelt drilles videre, for det var tydelig at når spillerne begynte å kjenne på presset om å score mål, så gled vi sakte men sikkert over til dårligere struktur og større avstander i laget. 

Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (40 minutter siden):

Noen som har noe statistikk på antall touch i motstanders 16m? Kan ikke huske sist vi dominerte den siste tredjedelen.

Førsteomgang:

FF2k8nkXwAId4XE?format=png&name=small

Endte på 32 etter full tid i dag.

Denne sesongen etter full tid (over 30):

vs Newcastle: 41
vs Aston Villa: 34
vs Everton: 33
vs Crystal Palace: 32
vs Villareal: 31
vs West Ham: 30
vs Atalanta: 30
vs Southampton: 30

Vi har definitivt dominert lag i perioder tidligere denne sesongen, og både lengre og bedre enn i dag. Men sjeldent i starten av kampene.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, blured said:

Noen som kan forklare hva som ikke er lov med det målet der? Må ikke keeper holde med to hender for at skal være fast grep? Og han treffer jo ballen. 

Jeg mener regelen er at keeper har «kontroll på ballen» når den holdes med to hender, eller holdes med en hånd mot underlaget. Mulig jeg tar feil her, men det er det eneste som kan forklare avgjørelsen.

 

Edit: Thorstvedt bekrefter. Men det er altså «any surface», så det spiller ingen rolle om det er gressmatta eller brystkassa.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Virker som om regelen er:

Sitat

A goalkeeper is considered to be in control of the ball with the hand(s) when: the ball is between the hands or between the hand and any surface (e.g. ground, own body) or by touching it with any part of the hands or arms except if the ball rebounds from the goalkeeper or the goalkeeper has made a save

Så da VAR det riktig avgjørelse.

(Ukjent regel for meg. Skjer ikke så ofte, og på løkka gjaldt det ikke hehe).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...