Gå til innhold

Krever i9 12900K 8 pin OG 4 pin 12v ATX?


Fire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Ja så det der, men var usikker på om 12900K var litt for strømkrevende for 8pin. Fant noen som påsto at 8pin kun leverer 150W. Men andre igjen sier den kan levere mye mer.

Maskinen skrur seg på. Viftene går, RGB på GPU/RAM lyser opp osv. Men ikke noe bilde, og power led blinker hvert 0.25s. Det Q-LED blinket i følge Asus betyr at minne ikke blir funnet. Jeg har feilsøkt med alle minnekonfigurasjoner, testet at RAM fungerer på annet system og t.o.m. kjøpt ny ram som står på supportert-listen til HK, så det er ikke noen sjans for at det er minnet.

Lukter kanskje feil på HK dette..

Lenke til kommentar
Cursio skrev (På 6.12.2021 den 12.58):

Jeg har nøyaktig samme hovedkort og 12900k, den fungerer helt strålende med kun 8 pin. Manualen bekrefter også at man enten kan bruke 8 pin eller 8+4 pin. Skjer det ingenting når du skrur på maskinen? Har du dobbeltsjekket at power on-pins står korrekt på hovedkortet?

 Hvilken PSU har du?

 

Lenke til kommentar
Fire skrev (På 7.12.2021 den 12.30):

Hei. Ja så det der, men var usikker på om 12900K var litt for strømkrevende for 8pin. Fant noen som påsto at 8pin kun leverer 150W. Men andre igjen sier den kan levere mye mer.

Maskinen skrur seg på. Viftene går, RGB på GPU/RAM lyser opp osv. Men ikke noe bilde, og power led blinker hvert 0.25s. Det Q-LED blinket i følge Asus betyr at minne ikke blir funnet. Jeg har feilsøkt med alle minnekonfigurasjoner, testet at RAM fungerer på annet system og t.o.m. kjøpt ny ram som står på supportert-listen til HK, så det er ikke noen sjans for at det er minnet.

Lukter kanskje feil på HK dette..

Jeg tenker det lukter feil på HK dessverre, ja.. Får du samme symptomer om du tar ut skjermkort, disker, alt av I/O-kontakter etc og lar det bare stå igjen en rambrikke? Får du samme symptomer om du fjerner cpu i stedet for?

Hvis alt tyder på ramfeil, men de er bekreftet å fungere godt i et annet system så er det nok en feil med HK. Du kan jo kjøpe et nytt HK, og evt returnere det med angreretten når du har funnet svarene du trenger?

Når det gjelder PSU så har jeg en Cooler Master V850 som er basert på Seasonic sin KM3-plattform, fremdeles godt fornøyd med den selv om jeg kjøpte den i begynnelsen av 2014. 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...