Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

"Smarte" røykvarslere - Cavius, Nest protect, eller Netatmo?


Anbefalte innlegg

Hei!

Ny bolig krever nyinstallasjon av brannvarslere. Jeg kommer denne gangen til å forsøke unngå selskap som Verisure m.v. rett og slett da jeg tror jeg kan oppnå et like godt system selv. Vedrørende brannvarsler-delen er jeg nysgjerrig på varslerne fra Cavius, Nest Protect og Netatmo. Er det noen her med erfaring fra disse?

Ting jeg setter pris på:
Fint design. Lite volum/liten størrelse. Skal ikke tiltrekke fokus. Smart-løsninger, i det minste seriekoblede, men helst tilgang via app (varsling når jeg  er borte). I tillegg må det selvsagt være helt stabilt og fungere som det skal mhp. brann/røykutvikling. Dette antar jeg er på plass for alle selskapene nevnt. 

Kom gjerne med andre forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Jeg har Nest sine over alt her hjemme, synes de er helt super.

Seriekoblet, får beskjed med stemme hvilket rom den er utløst i samt på telefonen. Kan kobles opp mot Philips Hue om en ønsker det for ekstra varsling med lysene , samt de har nattlys en kan aktivere slik at de lyser svakt om noen går under de på natten.

Før de utløses får en beskjed om at røyk osv er oppdaget i det aktuelle rommet, fint om en er klar over det så en kan deaktivere den i forkant.

Jeg er kjempe fornøyd med Nest

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...