Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp til maling av soverom


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal rive av tapet på soverom som idag har strier. Skal ha slett vegg.
 
2 vegger er betong, 1 vegg er gips og siste veggen er walls2paint.
 
Jeg tenker å helsparkle værtfall betongveggene da disse er veldig ujevne og har mye sår.
Hvordan bør jeg gå fram her?
Bør jeg sparkle eller lignende mellom walls2paintveggene? Disse har litt ujevnheter/papir mellom platene som jeg regner med bør slettes litt.
Siden det er gips bør jeg sparkle? Bør jeg legge på tapet på 3 veggene?
 
Håper på litt hjelp 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 3 forskjellige typer underlag = 3 forskjellige resultat. Men siden det er et soverom så hadde jeg levd fint med det :)

Helsparkle betong: 

1: Om det er igjen løse biter fra strie\tapet etter rivingen, så ville jeg hatt på noe primer først eller rullet på noe billig/gammel maling, for å binde fast underlaget..

2: Helsparkle veggene 3 ganger med medium sparkel(somregel rødt spann. (legg på og dra av enkelt forklart). Puss/slip gjerne over hele veggen i mellom strøkene.

3: Mal Veggene 1 strøk med maling, la det tørke.. bruk et sterkt lys, gå over veggene og sparkle over flekker,hakk sår og små ujevnheter og Akryl fugemasse i hjørnene til slutt.. La det tørke..

4: Neste dag, puss over alle flekker, hakk og sår som ble sparklet, og puss lett over hele veggen.
Mal så punktvis over alle flekker,hakk og sår som er pusset også hjørnene som er fuget med Akryl. La alt tørke.

5: Mal alle veggene på vanlig vis.

Walls2paint skal det somregel holde pusse skjøtene mellom platene mellom hvert strøk i malingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...