Gå til innhold

I det stille nedgraderte Tesla oppgitt ladetid på Model 3 og Y


Anbefalte innlegg

Simen1 skrev (18 timer siden):

Merker jeg hater slike godag mann økseskaft-svar. Hvis det er slik "service" man kan vente fra det selskapet så blir det ikke flere kjøp derfra i hvert fall.

Jeg skjønner ikke helt hva PR-uttalelser har med service å gjøre?

Roland er nok bundet på hender og føtter og får kun si det de tillater ham å si sentralt fra USA. Det er jo rart de har en PR-fyr i Norge siden de kvittet seg med PR-teamet i USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Roger Moore skrev (3 timer siden):

Synes ikke du det er litt spennende at et fagforeningsblad ukritisk hyller et selskap som står bak fagforeningsknusing? 

Jeg synes det er litt spennende at enkelte henger seg opp i en sak der det eneste som ble knust var den korrupte pro-fossilindustri-unionen UAW. Det er bra å knuse fossilindustriens løpegutter.

Men hvilken relevans har det for ladehastigheten på Model Y?

Jeg mener, hvis du først skal syte og bære deg over bilprodusenter så burde du jo også bruke all din tid på å spamme tråder om VW og andre om f.eks. Dieselgate eller kartellvirksomheten deres. Men det er kanskje ikke så farlig siden det var til gagn for fossilindustrien? 😂

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt hva PR-uttalelser har med service å gjøre?

Det kan jeg godt fortelle. Hans unnvikende "svar" har tydeligvis vært inspirasjon for flere av hans undersåtter. Jeg har fått den typen svar på serviceverkstedene flere ganger, fra flere personer. Da blir begeret fullt for min del.

Jeg er anti-merketro og har bestandig valgt et bilmerke jeg aldri har hatt før. Teslas måte å kommunisere på vaksinerer meg mot å bryte den trenden. Lurer bare fælt på hvilket merke jeg skal gå for neste gang.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (17 timer siden):

Synes ikke du det er litt spennende at et fagforeningsblad ukritisk hyller et selskap som står bak fagforeningsknusing? 

Jeg syns det er dørgende kjedelig med barnslige Tesla-hatere.

I dette tilfellet så har vi en som har hengt seg opp i Tesla sitt forhold til fagforeninger, UTEN å bry seg om at det er akkurat samme forhold i all annen bilindustri i USA. Ja faktisk generelt i USA. Hva poggher forventer du? Norske forhold på Tesla-fabrikker i USA? Grow the fuck up!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (7 timer siden):

Jeg syns det er dørgende kjedelig med barnslige Tesla-hatere.

I dette tilfellet så har vi en som har hengt seg opp i Tesla sitt forhold til fagforeninger, UTEN å bry seg om at det er akkurat samme forhold i all annen bilindustri i USA. Ja faktisk generelt i USA. Hva poggher forventer du? Norske forhold på Tesla-fabrikker i USA? Grow the fuck up!

Men er det ikke spennende at det som skal være et fagforeningsmagasin for ingeniører hyller et selskap kjent for fagforeningsknusing og for laber kvalitet og venstrehåndsarbeid? Det er jo litt spennende når fagorganisere ingeniører ikke bruker sin ingeniørkompetanse og sitt medlemskap i en fagforening til å sette ting i litt perspektiv? 

For meg er det i alle fall spennende at et fagforeningsmagasin er helt ukritisk her. Ja de er tvert imot entusiastiske!

Endret av Roger Moore
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (22 minutter siden):

Men er det ikke spennende at det som skal være et fagforeningsmagasin for ingeniører hyller et selskap kjent for fagforeningsknusing og for laber kvalitet og venstrehåndsarbeid? Det er jo litt spennende når fagorganisere ingeniører ikke bruker sin ingeniørkompetanse og sitt medlemskap i en fagforening til å sette ting i litt perspektiv? 

For meg er det i alle fall spennende at et fagforeningsmagasin er helt ukritisk her. Ja de er tvert imot entusiastiske!

Dra hodet ut av navlen så ser du at den såkalte fagforeningen du henviser til er en mafialignende organisasjon som du IKKE ville hatt på din arbeidsplass. Så finner du kanskje noe mer matnyttig å fokusere på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (20 minutter siden):

Dra hodet ut av navlen så ser du at den såkalte fagforeningen du henviser til er en mafialignende organisasjon som du IKKE ville hatt på din arbeidsplass. Så finner du kanskje noe mer matnyttig å fokusere på.

UAW hverker er eller har noen gang vært en "mafialignende organisasjon", hva nå det måtte bety. Det er tvert imot en fagforening som for det første beskytter ansatte i bilindustrien mot maktmisbruk. For det andre har UAW en lang historie for å støtte opp under viktige samfunnsendringer i USA, som feks New Dealpolitikken, Borgerrettighetskampen, økt offentlig støtte til skole og fattigdomsbekjempelse. Og uansett hva historien til UAW hadde vært, så gjør ikke det Musks holdninger bedre. Industrieiere som nekter organisering burde som prinsipp vært straffeforfulgt og fratatt alle verv i bedriften.

Endret av AL123
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Dra hodet ut av navlen så ser du at den såkalte fagforeningen du henviser til er en mafialignende organisasjon som du IKKE ville hatt på din arbeidsplass. Så finner du kanskje noe mer matnyttig å fokusere på.

Kaller du Tekna for en mafialignende organisasjon? Eller er det UAW som sørget for at Earth Day kunne bli arrangert for første gang i 1970 og som og organiserer de best betalte akademikerne i USA du tenker på? Nå var jeg ikke klar over at mafiaen kjempet for arbeidernes rettigheter, men en lærer noe nytt hver dag.

Uansett så er og blir Tesla et selskap som gjør alt de kan for å hindre fagorganisering. Var det ikke sånn at arbeiderne skulle bli kompensert med softis og Berg og Dalabane i stede for? Er ikke det litt som å tilby innfødte glassperler?

Ja ja, Tesla Ukeblad, medlemsbladet til fagorganisasjonen Tekna som organiserer ingeniører er i alle helt ukritiske til alt som er stemplet med Tesla-logo. Det er jo litt fascinerende.

Endret av Roger Moore
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...