Gå til innhold

Oppstart av bedrift mens du får dagpenger.


Gjest 5f9e3...19d

Anbefalte innlegg

Gjest 5f9e3...19d

Jeg har et AS hvor det ikke er omsetning. Samtidig har jeg mottatt varsel om oppsigelse og vært i drøftelsmøte. Inntil videre er jeg sykemeldt til 16.12.21. Jeg har vurdert å søke om «friskmelding til jobb» hvor legen min sier til NAV at jeg ikke kan gå tilbake til den jobben jeg har i dag og hvor han setter meg over på 3 mnd full lønn fra NAV med sykemelding. Etter den perioden er over, kan jeg søke dagpenger. 
 

i denne forbindelse har jeg forstått at NAV kan gi jobbsøkere mulighet til å starte egen bedrift i inntil 12 måneder mens de går på dagpenger. 
 

Mitt spørsmål og det jeg lurer på er derfor følgende: 

Må en slik bedrift (AS) være en ny bedrift som startes etter at jeg kommer inn i NAV - systemet, eller kan det være en bedrift som er startet før jeg kom inn i NAV - systemet og hvor det ikke er aktivitet? 

 

Anonymous poster hash: 5f9e3...19d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5f9e3...19d skrev (På 27.11.2021 den 10.47):

Jeg har et AS hvor det ikke er omsetning. Samtidig har jeg mottatt varsel om oppsigelse og vært i drøftelsmøte. Inntil videre er jeg sykemeldt til 16.12.21. Jeg har vurdert å søke om «friskmelding til jobb» hvor legen min sier til NAV at jeg ikke kan gå tilbake til den jobben jeg har i dag og hvor han setter meg over på 3 mnd full lønn fra NAV med sykemelding. Etter den perioden er over, kan jeg søke dagpenger. 
 

i denne forbindelse har jeg forstått at NAV kan gi jobbsøkere mulighet til å starte egen bedrift i inntil 12 måneder mens de går på dagpenger. 
 

Mitt spørsmål og det jeg lurer på er derfor følgende: 

Må en slik bedrift (AS) være en ny bedrift som startes etter at jeg kommer inn i NAV - systemet, eller kan det være en bedrift som er startet før jeg kom inn i NAV - systemet og hvor det ikke er aktivitet? 

 

Anonymous poster hash: 5f9e3...19d

Når du startet firmaet har nesten ikke noe å si. Spørsmålet er hvor du har kommet i prosessen med å få bedriften oppe å gå. Hvis bedriften bare har eksistert på papiret, aldri har hatt noe omsetning og du ikke har arbeidet veldig mye med firmaet så ville jeg ikke vært bekymret (gitt at du ikke har hatt andre firmaer tidligere som hvor du har jobbet med det samme).

Endret av Rawls
presisering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...