Gå til innhold

Hva er ok bytte mot 3060ti


Ic_Temr

Anbefalte innlegg

Hei. Har et msi 3060ti gaming trio NON LHR som er kjøpt desember 2020. Tenker nå muligens å bytte dette bort på finn mot et annet bedre kort med LHR da jeg ser at jeg kan få mye for mitt.

Hva er ok å bytte mot, eventuelt med mellomlegg. F.eks. 3070 ti uten noe mellomlegg?

La den ut for å se. Har fått tilbud om "Aourus Master 3070ti 4 måneder gammel". "Msi 3070 gaming trio, en uke gammel" og "evga 3070ti xc3, ny uåpnet". Alt dette rent bytte, hva er bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
38 minutes ago, vidor said:

Spørs hvor mye mining kommer til å lønne seg med strømprisene i overskuelig framtid (les sommer +/-)

En trenger jo forsåvidt varme på vinteren, så om det kommer fra mining eller en varmovn har jo lite å si.

Ja, med mindre man har veldig store rigger trengs varmen om vinteren. Mitt 3060Ti drar 115W med 60Mh/s så jeg kunne godt hatt ti av dem som gratis varmeovn gjennom vinteren. På en måte "lønner" det seg mer når strømprisen er som nå, og man kan varme med god samvittighet... 

Men vil noen virkelig bytte et 3070Ti mot et 3060Ti? Det er jo litt forståelig siden 3060Ti er mer effektivt og mye kjøligere VRAM, men det høres likevel litt rart ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (På 5.12.2021 den 3.57):

Hva i alle dager er poenget? Du vil ikke merke forskjell i faktiske spill ved å gå opp til et 3070 Ti, det er alt for liten forskjell i praksis på de kortene til at det er noen vits i legge inn innsatsen.

Eneste oppgradering som er verdt å vurdere fra 3060 Ti er 3080 eller 3080 Ti.

Syntes ikke en økning på 15-20% er så meningsløst jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...