Gå til innhold

Disney-cruise til Svalbard.


Anbefalte innlegg

Billettene til to nye "Adventures by Disney"-cruise til Svalbard sommeren 2023 legges snart ut for salg.
Til turene har Disney hyret inn velkjente Le Boreal fra Franske Ponant Cruises.

Men det er ikke akkurat billige cruise dette her.
For en familie på to voksne og to barn vil den 10 dagers herligheten komme på rundt 400000 kroner 🙂

Disney lanserer cruise til Svalbard: Koster nesten halv million – NRK Nordland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (1 time siden):

Før de kan forby fossilbiler så må de forby cruiseskip.

(og unødvendige flyreiser)

Hvem skal bestemme hva som er nødvendig?

Her sitter du med en elektronisk enhet som er laget av plast og en rekke skadelige metaller. Den er transportert halvveis rundt verden og bruker norsk strøm som ikke kan eksporteres til Tyskland hvor de da må generere mere kullkraft. Alt dette for at du skal kunne poste kommentarer om at det andre gjør ikke er bra.

Er det virkelig nødvendig at du gjør dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
robertaas skrev (1 time siden):

Hvem skal bestemme hva som er nødvendig?

Her sitter du med en elektronisk enhet som er laget av plast og en rekke skadelige metaller. Den er transportert halvveis rundt verden og bruker norsk strøm som ikke kan eksporteres til Tyskland hvor de da må generere mere kullkraft. Alt dette for at du skal kunne poste kommentarer om at det andre gjør ikke er bra.

Er det virkelig nødvendig at du gjør dette?

Den elekriske enheten bruker like mye strøm uansett om jeg kommenterer eller ikke.

Ingenting bra med Cruiseskip.
Hurtigruten frakter gods som ellers må fraktes på vei, så det er noe positivt med det "cruiset".

Lenke til kommentar
Dubious skrev (19 minutter siden):

Den elekriske enheten bruker like mye strøm uansett om jeg kommenterer eller ikke.

Ingenting bra med Cruiseskip.
Hurtigruten frakter gods som ellers må fraktes på vei, så det er noe positivt med det "cruiset".

Den elektroniske enheten bruker mere strøm når du bruker den. Og trenger du virkelig enheten i det hele tatt for å overleve?

Hurtigruten som jeg så fraktet garantert ikke gods fra eller til Portland.

 

Lenke til kommentar
robertaas skrev (2 minutter siden):

Den elektroniske enheten bruker mere strøm når du bruker den. Og trenger du virkelig enheten i det hele tatt for å overleve?

Hurtigruten som jeg så fraktet garantert ikke gods fra eller til Portland.

 

Hurtigruten i Norge*

Skriver på PCn, som jeg må bruke for å overleve.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (11 minutter siden):

Jeg kan garantere at jeg ikke vil overleve uten.

Mennesker har klart seg ypperlig i tusenvis av år uten PCer og det er fortsatt mange som gjør det. Selvsagt kunne du klart deg uten den mijøskadelige PCen om du var villig til å tilpasse deg og endre dine vaner.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (5 timer siden):

Før de kan forby fossilbiler så må de forby cruiseskip.

(og unødvendige flyreiser)

Dette er jo en glimrende anledning for fiffene i Holmenkollåsen å komme seg på et flott cruise til Svalbard 🙂

Kjempefin båt er det også 😁👍
Jeg har tatt den, men til et helt annet sted helt sør på kloden 🙂

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Le Boreal er et kjent syn her oppe, det er garantert å bli en flott opplevelse for de heldige turistene.

Det er velkjent at servicen om bord er svært god og at hun er et svært behagelig skip å reise med. Hun ville vært her uansett så her er det bare snakk om branding av selve turen. Ekspedisjonscruisene er fine saker, de påvirker lokalsamfunnet akkurat passe mye og det er stort sett slik at gjestene får en dag eller to i Longyearbyen slik at de også kan bruke litt penger lokalt.

De store cruisebåtene med tusenvis av passasjerer derimot er det fint om vi slipper i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...