Gå til innhold

Massedrapen på juleparaden, var rase-motivert + medias løgner


Anbefalte innlegg

jallajall skrev (1 time siden):

Kun de som utøvde vold? Sånn cirka hvor mange var det? Kan du nevne noen navn?

Hva skal navn bevise?

...ville mannen som kjørte gjennom folkemengden ikke kjørt gjennom folkemengden om han ikke ble anklaget for det av påtalemyndighetene..?

Det er motiv man ikke kan se med øynene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Dette er formodentligvis godt dokumentert på andre tråden.

Å si at det er noen tvil om at dekningen av Rittenhouse-saken har vært useriøs fremstår forøvrig mest som et forsøk på gaslightning.

Dog, sant det da, han krysset jo faktisk delstatsgrenser.

Jeg spør ikke om hva noen mener eller hva noen i andre tråder eller andre delstater mener -- jeg spør om bevisene.

Jeg så ingen beviser i tråden -- bare meninger uten kilder. Hva er kildene?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 minutter siden):

Han krysset delstatslinjen, før han fikk våpenet som var kjøpt ulovlig i et 'straw purchase'.
Medier feilrapporterte at han hadde hatt med seg våpenet hjemmefra, i stedet for å rapportere at han fikk det gjennom et ulovlig straw purchase.
Alle seriøse medier har korrigert feilen.

Dette er debattert på den andre tråden. Hvis noe var uklart er det bare å skrive på den.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Red Frostraven said:

Hva skal navn bevise?

Hvis du mener det var en insurrection så må du jo et minimum være i stand til å påpeke hvem du hevder tok del i denne insurrectionen. Du har allerede avgrenset det til de som utøvde vold, og da bør det jo straks være en del enklere både å identifisere hvor mange som tok del i insurrectionen og hvem.

Hvorfor tror du ikke myndighetene har siktet noen for å ta del i en insurrection?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Han krysset delstatslinjen, før han fikk våpenet som var kjøpt ulovlig i et 'straw purchase'.

Feil, det er ikke kjent at det var ulovlig ennå, det er godt mulig det var et lovlig kjøp. 

Quote

Now that Schroeder has deemed Wisconsin's law against minors having guns fatally flawed, at least at it pertains to 16 and 17-year-olds, it was expected that Black's attorney would ask that his charges also be dismissed. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Brooks har forøvrig en ganske alvorlig kriminell historie, sikkert på høyde med en gjennomsnittlig BLM-aktivist. Kan lese om her
Noen av lavmålene inkluderer

  1. Voldtok en 15-årig jente og fikk henne gravid
  2. Kjørte nesten ned en politibetjent og slåss med ham om kontrollen over kjøretøyet
  3. Diverse voldssaker
  4. Kvelt noen
  5. Skjøt mot nevøen sin etter en krangel om en telefon
  6. Vært i besittelse av et stjålet våpen og diverse narkotikakriminalitet
  7. Drapstruet ekskjæreste, slo henne og kjørte over henne med bil

Høres jo ut som en fin fyr dette, var sikkert æresmedlem i BLM. Ikke rart han var ute på gaten selv når han risikerte 10 år i fengsel - Wisconsin er nå under et vanstyre med en demokratisk guvernør som lar lovløsheten råde. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (5 minutter siden):

Nå er du over i god dag, mann-økseskaft-modus igjen.

Håper du ikke får stengt denne tråden også

Denne tråden er søppel, så jeg har ingen ambisjoner om å forsøke å holde den bedre enn utgangspunktet.

Hva var det du ikke forstod..? Kyle sin venn er i trøbbel fordi Kyle utnyttet ham for å kjøpe riflen han brukte til å drepe folk.

Vennen til Kyle har innrømmet forholdet som gjør det straffbart, og det er per definisjon 'a straw purchase'.
 

Sitat

Black said he used Rittenhouse's money to make the purchase.

https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2021/11/02/kyle-rittenhouse-trial-dominick-black-first-witness/6258860001/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (14 minutter siden):

Det vises.

Med alle innholdsløse innleggene som ikke har kilder, ikke berører debatten -- som inkluderer media og denne bilhendelsen -- og i stedet bare diskuterer person eller ikke noe i det hele tatt..?
Jepp.
 

 

debattklovn skrev (19 minutter siden):

Brooks har forøvrig en ganske alvorlig kriminell historie, sikkert på høyde med en gjennomsnittlig BLM-aktivist. Kan lese om her
Noen av lavmålene inkluderer

  1. Voldtok en 15-årig jente og fikk henne gravid
  2. Kjørte nesten ned en politibetjent og slåss med ham om kontrollen over kjøretøyet
  3. Diverse voldssaker
  4. Kvelt noen
  5. Skjøt mot nevøen sin etter en krangel om en telefon
  6. Vært i besittelse av et stjålet våpen og diverse narkotikakriminalitet
  7. Drapstruet ekskjæreste, slo henne og kjørte over henne med bil

Høres jo ut som en fin fyr dette, var sikkert æresmedlem i BLM. Ikke rart han var ute på gaten selv når han risikerte 10 år i fengsel - Wisconsin er nå under et vanstyre med en demokratisk guvernør som lar lovløsheten råde. 


På høyde med en FrP-er..?
Eller blir det usakelig å bare si noe for å forsøke å provosere mennesker, og vi burde forsøke å være bedre enn det..?

Jeg stemmer for det siste.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Med alle innholdsløse innleggene som ikke har kilder, ikke berører debatten -- som inkluderer media og denne bilhendelsen -- og i stedet bare diskuterer person eller ikke noe i det hele tatt..?
Jepp.

Brorparten er fra deg.

Men du har en historikk med å få stengt ned tråder når du ikke får viljen din så lar jeg den ligge.

Ha forøvrig en god videre aften.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (2 timer siden):

La oss være ærlig, hadde gjerningsmannen vært hvit(eller som KRs tilfelle, delvis hispanic) og han hadde tilsvarende greier ute på sosiale medier(bare med motsatt fortegn) så hadde nyhetssendinger knapt vært annet enn konkurranser om hvem som greide å si "white supremacy" flest ganger.

Kvifor må du spekulere? Dei aller fleste som gjer tilsvarende, er jo kvite. Du må jo bare linke til alle artikler, og spesifisere kva som er feil med artikkelen...

Venter ikkje i spenning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (2 timer siden):

 

"yeh we terrorists"

"killers in the city"

"They gonna need a cleaner for the s*** we did, all my killers Gacey where them bodies hid."

"Sliding through the city with no safety on."

✓ violence or the threat of violence

Bil'en var våpenet.

? used as a weapon of intimidation or coercion

Så - Terror - ifølge deg selv..

Om en terrorist som skulle delta i 11. september forsov seg, og pløyde gjennom en folkemengde for å forsøke å nå flyet han skulle kapre, ville det vært terror..?

Nei. Det ville vært upåsiktet skade i forbindelse med planleggingen og utføringen av andre kriminelle handlinger -- ironisk nok -- selv om vedkommende planla terror.

Terror er et angrep, spontant eller planlagt, med et politisk motiv.
Uten et faktisk terrormotiv, så er det ikke terror.

Derfor skiller vi mellom masseskytinger og terror, for eksempel.

Jeg mener.

Elena Siegman sin sang, 115:
 

Sitat

 

No one can see me and
I've lost all feeling and
I know I won't die alone
I'll stop you from breathing and
All your deceiving and
This house is not my home
No
More forgiveness
No
And the reason is
I know I wont die alone

 

...sanglyrikker er i seg selv ikke beviser for intensjon om terror.

Det eneste som kan gjøre dette til terror er en innrømmelse av at det er terror.

---

Insurrection, gitt definisjonen til Oxford, krever ikke noe organisert mål eller konkret mål fra noen av deltakerene om å avsette myndighetene.

Venter fremdeles på definisjonen som brukes av rettsvesenet, eller argumenter for hvilken del av definisjonen til Oxford som ikke er oppfylt.
 
 

Hank Amarillo skrev (26 minutter siden):

Brorparten er fra deg.

Jeg har null innlegg i denne tråden som ikke er on topic, eller i verste fall spør andre on-topic poster om kilder eller definisjoner, eller kritiserer konkrete on-topic poster sine argumenter med beskrivelser av hva i posten jeg mener er galt og hvorfor.
('God dag mann økseskaft' ville jeg fulgt opp med en forklaring på hva jeg mente var galt.)

Men god helg videre.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hank Amarillo skrev (47 minutter siden):

Så hvis det er hvit så trenger man ikke ha is i magen når man dekker en sak, da er det bare å smelle på med "white supremacy", for de er så ofte hvite.

Eg ga deg ein sjanse til å underbygge påstanden. Eg svarer deg med at du har no ein sjanse til å vise til dei utallige artikler fra VG og andre store nyhetsformidlere om "alle dei kvite" som har kjørt ned mennesker med bilen der dei stempler motivet før det er kjent.

Og det er nok du som mangler is i magen, der du virker å hoppe på alle diskusjonsforum som omhandler svarte mennesker. Om det er BLM, eller svarte som begår ugjerninger, så kan ein stole på Hank Amarillo med fleire.... Nåke bakgrunn for alt hatet?

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...