Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor velger menn å være i ett dødt forhold??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 006bb...512

Jeg var i et dødt forhold i flere år. Men det var fordi jeg ikke maktet å gå ut av det, pga egen psyke, økonomi, redd for det nye som ville komme, redd for helvetet som ville komme (og det gjorde det jo, med samværsutpressing og samværssabotasje osv).

Jeg var aldri utro, men det er nok både menn og kvinner i døde forhold som ser seg om etter noe nytt å gå til sengs med. Jeg synes det er en uting. Kom deg heller ut av forholdet.

Anonymous poster hash: 006bb...512

Lenke til kommentar

Frykten for å være alene er større enn trangen til å komme seg ut av forholdet.

Også spørs det om begge parter mener det er et "dødt" forhold. Det finnes en del sosiopater der ute som ikke makter følelser som kreves i et forhold, eller den ene er "lei" og går over til Tinder for å finne alternativer før den andre parten merker det går nedover.

Endret av atleape
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 44967...c0a

Mazlovs behovspyramide setter sex som en grunnleggende faktor for å kunne opprettholde et normalt liv.

Menn og kvinner er forskjellige. Jeg liker kampsport, jakt, fiske, trening, politikk og samfunn.

Bryr meg ikke om kulde, regn, penger eller å ha størst mulig hus eller dyrest mulig bil, eller festing

Jeg har møtt 1 jente som deler noen få av interessene mine, og da er det konkurranse med minst 50 andre gutter.

Så kommer det faktum at det er jenter som velger partnere, og at det sosiale spillet handler om makt og penger gir en liten andel av menn valgmuligheter, mens majoriteten av menn må gjøre seg fortjent til å bli valgt av jenter for å få interesse.

Jeg har ikke valgmuligheter, synes dating og bli kjent med mennesker er kjedelig, og holder på med hobbyene og å forbedre meg selv på områdene som interesserer meg.

Det er uaktuelt å gå ut av et dårlig forhold for å betale 7000 ekstra regninger i måneden for å ikke dele bolig med noen, gå år uten sex fordi jeg ikke har moral som tillater meg å lyge eller manipulere eller la være å være ærlig i det minste for å få noen til sengs, og synes ikke at sex er noe man har med hvem som helst.

Jeg treffer bare treffer jenter på jobb, åpenbart uaktuelt, på trening, igjen uaktuelt, og i naturen, som igjen er en absurd dating-arena, og i beste falle ender jeg opp i et nytt dårlig forhold med en jente som ikke deler mine interesser eller kvaliteter.

Det nærmeste jeg har vært var en jente som delte mine interesser for historie og vitenskap, trening, men ønsket at jeg skulle kutte kontakten med barna mine og deres mor.

Det er ikke verdt det, og min mentale helse er bygget på at jeg får oppfylt et minimum av sex og intimitet, og jeg antar at samboer gjør det slutt om hun ikke har det godt nok, da hun faktisk har mulighetene men velger meg.

Anonymous poster hash: 44967...c0a

Lenke til kommentar
Gjest 0ef6e...9a7

Jeg ble lenge i et dødt og direkte skadelig forhold pga barn og økonomi og de tusen praktiske flokene et brudd fører med seg. Det var vanskelig å komme seg over den kneiken med alt det styret. Tenker ofte når jeg ser andre i dårlige, skadelige eller voldelige forhold enten på tv eller i skikkeligheten at det er jo bare å dra. Men jeg klarte det ikke selv før det var gått alt for lang tid, og den psykiske helsen var fullstendig ødelagt.

Anonymous poster hash: 0ef6e...9a7

Lenke til kommentar

Det er utrolig dårlig gjort mot den man er sammen med om man fisker etter ny kjæreste samtidig som man allerede har en. Da bør man snakke sammen, og enten avslutte det man har nå, eller prøve å løse det, og holde seg unna for eksempel Tinder. Må si jeg prøver å se det beste i folk, men enkelte er rett og slett bare idioter. Om du selv er på utkikk etter en ny en, så vil jeg si at profiler med «er i et dødt forhold» burde gjøre deg litt ekstra påpasselig. Det er et dårlig tegn. Du har ikke lyst til å ende opp med en person som er uærlig med deg, gjør ting bak ryggen din, eller er utro. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 0ef6e...9a7 skrev (9 minutter siden):

Jeg ble lenge i et dødt og direkte skadelig forhold pga barn og økonomi og de tusen praktiske flokene et brudd fører med seg. Det var vanskelig å komme seg over den kneiken med alt det styret. Tenker ofte når jeg ser andre i dårlige, skadelige eller voldelige forhold enten på tv eller i skikkeligheten at det er jo bare å dra. Men jeg klarte det ikke selv før det var gått alt for lang tid, og den psykiske helsen var fullstendig ødelagt.

Anonymous poster hash: 0ef6e...9a7

Nettopp. Jeg tenkte selv det samme, før det rammet meg. Ting kom så snikende, og det var mye veksling mellom at "jeg kan ikke skjønne at jeg er så slem mot deg da du er snilleste mennesket jeg vet om",  "hvis jeg tar livet av meg nå, så er det din skyld" samt "jeg håper at du blir voldtatt så hardt at du mistet barnet i magen din"  og "jeg skal sende noen for å drepe deg, du er ikke trygg noe sted". Det kan virke uforståelig for andre men det kan være vanskelig å bryte ut pga barn, økonomi, trusler, man drives vekk ifra sitt nettverk, og/eller fordi man er overbevist om man fortjener å være i forhold hvor man blir utsatt for psykisk, seksuell og/eller fysisk vold. Jeg føler fortsatt på at jeg fortjente det jeg ble utsatt for, men jeg vet jo nå at det ikke er rasjonell tankegang. Det var i alle fall en stor grunn til at jeg ble tross at jeg ble voldtatt og ble kvelt og holdt fast første gangen det skjedde. 

Håper du og barna har det bedre nå! ❤️ går selv i traumebehandling for å heles selv etter slikt skadelig forhold. 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest 0ef6e...9a7
GiaMahan skrev (19 minutter siden):

Nettopp. Jeg tenkte selv det samme, før det rammet meg. Ting kom så snikende, og det var mye veksling mellom at "jeg kan ikke skjønne at jeg er så slem mot deg da du er snilleste mennesket jeg vet om",  "hvis jeg tar livet av meg nå, så er det din skyld" samt "jeg håper at du blir voldtatt så hardt at du mistet barnet i magen din"  og "jeg skal sende noen for å drepe deg, du er ikke trygg noe sted". Det kan virke uforståelig for andre men det kan være vanskelig å bryte ut pga barn, økonomi, trusler, man drives vekk ifra sitt nettverk, og/eller fordi man er overbevist om man fortjener å være i forhold hvor man blir utsatt for psykisk, seksuell og/eller fysisk vold. Jeg føler fortsatt på at jeg fortjente det jeg ble utsatt for, men jeg vet jo nå at det ikke er rasjonell tankegang. Det var i alle fall en stor grunn til at jeg ble tross at jeg ble voldtatt og ble kvelt og holdt fast første gangen det skjedde. 

Håper du og barna har det bedre nå! ❤️ går selv i traumebehandling for å heles selv etter slikt skadelig forhold. 

Jeg føler stort sett at det var min egen skyld, for jeg valgte jo å være i det forholdet selv. Jeg hadde dårlige følelser helt fra starten av knyttet til personligheten til hun jeg var i forholdet med. Og det var i grunn manipulering og kontrollering og psykisk nedbryting fra ganske tidlig. Men så ble det også barn involvert ganske kjapt så da var det fort vanskelig og komplisert.

Har det bedre på mange måter, men sliter psykisk fortsatt. Har aldri oppsøkt hjelp eller noe sånt i etterkant. Snakket med familieveileder i forbindelse med at bruddet nærmet seg, men fikk i grunn bare til råd å avslutte det. Forventer ingen som helst forståelse noe sted siden jeg er mann, og da blir det bare et ubehag med ingen oppside å ta det opp med noen.

Anonymous poster hash: 0ef6e...9a7

Lenke til kommentar
Gjest 0ef6e...9a7 skrev (4 minutter siden):

Jeg føler stort sett at det var min egen skyld, for jeg valgte jo å være i det forholdet selv. Jeg hadde dårlige følelser helt fra starten av knyttet til personligheten til hun jeg var i forholdet med. Og det var i grunn manipulering og kontrollering og psykisk nedbryting fra ganske tidlig. Men så ble det også barn involvert ganske kjapt så da var det fort vanskelig og komplisert.

Har det bedre på mange måter, men sliter psykisk fortsatt. Har aldri oppsøkt hjelp eller noe sånt i etterkant. Snakket med familieveileder i forbindelse med at bruddet nærmet seg, men fikk i grunn bare til råd å avslutte det. Forventer ingen som helst forståelse noe sted siden jeg er mann, og da blir det bare et ubehag med ingen oppside å ta det opp med noen.

Anonymous poster hash: 0ef6e...9a7

Glad for å høre at du har det bedre på noen måter, men trist å høre at du har det vanskelig psykisk. Jeg skulle ønske vi var foruten disse opplevelsene. Skjønner at det kan føles vanskelig å søke hjelp når man er mann. Men: Jeg tenker ikke mindre om menn som har opplevd det du har, jeg tenker at de og du har hatt uflaks, og at det skjer fæle ting med gode folk, og at det skjer menn også. Det gjør deg ikke til mindre mann. Og jeg har absolutt forståelse for at det var vanskelig å bryte ut, du har jo noen gode grunner til det. Hvis du skulle lure på noe ang behandling etter å vært i skadelig forhold så har jeg jo kommet et stykke inn i behandlingsløpet og har gjort meg opp noen erfaringer om hva som funker eller ikke funker, så bare si ifra, om du vil jeg skal dele. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
atleape skrev (9 timer siden):

Frykten for å være alene er større enn trangen til å komme seg ut av forholdet.

Også spørs det om begge parter mener det er et "dødt" forhold. Det finnes en del sosiopater der ute som ikke makter følelser som kreves i et forhold, eller den ene er "lei" og går over til Tinder for å finne alternativer før den andre parten merker det går nedover.

Samtidig får vi som er alene støtt høre at man skal være positiv og være den beste versjonen av seg selv aldri være avhengig av noen .. glede seg over å være alene. Så skjønner ikke hva som er så farlig med å gå ut av et dødt forhold når det skal være så topp å være alene hvis en som er alene ikke syns noe om det. Vet jeg er pirkete nå og setter det på Pissen.

 

men enig tror fleste blir pga økonomi og hus og hjem og hushjelp selvsagt. 

Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (9 timer siden):

Det er utrolig dårlig gjort mot den man er sammen med om man fisker etter ny kjæreste samtidig som man allerede har en. Da bør man snakke sammen, og enten avslutte det man har nå, eller prøve å løse det, og holde seg unna for eksempel Tinder. Må si jeg prøver å se det beste i folk, men enkelte er rett og slett bare idioter. Om du selv er på utkikk etter en ny en, så vil jeg si at profiler med «er i et dødt forhold» burde gjøre deg litt ekstra påpasselig. Det er et dårlig tegn. Du har ikke lyst til å ende opp med en person som er uærlig med deg, gjør ting bak ryggen din, eller er utro. 

Nei jeg avskyr slike profiler. Men de skal ha for at de er ærlige om det. Ikke alle er det. Vet ikke hva som er verst jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (7 timer siden):

Glad for å høre at du har det bedre på noen måter, men trist å høre at du har det vanskelig psykisk. Jeg skulle ønske vi var foruten disse opplevelsene. Skjønner at det kan føles vanskelig å søke hjelp når man er mann. Men: Jeg tenker ikke mindre om menn som har opplevd det du har, jeg tenker at de og du har hatt uflaks, og at det skjer fæle ting med gode folk, og at det skjer menn også. Det gjør deg ikke til mindre mann. Og jeg har absolutt forståelse for at det var vanskelig å bryte ut, du har jo noen gode grunner til det. Hvis du skulle lure på noe ang behandling etter å vært i skadelig forhold så har jeg jo kommet et stykke inn i behandlingsløpet og har gjort meg opp noen erfaringer om hva som funker eller ikke funker, så bare si ifra, om du vil jeg skal dele. 

Huff høres helt tragisk veldig leit å lese hva dere har opplevd ved å holde ut i et dødt forhold.

Jeg tenker hva når en blir gammel og barna har dratt ut av huset. Vil en ikke da angre på at man ikke gikk før mens man enda hadde et greit utvalg i potensielle nye partnere?? Eller er det greit å bli gammel uten noe mer spenning i et forhold?? Høres veldig kjedelig ut syns jeg da. 
 

Når det går på psyken løs burde en skjønt at man må ut av det … 

 

Har et samlivsbrudd bak meg og kjempeglad jeg sa takk for meg. Aldri slitt med depresjon som jeg gjorde siste året der🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 006bb...512

En ting jeg ikke nevnte i min forrige posting, var at det forrige forholdet har ødelagt mye for meg mentalt.

I det forrige forholdet måtte jeg være tankeleser, og alt var alltid min feil.

Jeg har kanskje funnet en potensiell ny kjæreste, men det er langt igjen enda.

Men jeg oppdaget at ved det minste lille tegn på noe, så går jeg rett i panikk-modus. Jeg ble bittelitt avvist over telefon, antakelig fordi hun var trøtt og sliten. Og jeg er tydeligvis vant til å tolke den minste lille ting som tegn på noe alvorlig galt. Tok meg flere timer før jeg skjønte hva som skjedde.

Så det der er noe jeg må jobbe med fremover. Og hvem vet hva annet jeg får i fanget etter dårlige opplevelser, hvis jeg kommer meg inn i et nytt forhold. Det er sikkert mye mer, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 006bb...512

Lenke til kommentar

Dødt forhold er nokså vanlig. Men hvordan er det dødt? Er alt bra utenom sex? Eller er det noen som holder sammen for barna sin del? Er ikke uvanlig at man har en full familie med begge foreldre, men at de begge har elskere utenom. Det er heller ikke uvanlig å befinne seg i en situasjon hvor man er litt fastlåst, enten om det er pga. sosiale forhold, økonomiske, eller kanskje man er psykisk nedkjørt. 

Slikt vet man ikke med mindre man kjenner vedkommende som går gjennom det. Og skal man vite de virkelige årsakene eller tankene bak, så må man være nokså nære venner. 

 

Samtidig så er det kanskje kun en unnskyldning for noe annet. Rundbrennere, folk som bedriver utroskap, og nokså mye annet er dessverre heller ikke uvanlig. Det er da de selv som er det døde i forholdet, og det vil de gjerne vedvare å være -- også med andre enn de de er med der og da. 

Lenke til kommentar

Veldig kjedelig inhvertfall og bli valgt som kun side chick. Ingen som tenker på de heller at det kan gå på psyken løs det og så slik sett burde de som har lovet tro og ære tenkt litt mer over hva de gjør for å tilfredstille sitt eget ego… just saying   
 

er lite en kan gjøre med at damer får lettere følelser for noen de har jevnt sex med enn om de bare skulle bodd med personen uten sex

Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Er man på Tinder samtidig som man er i et forhold nå til dags?

Åja det er utrolig mye av det. Har andre apper og blir kontaktet oftere av opptatte menn enn single. Det er mye enklere i dag og fikse seg et sex leketøy på si når en ikke får alt hjemme. Bare noen tastetrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...