Gå til innhold

Kansellert ordre etter mottatt ordrebekreftelse?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestilte nylig varer fra en nettbutikk, og fikk beskjed om at ordren var kansellert på grunn av «en større systemfeil». Jeg regner da med at varene var feilpriset. Pengene for ordren var merket som reservert, men ikke trukket. Butikken krevde også ett betalt abonnement for å få disse prisene, noe som viste seg å være bindende en måned.   

Det jeg ble usikker på var det at jeg fikk ordrebekreftelse for kjøpet, og mener jeg tidligere har lest at det da er en bindene avtale mellom kjøper og selger? Men lenger ned i ordrebekreftelsen står det: 

«Hos oss tar vi forbehold for eventuelle feil i våre angivende priser. Vi forbeholder oss også retten til å endre i prisene uten forutgående samtykke. Det tas forbehold for utsolgte vare». 

Det samme står skrevet under kjøpsvilkår. 

Hvilke krav og rettigheter har jeg i en slik situasjon? 

Endret av Joneia
Skrivefeil
Lenke til kommentar
  • Gaea låste denne emne
Videoannonse
Annonse

Tråden gjenåpnes nå etter moderering. 20 innlegg er skjult. Noe er fjernet grunnet OT, noe på grunn av personfokus, noe pga personangrep og noe pga sitering av innlegg som jeg har skjult.  Advarsler utdeles, og det vil bli utdelt med evnt ytterligere konsekvenser om dette fortsetter. Hold en saklig tone og svar ordentlig på det TS lurer på. 

Moderering skal ikke kommenteres her i tråden, svar eller reaksjoner tas i kategorien for tilbakemeldinger, eller på PM til meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Gaea gjenåpnet denne emne

Ta det opp med forbrukerrådet eller forbrukertilsynet får du sikker svar:

Sitat

Hei,

Vi takker nok en gang for dine innspill. Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon og har ikke myndighet til å sanksjonere slik som f.eks. Forbrukertilsynet og andre instanser med tilsynsmyndighet.
Vi bruker vår sterke stemme til å påvirke og klage inn saker på vegne av forbrukerne til rett instans, men må til enhver tid prioritere hva vi kan og bør fokusere på.

Hei,

Forbrukerrådet arbeider aktivt for å ivareta forbrukernes interesser i mange forhold som berører deres hverdag. Dette gjør vi ved å arbeide forbrukerpolitisk med rammebetingelser (for eksempel påvirkningsarbeid), og ved å utarbeide enkel og generell informasjon som kan hjelpe forbrukere å ivareta sine rettigheter.

Forbrukerrådet saksbehandler ikke, men veileder først og fremst i saker som ligger innenfor vårt arbeidsområde, som i hovedsak er forhold som reguleres av forbrukerkjøpsloven, håndverkertjenesteloven, angrerettloven og kjøpsloven der tvisten står mellom to privatpersoner.

 

Sitat

Henvendelser fra forbrukere utgjør imidlertid et viktig grunnlagsmateriale for prioriteringen av vårt forbrukerpolitiske arbeid. Alle henvendelser blir registrert – også din som går på urimelige betingelser i handelsstanden. Forbrukerrådet må imidlertid til enhver tid prioritere hva vi bør fokusere på fremover og vi kan derfor ikke love at ditt tips konkret vil bli fulgt opp.

Dersom mange henvender seg til oss vedrørende samme problemstilling, vil vi vurdere å følge det tettere opp.

Vennlig hilsen

Men har du ikke fått tjenesten burde du ikke få kostnad men siden tjeneste og salg er forskjellige ting er tjenesteloven og kjøpsloven samt forbrukerkjøpsloven som gjelder. Så du får bare vente kan de ikke levere i rimlig tid så burde du ha noen rettigheter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...