Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronasertifikat - hot or not?


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har svært liten sans for å dele inn innbyggere i "rene" og "urene" basert på at sykdommen er farlig for noen ganske få. Hadde det vært Ebola hadde det vært noe annet. Det å opplyse om private helseopplysninger midt på gaten er også noe dritt. Det kan være forsvarlig så lenge man gratis kan teste seg inn, men hadde foretrukket testing av alle, ettersom vaksinerte også kan smitte. Det blir fort et praktisk problem å teste så mange, men koronasertifikat fikser jo heller ikke biffen mtp smitte. Forsvinner test-muligheten for uvaksinerte så har man innenlands segregering mener jeg, og dit vil jeg ikke, så derfor er det like greit å si fra nå. Sertifikat ved landegrenser blir noe litt annerledes. Det kan jeg støtte. Hele koronasertifikat-debatten nå er dessuten feil fokus mener jeg, og har potensiale for å bli mye verre. Fokuset burde vært på å fikse opp i sykehussituasjonen ASAP. Allerede nå er det folk som beskylder "de urene" for dritten. Istedenfor å mane til samhold mot en felles fiende (viruset), så maner koronasertifikat til stridigheter innad i befolkningen. Splittelse og oss mot dem. Noe som kan gjøre alt enda verre. Også mtp smitte. Når folk føler seg angrepet og urettferdig behandlet, så gjør de som regel motstand. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (15 timer siden):

Har svært liten sans for å dele inn innbyggere i "rene" og "urene" basert på at sykdommen er farlig for noen ganske få. Hadde det vært Ebola hadde det vært noe annet. Det å opplyse om private helseopplysninger midt på gaten er også noe dritt. Det kan være forsvarlig så lenge man gratis kan teste seg inn, men hadde foretrukket testing av alle, ettersom vaksinerte også kan smitte. Det blir fort et praktisk problem å teste så mange, men koronasertifikat fikser jo heller ikke biffen mtp smitte. Forsvinner test-muligheten for uvaksinerte så har man innenlands segregering mener jeg, og dit vil jeg ikke, så derfor er det like greit å si fra nå. Sertifikat ved landegrenser blir noe litt annerledes. Det kan jeg støtte. Hele koronasertifikat-debatten nå er dessuten feil fokus mener jeg, og har potensiale for å bli mye verre. Fokuset burde vært på å fikse opp i sykehussituasjonen ASAP. Allerede nå er det folk som beskylder "de urene" for dritten. Istedenfor å mane til samhold mot en felles fiende (viruset), så maner koronasertifikat til stridigheter innad i befolkningen. Splittelse og oss mot dem. Noe som kan gjøre alt enda verre. Også mtp smitte. Når folk føler seg angrepet og urettferdig behandlet, så gjør de som regel motstand. 

Jeg har merket meg retorikken til noen politikere i Australia og jeg må virkelig si at jeg aldri hadde trodd at politikere i noe vestlig land kunne opptre og snakke slikt. Her har vi en australsk politiker som fyrer av en salve med glødende hat, ikke bare mot uvaksinerte, men også mot vaksinerte som er imot vaksinepass. De omtales rent ut som samfunnsfiender av denne politikeren. Skremmende. Heldigvis har vi ikke denne typen hateretorikk fra norske politikere - ikke ennå ihvertfall.

 

Denne videoen er for meg et argument og en advarsel i seg selv mot vaksinepass. Når man ser hva slags totalitært og avhumaniserende tankesett dette bringer med seg.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Denne videoen er for meg et argument og en advarsel i seg selv mot vaksinepass. Når man ser hva slags totalitært og avhumaniserende tankesett dette bringer med seg.

Som jeg har sagt flere ganger, så handler vaksinepass om kun èn ting : kontroll over mennesker. Hadde det handlet om helse, så hadde vi hatt det for lenge siden - OG det hadde vært en demokratisk prosess bak det!

Det at folk tror at slike som mannen i videoen er "småkonger" som driver med maktmisbruk og at det er KUN det dette er, så er man naiv altså. Dette ER koordinert på en global skala, og er en del av The Great Reset som jeg har sagt en million ganger før. 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Som jeg har sagt flere ganger, så handler vaksinepass om kun èn ting : kontroll over mennesker. Hadde det handlet om helse, så hadde vi hatt det for lenge siden - OG det hadde vært en demokratisk prosess bak det!

Det at folk tror at slike som mannen i videoen er "småkonger" som driver med maktmisbruk og at det er KUN det dette er, så er man naiv altså. Dette ER koordinert på en global skala, og er en del av The Great Reset som jeg har sagt en million ganger før. 

Uansett, så er Australia eksempel på hvor galt det kan gå og hvordan det har spinnet ut av kontroll. De er ikke et eksempel som verden beundrer; men et eksempel som har gravd seg dypere og dypere ned i selvskapte problemer. Det vet politikerne der; men for prestisjens skyld innrømmer de ikke at de gikk for langt men dobler på i håp om at det skal lyktes. Jeg tror det handler om prestisje, ikke noen bestemt overordnet plan; og det er åpenbart at land som Norge aldri vil finne på å kopiere Australia nå som hele verden ser hvor galt det kan gå.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Morromann said:

det er åpenbart at land som Norge aldri vil finne på å kopiere Australia nå som hele verden ser hvor galt det kan gå.

Det norske folk hører jo på nesten alt politikerene og media sier, og som jeg har sagt før, så trenger dem da ikke bli like totalitære her. Ting rulles ut i ulikt tempo verden rundt alt etter som hvordan befolkningen i hvert sted er. De bruker psykologer til å finne ut av det, samt også algoritmer som overvåker internett.

Ingen overordnet plan sier du. Bare vent til klimahysteriet tar over....

Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Jeg har merket meg retorikken til noen politikere i Australia og jeg må virkelig si at jeg aldri hadde trodd at politikere i noe vestlig land kunne opptre og snakke slikt. Her har vi en australsk politiker som fyrer av en salve med glødende hat, ikke bare mot uvaksinerte, men også mot vaksinerte som er imot vaksinepass. De omtales rent ut som samfunnsfiender av denne politikeren. Skremmende. Heldigvis har vi ikke denne typen hateretorikk fra norske politikere - ikke ennå ihvertfall.

 

Denne videoen er for meg et argument og en advarsel i seg selv mot vaksinepass. Når man ser hva slags totalitært og avhumaniserende tankesett dette bringer med seg.

Den mannen gjør mer skade enn godt, men skjønner det ikke selv. Ikke annet å gjøre enn å riste på hodet, snu seg, og gå. Nytter ikke å diskutere med slike. Australia har blitt noe for seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Salvesen. said:

Nei det et ikke særlig diktatur. Enten så tar du vaksinen som resten av folket, ellers tester du deg for egne penger eller hold deg hjemme. I en pandemi.

Koronasertifikatet i seg selv er ikke noe bevis for diktatur nei, men hvis du tror dette ender her, så har du ikke tenkt særlig over saken. Det vil lede til en ny digital ID der ALT du gjør i samfunnet vil logges og kontrolleres, og du må bruke dette kommende sertifikatet for å delta i samfunnet. Dette skjer ikke over natta, men skritt for skritt.

  • Ikke har jeg tatt vaksinen eller skal
  • Ikke har eller skal jeg teste meg
  • Jeg holder meg hjemme KUN når jeg har symptomer på noe sykdom
Lenke til kommentar
Morromann skrev (5 timer siden):

Jeg har merket meg retorikken til noen politikere i Australia og jeg må virkelig si at jeg aldri hadde trodd at politikere i noe vestlig land kunne opptre og snakke slikt. Her har vi en australsk politiker som fyrer av en salve med glødende hat, ikke bare mot uvaksinerte, men også mot vaksinerte som er imot vaksinepass. De omtales rent ut som samfunnsfiender av denne politikeren. Skremmende. Heldigvis har vi ikke denne typen hateretorikk fra norske politikere - ikke ennå ihvertfall.

Denne videoen er for meg et argument og en advarsel i seg selv mot vaksinepass. Når man ser hva slags totalitært og avhumaniserende tankesett dette bringer med seg.

Det slår meg at retorikken egentlig ikke er så ny, den er så og si den samme som ytre-høyre politikere bruker om og mot innvandrere/innvandring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (31 minutter siden):

Koronasertifikatet i seg selv er ikke noe bevis for diktatur nei, men hvis du tror dette ender her, så har du ikke tenkt særlig over saken. Det vil lede til en ny digital ID der ALT du gjør i samfunnet vil logges og kontrolleres, og du må bruke dette kommende sertifikatet for å delta i samfunnet. Dette skjer ikke over natta, men skritt for skritt.

  • Ikke har jeg tatt vaksinen eller skal
  • Ikke har eller skal jeg teste meg
  • Jeg holder meg hjemme KUN når jeg har symptomer på noe sykdom

Jaja skjønner at du har foliehatten langt ned over ørene. 

Synd vi har slike som deg i samfunnet som ikke tenker på andre enn seg selv. Godt majoriteten ikke tenker slik, nærmer oss vell at 9/10 er vaksinerte. Og en god del av de kan ikke ta vaksinen på grunn av helsemessige utfordringer etc. Håper vi ikke krysser hverandre i nærmere fremtid..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Salvesen. said:

Jaja skjønner at du har foliehatten langt ned over ørene. 

Synd vi har slike som deg i samfunnet som ikke tenker på andre enn seg selv. Godt majoriteten ikke tenker slik, nærmer oss vell at 9/10 er vaksinerte. Og en god del av de kan ikke ta vaksinen på grunn av helsemessige utfordringer etc. Håper vi ikke krysser hverandre i nærmere fremtid..

Jeg er bare våken nok til å se hva som faktisk holder på å skje med verden. Bare fordi du og flertallet tror på Covid narrativet 100%, så betyr ikke det automatisk at de som ikke gjør det er egoister...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...