Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronasertifikat - hot or not?


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (3 minutter siden):

Jeg er bare våken nok til å se hva som faktisk holder på å skje med verden. Bare fordi du og flertallet tror på Covid narrativet 100%, så betyr ikke det automatisk at de som ikke gjør det er egoister...

Jo de er egoister for de ikke gjør en innsats for noen andre, slik som resten. Men igjen, dere er så få at det blir ikke ett problem når passet innføres engang, legger ikke merke til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Jo de er egoister for de ikke gjør en innsats for noen andre, slik som resten.

Hvor ble det av moralen i helsevesenet om at helseopplysninger må være private? Nå virker det som de konsentrerer seg om å drite ut og knekke en liten minoritet av voksne som bor spredt, både på små og store steder i landet.

Det har hele tida vært Østlandet som har vært det store senteret for innleggelser, og i tillegg noen andre store byer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Salvesen. said:

Jaja skjønner at du har foliehatten langt ned over ørene. 

Synd vi har slike som deg i samfunnet som ikke tenker på andre enn seg selv. Godt majoriteten ikke tenker slik, nærmer oss vell at 9/10 er vaksinerte. Og en god del av de kan ikke ta vaksinen på grunn av helsemessige utfordringer etc. Håper vi ikke krysser hverandre i nærmere fremtid..

Det er jo ikke til å stikke under en stol at konspirasjonsteoretikerne har hatt rett i utrolig mye. I begynnelsen så avfeide jeg det som ble sagt som tull og tøys, men når vi nå kan se hvor rett der har så må vi begynne å ta de på alvor. Bare å se til land som Australia, Østerrike, Slovakia, mm hvor de innfører diktatoriske tiltak, blant annet portforbud for uvaksinerte (som teoretikerne spådde). Bare se her til lands hvor de åpnet opp og så begynner å innføre tiltak igjen etter kort tid (som teoretikerne hele tiden har visst kom til å skje). Først så var det 2 doser med vaksine, men nå er det minst 3 og enda flere i årene som kommer (igjen, som teoretikerne har hevdet hele tiden). Ikke sikkert at vaksinene har noen målbar effekt engang skal vi tro statistikk fra UK:

Jeg synes det er litt ekkelt det som skjer nå i verden. Spesielt mtp at vi i praksis tvinges til å ta en vaksine tilsynelatende hver 6 mnd for å kunne delta i samfunnet. En vaksine vi ikke aner effekten av å ta mange ganger. 

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34696485/

Endret av BjørnenGekko
  • Liker 3
Lenke til kommentar
BjørnenGekko skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke til å stikke under en stol at konspirasjonsteoretikerne har hatt rett i utrolig mye. I begynnelsen så avfeide jeg det som ble sagt som tull og tøys, men når vi nå kan se hvor rett der har så må vi begynne å ta de på alvor. Bare å se til land som Australia, Østerrike, Slovakia, mm hvor de innfører diktatoriske tiltak, blant annet portforbud for uvaksinerte (som teoretikerne spådde). Bare se her til lands hvor de åpnet opp og så begynner å innføre tiltak igjen etter kort tid (som teoretikerne hele tiden har visst kom til å skje). Først så var det 2 doser med vaksine, men nå er det minst 3 og enda flere i årene som kommer (igjen, som teoretikerne har hevdet hele tiden). Ikke sikkert at vaksinene har noen målbar effekt engang skal vi tro statistikk fra UK:

 

Har sett dette komme siden dag en om vi ikke fikk has på det. Ingen overraskelse. Om folk vill ut er det bare ett stikk unna. Om ikke kan de bare skylde på seg selv. Vi andre tok kjangsen og vi lever stort sett helt fint med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Salvesen. said:

Om folk vill ut er det bare ett stikk unna.

Saken er at det er jo ikke det. Folk skulle være FULLVAKSINERT etter 2 doser sa "expertene". Som BjørnenGekko nevnte over her, så går det nå mot at folk må ta en 3. dose og sikkert flere også. Ikke bare det, men hvis du fortsatt ønsker å beholde grønn status på koronasertifikatet, så må du ta disse boosterne. Akkurat som jeg og andre sa fra starten...

Hva X-antall vaksine doser av disse Covid vaksinene vil gjøre med immunforsvaret til mennesker over tid er skummelt å tenke på. Alt for en sykdom som 99,7% av oss overlever fint...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Saken er at det er jo ikke det. Folk skulle være FULLVAKSINERT etter 2 doser sa "expertene". Som BjørnenGekko nevnte over her, så går det nå mot at folk må ta en 3. dose og sikkert flere også. Ikke bare det, men hvis du fortsatt ønsker å beholde grønn status på koronasertifikatet, så må du ta disse boosterne. Akkurat som jeg og andre sa fra starten...

Hva X-antall vaksine doser av disse Covid vaksinene vil gjøre med immunforsvaret til mennesker over tid er skummelt å tenke på. Alt for en sykdom som 99,7% av oss overlever fint...

Jo det er ett stikk for å komme i gang.

Personlig har jeg ikke særlig i mot det, tok to uten problemer og gjør det gjerne igjen for samfunnet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Saken er at det er jo ikke det. Folk skulle være FULLVAKSINERT etter 2 doser sa "expertene". Som BjørnenGekko nevnte over her, så går det nå mot at folk må ta en 3. dose og sikkert flere også. Ikke bare det, men hvis du fortsatt ønsker å beholde grønn status på koronasertifikatet, så må du ta disse boosterne. Akkurat som jeg og andre sa fra starten...

Hva X-antall vaksine doser av disse Covid vaksinene vil gjøre med immunforsvaret til mennesker over tid er skummelt å tenke på. Alt for en sykdom som 99,7% av oss overlever fint...

Nå kommer det jo ut nyheter fra Japan om at viruset kanskje svekkes og dør ut av seg selv likevel(noe jeg tar med en klype salt men likevel). Hva om det skjer da? Hvordan passer teoriene inn i dette?

Lenke til kommentar

Oi, oi! Her er det mye naivitet ute og går :) la meg vise dere hva som kommer, bruker her offisielle og lett verifiserbare kilder.

 

1. logikken bak koronapass

Logikken må jo være at de som har gyldig pass, ikke kan føre smitten videre. Hvis de kan føre smitten videre, faller jo hele logikken fullstendig i grus. Det hjelper jo lite om han ved siden av deg på konsert med koronapass er vaksinert hvis han fremdeles kan smitte deg, ikke sant?

Alle burde ha vel fått med seg nå at vaksinene ikke er laget primært for å hindre smitte, og at de opprinnelige vaksinestudiene fra Pfizer og Moderna ikke dokumenterte dette - vaksinen skulle hjelpe mot "alvorlig sykdom og død" - ikke smitte. Det var dette den var "95% effektiv" mot. Studiene var ikke designet for å teste smittereduksjon. Man antok bare at siden det var en "vaksine" så skulle den oppføre seg som en vaksine. Her tok man grundig FEIL.

Her er også den hyggelige gensermannen og vaksine-tzar Bill Gates som sier det samme jeg sier her.

“We didn’t have vaccines that block transmission. We got vaccines that help you with your health, but they only slightly reduce the transmission. So, we need a new way of doing the vaccines” 

Klarere kan det vil ikke sies. "straight from the horses mouth" som man sier.

2. vaksinenes egentlig "effektivitet" i den reelle verden:

Se ukesrapporten fra UK: I de aldersgruppene hvor COVID19 faktisk begynner å bli dødelig for noen (50+, og nå er jeg ganske genererøs siden snittalderen før døde er over 80 år) er tallene på smitte, innleggelser på intensiv og død overveldende (90%+) blant de vaksinerte. Sjokkerende, men sant (se tabeller side 19-23, dere må regne litt selv da, men det klarer dere ;) )

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1034383/Vaccine-surveillance-report-week-46.pdf

Hvorfor ser vi ikke slike tall i Norge? fordi FHI jukser med tallene på grensen til desinformasjon.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fhi-driver-pa-kanten-av-desinformasjon/o/5-95-343706

 

3. Koronapass som forløper til digital ID/digital lommebok:

Koronapass er en forløper til Digital ID wallet, Se tweet fra THALES-gruppen under. Dette er en stor og seriøs aktør som mener dette. 

2. ID2020 er ikke noen ny ide og dukket opp lenge før koronapass....

Det finnes  en NGO som heter "ID2020" https://id2020.org/, denne NGOen ble ikke opprettet i 2020 og har mektige støttespillere ;) MAO dette med digital ID/"lommebok" har vært planlagt en stund.

3. Hvorfor skal det være "lommebok"? holder det ikke med digital ID?

Fordi neste steg er "central bank digital currency" (CBDC). Her kan dere se den råkule "trackeren" som Atlantic Council har rullet ut, som viser hvor langt alle har kommet med CBDC! nesten som å se COVID19 kartene!

https://www.atlanticcouncil.org/cbdctracker/

Men hva er formålet med "CBDC"? Jo da, det kan han tjukkasen her som jobber for the bank for international settlements (BIS) fortelle deg:

https://www.cnbc.com/2021/07/09/bis-central-bank-digital-currency-cbdc-china.html

Samme tjukkasen sier her:

“We don’t know who’s using a $100 bill today and we don’t know who’s using a 1,000 peso bill today. The key difference with the CBDC is the central bank will have absolute control on the rules and regulations that will determine the use of that expression of central bank liability, and also we will have the technology to enforce that.”

https://bitcoinist.com/the-bis-wants-absolute-control-of-your-money-via-central-bank-digital-currencies/

Kontrollen skal være total altså. Vi kan ikke ha noe av at folk bruker penger uten at vi (les: sentralbankene som BIS representerer) vet hva de brukes på!

 

6. Programmerbar CBDC:

https://www.forbes.com/sites/sap/2021/03/25/as-programmable-money-emerges--central-banks-ramp-up-for--tokenized-economy/?sh=46ad23f1c402

Selvfølgelig skal CBDC'en være "programmerbar". Hva betyr det? det betyr at noen kan bestemme hva du bruker pengene på. Hvis du er slem gutt så kanskje pengene dine blir "låst". Kjøpt litt mye godteri denne uka? vi lager en algoritme som sier at du maks kan bruke 100CBDC'er i uka på sånt fjas. For å stimulere til forbruk, så har selvfølgelig også pengene dine en utløpsdato... 

 

7. Konklusjon:

Koronapass er ikke et logisk system for å hindre smitte, da vaksinene ikke stopper smitte, og følgelig blir det meningsløst å la de vaksinerte få omgåes med "koronapass" da de fremdeles kan smitte hverandre! totalt ulogisk. Beskyttet mot "alvorlig sykdom og død" er de jo vistnok bare ved å ha fått vaksinen, trenger ikke vaksinepass for å fastslå det. Koronapass er et verktøy/en forløper for å få på plass "digital wallets", som igjen henger sammen med programmerbar digital sentralbankvaluta. Man får spekulere i selv hvorfor eliten synes dette er viktig, men "total kontroll" ser ut til å være en nøkkel-frase ;)

 

Endret av Per H
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Skrekkugle said:

Ironien i at de som frykter dette mest hyler høyest om det på Facebook via mobiltelefonen sin. Dog disse folka ser ikke ironi om det slår dem i trynet.

Derfor slettet jeg også min Facebook konto tilbake i 2013, for 8 år siden, og er ikke medlem av annen sosial media. Ikke har jeg konto på noen online sjekkested som f.eks Tinder heller. Men ja, jeg har en smart telefon og ja jeg bruker Apple og Youtube sine tjenester. Jeg vet også at alt jeg gjør online spores og overvåkes.

Forskjellen da, som DU ikke forstår, er at telefonen kan jeg velge å legge igjen hjemme. Jeg kan også velge å bytte den ut med en enkel telefon som man kan bare ringe og sende SMS med, noe som flere gjør faktisk. Den nye digitale ID'n jeg snakket om blir noe HELT annet fordi uten den så blir man utestengt fra samfunnet. De kristne (jeg er ikke en av dem) kaller dette for Dyrets Merke / The Mark of the Beast, og jeg forstår hvorfor dem tenker sånn. Det handler om hvor vi mennesker BØR sette en grense i sanda og si : hit men ikke lenger. Teknologi kan tjene oss mennesker, men det kan også gjøre oss til slaver. Noe du kanskje forstår når du blir mer moden.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (14 timer siden):

I det innlegget ditt var det noen antagelser ;)

 

Men la oss si at det stemmer da; at viruset rett og slett selvutslettes og forsvinner fra verden. Da går jo hele "planen" til eliten i vasken. Så kan du si at "viruset finnes ikke, det er svindel". Vel, la oss si det slik; det er en del ting det er bredere konsensus rundt i vestlige land men som man ikke ukritisk omfavner i den ikke-vestlige verden, for eksempel ideen om at ivermectin er humbug og at vaksiner er selve "frelsen". Men land som India har gått sine egne veier og mye tyder på at ivemercting har fått landet ut av grøfta(her tar jeg forbehold, jeg er ingen ekspert). Og World Economic Forum er i all hovedak en vestlig organisasjon dominert av vestlige eliter; og Vestens makt og innflytelse i verden er uansett på tilbaketog og har vært det lenge(også USAs). De kan ikke "late som" om covid fortsatt er en stor trussel i Vesten mens resten av verden har lagt det bak seg(bare for å minne på det; jeg tror ikke et sekund på konspirasjoner om at covid er en svindel). Hva da? Skal de da iverksette en ny "arrangert krise" umiddelbart? En fabrikkert naturkatastrofe som de skylder på global oppvarming for så å iverksette klimalockdown? Eller er cyberangrep neste?

Edit: jeg trodde jeg poster på konspirasjonstråden nå og beklager dette til de som leser.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
BjørnenGekko skrev (18 timer siden):

Det er jo ikke til å stikke under en stol at konspirasjonsteoretikerne har hatt rett i utrolig mye. I begynnelsen så avfeide jeg det som ble sagt som tull og tøys, men når vi nå kan se hvor rett der har så må vi begynne å ta de på alvor. Bare å se til land som Australia, Østerrike, Slovakia, mm hvor de innfører diktatoriske tiltak, blant annet portforbud for uvaksinerte (som teoretikerne spådde). Bare se her til lands hvor de åpnet opp og så begynner å innføre tiltak igjen etter kort tid (som teoretikerne hele tiden har visst kom til å skje). Først så var det 2 doser med vaksine, men nå er det minst 3 og enda flere i årene som kommer (igjen, som teoretikerne har hevdet hele tiden). Ikke sikkert at vaksinene har noen målbar effekt engang skal vi tro statistikk fra UK:

Jeg synes det er litt ekkelt det som skjer nå i verden. Spesielt mtp at vi i praksis tvinges til å ta en vaksine tilsynelatende hver 6 mnd for å kunne delta i samfunnet. En vaksine vi ikke aner effekten av å ta mange ganger. 

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34696485/

En ting er faktum og ikke en konspirasjon: BigPharma er en pl råtten industri. De drives ikke av veldedighet og godhet; det at de tjener milliarder på dette burde igjen være et pekepinn på at det ikke styres av "ildsjeler" som ofrer seg for menneskeheten; for ikke å forglemme at de i praksis gjerne stenger den tredje verden ute for tilgang til medisiner, selv om det selvsagt er individuelt ansatte hos disse multinasjonale selskapene som er dedikerte i å gjøre en god jobb. Men det er et faktum at det i vår finansverden er et samrører mellom farmasøytindustri, våpenindustri, media og politikere; når man har de samme eierne, når politikere sitter på aksjer. Nå vet ikke jeg om det er vestlige maktpolitikere som sitter på aksjer i farmasøytiske selskaper men det ville ikke overrasket meg men da snakker man uansett om inhabilitet.

Edit: jeg trodde da jeg skrev dette at jeg postet i konspirasjonstråden i og med at diskusjonen ble dratt i den retningen. Helt i orden for meg om innleggene mine flyttes dit.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Per H skrev (8 timer siden):

Oi, oi! Her er det mye naivitet ute og går :) la meg vise dere hva som kommer, bruker her offisielle og lett verifiserbare kilder.

 

1. logikken bak koronapass

Logikken må jo være at de som har gyldig pass, ikke kan føre smitten videre. Hvis de kan føre smitten videre, faller jo hele logikken fullstendig i grus. Det hjelper jo lite om han ved siden av deg på konsert med koronapass er vaksinert hvis han fremdeles kan smitte deg, ikke sant?

Alle burde ha vel fått med seg nå at vaksinene ikke er laget primært for å hindre smitte, og at de opprinnelige vaksinestudiene fra Pfizer og Moderna ikke dokumenterte dette - vaksinen skulle hjelpe mot "alvorlig sykdom og død" - ikke smitte. Det var dette den var "95% effektiv" mot. Studiene var ikke designet for å teste smittereduksjon. Man antok bare at siden det var en "vaksine" så skulle den oppføre seg som en vaksine. Her tok man grundig FEIL.

Her er også den hyggelige gensermannen og vaksine-tzar Bill Gates som sier det samme jeg sier her.

“We didn’t have vaccines that block transmission. We got vaccines that help you with your health, but they only slightly reduce the transmission. So, we need a new way of doing the vaccines” 

Klarere kan det vil ikke sies. "straight from the horses mouth" som man sier.

2. vaksinenes egentlig "effektivitet" i den reelle verden:

Se ukesrapporten fra UK: I de aldersgruppene hvor COVID19 faktisk begynner å bli dødelig for noen (50+, og nå er jeg ganske genererøs siden snittalderen før døde er over 80 år) er tallene på smitte, innleggelser på intensiv og død overveldende (90%+) blant de vaksinerte. Sjokkerende, men sant (se tabeller side 19-23, dere må regne litt selv da, men det klarer dere ;) )

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1034383/Vaccine-surveillance-report-week-46.pdf

Hvorfor ser vi ikke slike tall i Norge? fordi FHI jukser med tallene på grensen til desinformasjon.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fhi-driver-pa-kanten-av-desinformasjon/o/5-95-343706

 

3. Koronapass som forløper til digital ID/digital lommebok:

Koronapass er en forløper til Digital ID wallet, Se tweet fra THALES-gruppen under. Dette er en stor og seriøs aktør som mener dette. 

2. ID2020 er ikke noen ny ide og dukket opp lenge før koronapass....

Det finnes  en NGO som heter "ID2020" https://id2020.org/, denne NGOen ble ikke opprettet i 2020 og har mektige støttespillere ;) MAO dette med digital ID/"lommebok" har vært planlagt en stund.

3. Hvorfor skal det være "lommebok"? holder det ikke med digital ID?

Fordi neste steg er "central bank digital currency" (CBDC). Her kan dere se den råkule "trackeren" som Atlantic Council har rullet ut, som viser hvor langt alle har kommet med CBDC! nesten som å se COVID19 kartene!

https://www.atlanticcouncil.org/cbdctracker/

Men hva er formålet med "CBDC"? Jo da, det kan han tjukkasen her som jobber for the bank for international settlements (BIS) fortelle deg:

https://www.cnbc.com/2021/07/09/bis-central-bank-digital-currency-cbdc-china.html

Samme tjukkasen sier her:

“We don’t know who’s using a $100 bill today and we don’t know who’s using a 1,000 peso bill today. The key difference with the CBDC is the central bank will have absolute control on the rules and regulations that will determine the use of that expression of central bank liability, and also we will have the technology to enforce that.”

https://bitcoinist.com/the-bis-wants-absolute-control-of-your-money-via-central-bank-digital-currencies/

Kontrollen skal være total altså. Vi kan ikke ha noe av at folk bruker penger uten at vi (les: sentralbankene som BIS representerer) vet hva de brukes på!

 

6. Programmerbar CBDC:

https://www.forbes.com/sites/sap/2021/03/25/as-programmable-money-emerges--central-banks-ramp-up-for--tokenized-economy/?sh=46ad23f1c402

Selvfølgelig skal CBDC'en være "programmerbar". Hva betyr det? det betyr at noen kan bestemme hva du bruker pengene på. Hvis du er slem gutt så kanskje pengene dine blir "låst". Kjøpt litt mye godteri denne uka? vi lager en algoritme som sier at du maks kan bruke 100CBDC'er i uka på sånt fjas. For å stimulere til forbruk, så har selvfølgelig også pengene dine en utløpsdato... 

 

7. Konklusjon:

Koronapass er ikke et logisk system for å hindre smitte, da vaksinene ikke stopper smitte, og følgelig blir det meningsløst å la de vaksinerte få omgåes med "koronapass" da de fremdeles kan smitte hverandre! totalt ulogisk. Beskyttet mot "alvorlig sykdom og død" er de jo vistnok bare ved å ha fått vaksinen, trenger ikke vaksinepass for å fastslå det. Koronapass er et verktøy/en forløper for å få på plass "digital wallets", som igjen henger sammen med programmerbar digital sentralbankvaluta. Man får spekulere i selv hvorfor eliten synes dette er viktig, men "total kontroll" ser ut til å være en nøkkel-frase ;)

 

Det er et godt uttrykk som sier "la aldri en god krise gå til spille". Man behøver ikke å være konspirasjonsteoretiker eller covidfornekter(fornekte at viruset finnes og at det for mange kan være farlig)for å skjønne at det er kynsiske individer som vet å melke og utnytte dette til egen fordel. Om man utelukker det lever man desverre i en veldig naiv verden hvor stort sett alle er snille og gode og vil hverandre vel.

Edit: igjen trodde jeg at jeg postet i konspirasjonstråden og det gjør meg ingenting om alle tre postene herfra flyttes over dit.:)

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Er vel vanskelig å avgjøre hva som er fakta, reelle konspirasjoner (ja, de finnes også tro det eller ei!) og "konspirasjonsteorier" om dagen ;). At Koronapass er forløper til digital ID/wallets og CBDC, er ingen konspirasjons "teori", det er et faktum, viktige aktører som Thales-gruppen, BIS osv. sier det jo selv rett ut i de linkene jeg har lagt ved i mitt forrige innlegg. Når det er åpenlyst og opp i dagen, kan det vel ikke en gang kalles en konspirasjon men et faktum.

Det er også et juridisk og grunnlovsmessig meget problematisk med Koronapass, da grunnloven beskytter alle nordmenns rett til å ferdes fritt i riket. Dette må så klart veies opp mot smittevernsloven som jeg antar koronapass er hjemlet i, men dette er og bør være et ekstremt vanskelig tema, ikke noen "slam dunk" i klar favør av smittevern, spesiellt gitt at vaksinene ikke hindrer smitteoverføring i noen vesentlig grad (igjen ref forrige innlegg).

Tiltak skal også være forholdsmessige iht. smittevernloven. Å stenge deler av befolkningen ute fra samfunnslivet og segrere befolkningen basert på en sykdom med en IFR på rundt 0.1%, er de-facto ikke "forholdsmessig", det er et "ekstremt" inngripende tiltak i forhold til vårt historisk sett liberale og rettighetsbaserte demokrati. Det har dødd rundt 1000 nordmenn "av eller med" korona nå over en tidshorisont på ~18 måneder, i influensasesongen for 2018 døde det 1800 nordmenn, og det var ikke noe snakk om "influensapass" da, de færreste brydde seg vel knapt desverre. Det er derfor vanskelig å objektivt sett forstå forholdsmessigheten i dette.

Et siste faktum man bør ta med i betraktningen er jo at Koronapass virker splittende på befolkningen. Siden vaksinene knapt hindrer smittespredning, er effekten lav, overtrampet mot grunnlovsfestede rettigheter er stort, og man skal ikke undervurdere den negative samfunnsutviklingen av å bo i et segregrert samfunn. Mennesker med en normalt fungerende psykologi ønsker ikke segregering av landsmenn, vi har jo ganske mange eksempler opp gjennom historien på at segregering ikke er så bra og leder til ekstreme overgrep og det som værre er...

Helt til slutt, litt til ettertanke: Bill Gates sa allerede i Mars 2020 at man måtte ville utvikle Koronapass osv. for å gjenåpne samfunnet. Dette viser jo ganske klart at agendaen var satt allerede da: ett av de klare målene for pandemien for folk som Bill var koronapass, det er ikke en tanke eller ide som har utviklet seg "organisk" i løpet av pandemien eller dukket opp som en respons på et problem. Her er det noe som åpenbart skurrer i logikken.

Endret av Per H
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Per H said:

Det er også et juridisk og grunnlovsmessig meget problematisk med Koronapass, da grunnloven beskytter alle nordmenns rett til å ferdes fritt i riket.

Når mennesker styres av frykt i massiv skala, så blir folk alltid mer villige til å ofre sine rettigheter og frihet for extra trygghet. Med basis forståelse for psykologi, så skjønner man at det har skjedd under Covid tida. Koronapasset gjenspeiler dette perfekt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...