Gå til innhold

Barne kokebok prosjekt. Trenger tips på moro innhold


Resist

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg driver på med en kokebok for barn.

Jeg er ferdig med alle oppskrifter og oppsett av alle sider.

På hver side har jeg satt igjen et åpent område i et hjørne hvor jeg har tengt og sette "barnebok stemplet" på.

Tenkte først og gå for en ugle som er med på hver side og sier eller gjør noe, men samboer mente han forbinder slike ugler med lesebøker for barn.. Noe som stemte bra da jeg begynte og se gjennom bøkene til guttene våre.

Jeg trenger derfor forslag fra dere kjære godtfolk, på hva jeg da kan gjøre for og legge til og gjøre boken morsom for barn !

Jeg har en apekatt I tankene som kan ha på en kokkehatt og kanskje forkle hvor navnet på retten for hver side kanskje står ?

Snakkebobler ? Hva skulle en apekatt (eller et annet dyr kanskje ? ) si eller fortelle ? At man burde være med en voksen om man skal kutte grønnsaker eller skrelle potet f.eks ?

Ble veldig usikker og litt i tvil etter det gikk opp for meg at ugle brukes i lesebøker 😅 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker kanskje at det bør være en hovedkarakter, en morsom eller karakteristisk kokk som presenterer alle oppskriftene. Kan gjerne være et dyr. Slik at man har en rød tråd igjennom, og slik at man blar videre bare for at det blir en historie, og ikke bare et oppslagsverk. Han kan jo gjerne ha medhjelpere som også er dyr f.eks. Har man med historier rundt matrettene også, så kan man bruke boken både som lesebok og kokebok. Bare noen tanker som slår meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...