Gå til innhold

Kjøling til i7-12700K


Wakebreak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
chrisf skrev (9 timer siden):

Har selv kjøpt Arctic Freezer II 360 til 12900k, men hvis du kjøper da må du også bestille bracket på deres side som støtter lga 1700. Tok bare noen dager i posten fra Tyskland

 

https://prisguiden.no/produkt/arctic-liquid-freezer-ii-360-461926

Endte opp med Arctic Freezer II 280 fra proshop med brackets for LGA 1700, satser på den holder :)

Og et bequiet! Pure base 500 kabinett i svart. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Denne situasjonen var veldig rotete. Jeg har lagt hovedkort, cpu og ram i handlevognen på komplett, og så ser det ikke en gang ut som at komplett har kompatible cpu vifter inne på lager til å kunne monteres på 12 generasjons intel core prosessorer. Man kan ikke akkurat kjøle ned disse prosessorene med luft og kjærlighet heller, her er det lagt opp til at kunden selv må gjøre research for å finne kompatibelt monterings kit for valgte luftkjølere til cpu.

Lenke til kommentar

Enig, ikke veldig elegant løsning på dette. Vet at Asus har mulighet for å bruke 1200 brackets på sine 1700-hovedkort, så det ble løsningen for min del i påvente av 1700-bracket fra LianLi sin Aliexpress-store. Kjipt at LianLi ikke har sendt ut noen brackets til sine respektive leverandører, er jo rundt 1 mnd i ventetid fra AliExpress.

Forstått at det er en ørliten forskjell i høyde på CPU mellom 1200/1700, så LianLi anbefalte å bytte til korrekt bracket/skruer for å sikre best kontakt mellom kjøler og CPU. Men 1200 bracket blir  som sagt en mellomløsning her. Får alle deler i posten i dag, så krysser fingrene for det funker. 

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å benytte meg av proshop.no i plassen for komplett, for proshop hadde alle delene jeg ville ha inne på lager (hovedkort, ram og cpu) samtidig som de både har CPU kjølere fra Noctua og montertingssett til LGA1700 som kunne kjøpes utenom til disse Noctua CPU kjølerne. Greit nok at dette er nye CPUer og hovedkort som krever andre festebraketter enn tidligere, men her føler jeg at komplett har sovnet i timen med å ikke en gang kunne tilby disse monteringssettene i stort antall fra dag 1.

Så nå oppgraderer jeg fra en i7-4790K som jeg kjøpte sommeren 2014 til en heftig i7-12700K. Jeg gikk for et hovedkort med DDR4 ram, i og med at første generasjon av både DDR5 ram- og hovedkort er noe stivt priset per i dag (går nå fra DDR3 ram til DDR4 ram).

Endret av Oly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...