Gå til innhold

Xbox-sjefen vil revurdere samarbeidet med Activision Blizzard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jugendsjefen skrev (25 minutter siden):

Kotick er scapegoat nå tenker jeg. SIkkert mye mer av dette i bransjen, men ingenting er bedre når de får saueflokken til å fokusere på et mål.

Så da er det best å bare late som ingen ting? 

Men jo, generelt er det litt over stokk og stein i saker som dette, der dommene blir avlest av folket på Twitter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Jugendsjefen said:

Kotick er scapegoat nå tenker jeg. SIkkert mye mer av dette i bransjen, men ingenting er bedre når de får saueflokken til å fokusere på et mål.

Mennesker som betegner andre som saueflokk er som regel de samme folka som henter sine nyheter fra YouTube og andre "troverdige" kilder, mens de hevder å ha sannheten om stort og smått.

Uansett, et sted må man begynne. Man løser ikke store problemer med enkle løsninger; man tar små steg og arbeider mot endemålet.

Endret av The Very End
Skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
The Very End skrev:
45 minutes ago, Jugendsjefen said:

Kotick er scapegoat nå tenker jeg. SIkkert mye mer av dette i bransjen, men ingenting er bedre når de får saueflokken til å fokusere på et mål.

Mennesker som betegner andre som saueflokk er som regel de samme folka som henter sine nyheter fra YouTube og andre "troverdige" kilder, mens de hevder å ha sannheten om stort og smått.

Uansett, et sted må man begynne. Man løser ikke store problemer med enkle løsninger; man tar små steg og arbeider mot endemålet.

Hva du sier først gjelder flesteparten i dag. De søker og leser/ser artikler og videoer som vinkler saker til deres synspunkt. Mye starter bare hvordan du søker på saker. Sånn er det med politikk også. Kan ikke si jeg kjenner denne saken ut/inn heller, men det tror ikke jeg noen andre enn dem på innsiden gjør heller. Liker ikke dette judge, jury and executioner uten bevis greiene som foregår på nett.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Jugendsjefen said:

Hva du sier først gjelder flesteparten i dag. De søker og leser/ser artikler og videoer som vinkler saker til deres synspunkt. Mye starter bare hvordan du søker på saker. Sånn er det med politikk også. Kan ikke si jeg kjenner denne saken ut/inn heller, men det tror ikke jeg noen andre enn dem på innsiden gjør heller. Liker ikke dette judge, jury and executioner uten bevis greiene som foregår på nett.

Og det er et helt fair poeng (både at folk velger sine nyheter pga. vinkling og at man dømmer uten å nødvendigvis forstå begge sider av saken). Men, kanskje det som er verst er hvordan folk setter merkelapper på meningsmotstandere (Venstre, Høyre, saueflokk, kommunist, konservativ, covidiot, hysterisk, globalist, osv), for så å ikke kunne snakke sammen (polarisering, de mest ekstreme stemmene er de eneste igjen). Vil derfor anbefale at vi ikke merker hele grupper av synspunkter til slike, og heller fokuserer på begge sider av saken samt hva vi kan gjøre med det (selv om jeg ikke tolker det som at du har som mål å angripe noen her,  bare order saueflokk som får varsellampene til å lyse).

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Yopaz said:

Jeg har ingen spesifikke anklager mot Bobby Kotick, men det har seg sånn at han har vært leder i denne perioden. Han har ansvar for å slå ned på slikt. Når det har foregått over såpass lang tid er det tydelig at han ikke har tatt den delen av ansvaret sitt godt nok. Jeg er enig med deg at vi ikke sal leke hverken dommer eller jury, men vi skal ikke ignorere bevisene som har kommet frem heller.

(Offtopic) Er ikke greia at sjefer stadig bruker argumentet om at de har det øverste ansvaret og derfor må ha høyere lønn? Før var det i hvertfall slik at den med øverste ansvaret ofte måtte ta sin hatt og gå, mens nå derimot kan kreve milliarder i lønn uten å måtte stå til ansvar for noe. Sånn sett (mtp. at de færreste sjefer nå står til ansvar for noe), burde sjefer få sinn lønn redusert til "bare" typ 10-20 ganger snittlønna i selskapet. 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kotick har masse ansvar her, som leder av bedriften. Men det har dessverre også vært en gjenganger at styret ikke har brydd seg nevneverdig, så lenge det økonomiske går bra. Med et slikt styre spørs det om det blir noe særlig forbedring, selv om Kotick går. Kulturendring er veldig krevende, og fordrer at hele ledelsen drar i samme retning.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jugendsjefen skrev:

Kotick er scapegoat nå tenker jeg. SIkkert mye mer av dette i bransjen, men ingenting er bedre når de får saueflokken til å fokusere på et mål.

Har du lest noe av det som har kommet frem om hans fortid de siste dagene? Hadde du sagt "J Allen Brack", så kunne jeg delvis vært enig, men du har ganske tynt grunnlag på å forsvare en sånn kynisk drittsekk som Kotick.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
tankbug skrev:
Jugendsjefen skrev:

Kotick er scapegoat nå tenker jeg. SIkkert mye mer av dette i bransjen, men ingenting er bedre når de får saueflokken til å fokusere på et mål.

Har du lest noe av det som har kommet frem om hans fortid de siste dagene? Hadde du sagt "J Allen Brack", så kunne jeg delvis vært enig, men du har ganske tynt grunnlag på å forsvare en sånn kynisk drittsekk som Kotick.
Med det trynet kan du se at han er en kynisk money grabbing douchebag... 😁
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jugendsjefen skrev (4 timer siden):

Kotick er scapegoat nå tenker jeg. SIkkert mye mer av dette i bransjen, men ingenting er bedre når de får saueflokken til å fokusere på et mål.

Er litt redd for det ja. Kotick blir sparket og så er alt glemt innen ett år eller to. Han er usympatisk som f, men han er neppe alene om det i Activision.

Activision trenger en grundig opprensking. 

Lenke til kommentar

Dessverre så kommer det utelukkende til å gå utover de vanlige ansatte i Activision/Blizzard og ikke de som sitter på toppen, om de ikke kaster Kotick på dør så kommer det aldri til å bli bedre forhold der.

De prøver å straffe de som sitter på toppen, men til syvende og sist er det de på "gulvet" som får den største straffen.

Lenke til kommentar
The Very End skrev:
45 minutes ago, Jugendsjefen said:

Kotick er scapegoat nå tenker jeg. SIkkert mye mer av dette i bransjen, men ingenting er bedre når de får saueflokken til å fokusere på et mål.

Mennesker som betegner andre som saueflokk er som regel de samme folka som henter sine nyheter fra YouTube og andre "troverdige" kilder, mens de hevder å ha sannheten om stort og smått.

Uansett, et sted må man begynne. Man løser ikke store problemer med enkle løsninger; man tar små steg og arbeider mot endemålet.

🤦‍♂️🤦‍♂️
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...