Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield 2042


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg ikke så mye om bugs og feil for det kan rettes opp i, men største problemet imo er at det er sikkert tatt 25 design valg som er helt feil og setter spillet tilbake i forhold til de tidligere spillene. Helt elementære ting scoreboard, squads, crouch run, krabbe med ads, dykke under vann, ser ikke hvor mye skade man gjør på tanker, assist count as kill og ikke minst operatiors fremfor klasser.

Koser meg uansett med spillet, men det utnytter veldig lite av potensialet.

Endret av barezell
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (11 minutter siden):

Hele BF 2042 er Tragisk. Var jo så dum og sløste bort nesten 900 kr på det. Kunne heller kjøpt meg noe annet ufornuftig.

Er helt enig med Anmeldesen.

Jeg vil ikke være frekk, men kjøper du et EA/Dice-spill "uspilt" for 900 kr, så kan du takke deg selv ja. Spesielt etter Battlefield V.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Spillet er så langt en voldsom skivebom for min egen del. Har det langt mer morro med Halo Infinite skal jeg være ærlig. 
 

Etter betaen var det ekstremt rom for bekymring, og den var berettighet.

Glad jeg kun kostet på meg én mnd. med EA Play Pro etter å ha løst inn en kode for standard utgaven (bundlet med en nvme på salg) så kan ikke si det er penger ut av vinduet akkurat.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har ikke spilt spillet og anmeldelsen gjorde det klart for meg at det heller ikke skal kjøpes. Igjen trist å se uferdige produkter dyttes ut på markedet til oss forbrukere som sluker det og tar til takke med fremtidige oppdateringen. Da skulle ikke prisen vært 500kr pluss.

Når jeg kjøper et spill så forventer jeg at det er ferdig optimalisert og oppdatert. Man kjøper ikke ny bil og får bakre passasjerdør 4 måneder etterpå fordi du skulle ha bilen på datoen uansett.

Lenke til kommentar

Battlefield 2042, jeg har kun spilt hva 2 kart som kan i det hele tatt virke ut som dem er noe nært ett stort kart. Spille heter Battlefield og ikke Call of Duty og meningen er jo store kart, store områder noe typer utstyr er det flusst av og noen ressurser er det lite av (og en må ta beina fatt). Man kan spille med andre (sterkt anbefalt) men også alene. Mitt problem etter å ha spilt alle Battlefield siden Battlfield 1942, er at dem dessverre selv med Battlefield 4 og 5 dessverre prøver å ta opp kampen med Call of Duty. Jeg er en sucker for Dice og kjøper alle spillene hver gang og blir like skuffet hver eneste gang etter utgivelsen av Battlefield 2. For meg så er poenge å spille sammen med venner i squads, ha en liten tanke om hva vi skal forsøke å få til og gå å gjøre det. Battlefield skal ikke være fast paced. Må si jeg savner Commander funksjonen til Battlefield 2. Noen syntes Commander var mas men han hadde en real funksjon.

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet til en latterlig høy pris, men viste hva jeg gikk til. Liker spillet tross sine problemer (da ingenting annet spill er tilsvarende) 

synes det mest tragiske er de såkalte «spesialistene». Dette er kun for å ha noe å tjene penger på framover.

Ønsker mye heller tilbake til premium som ble brukt før. Man viste hva man fikk og slapp mye annet piss som sannsynligvis vil «fylle» spillet i månedene framover.

Lenke til kommentar

Til anmelderen:

Dette var en fin og forfriskende skarp anmeldelse, men du skriver ofte veldig kronglete og usammenhengende. Du avslutter brått både setninger og argumenter, og går rett videre til noe annet. For så i noen tilfeller å gå tilbake til den første setningen eller argumentet. Det gjør dessverre anmeldelsene dine litt slitsomme å lese.

Jeg ville ha anbefalt deg å lese nøyere igjennom teksten før den publiseres, fordi mye av det hadde blitt fikset med noen strategiske konjunksjoner og enkel omstrukturering av setninger.

Dette er kun ment som konstruktiv feedback! Ellers var det en fin anmeldelse.

Endret av Coffey
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Enig med karakteren

Prøvde litt igjen i går på 10 timers trialen på Series X, bare for å gi det en helt siste sjanse.
Første gang jeg gikk ned på kartet så spawnet jeg under en fiendtlig tank og døde. Andre gang gikk det greit, løp litt rundt så kom det en fiende mot meg. Jeg skjøt og skjøt på han men han tok ikke skade selv om jeg sto 10 meter unna. Han skjøt ikke på meg. Jeg gav til slutt opp, sto og så litt på han så snudde jeg meg og løp en annen vei. Så plaffet han meg ned. Er det allerede cheating i spillet? Alle medspillere har jo stor farget runding over karakteren, det hadde ikke han her så da må det jo ha vært en fiende. Det føles utrolig uferdig. Klatring i stiger var umulig, kom til toppen men kom aldri av, sto bare i loop. 
Portal var det eneste positive.

Men etter de to tingene der så slettet jeg det igjen. Gir det en tredje sjanse om et halvt år kanskje, om det er på 40% salg

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar
Coffey skrev (3 timer siden):

Til anmelderen:

Dette var en fin og forfriskende skarp anmeldelse, men du skriver ofte veldig kronglete og usammenhengende. Du avslutter brått både setninger eller argumenter, og går rett videre til noe annet. For så i noen tilfeller å gå tilbake til den første setningen eller argumentet. Det gjør dessverre anmeldelsene dine litt slitsomme å lese.

Jeg ville ha anbefalt deg å lese nøyere igjennom teksten før den publiseres, fordi mye av det hadde blitt fikset med noen strategiske konjunksjoner og enkel omstrukturering av setninger.

Dette er kun ment som konstruktiv feedback! Ellers var det en fin anmeldelse.

Liker at du gir ham en feedback sandwich :lol: Det var i det minste kortfattet og presist.

 

TjukkNorris skrev (12 minutter siden):

Med den anmeldelsen kommer jeg til og kjøpe spillet,liker store kart og lange joggeturer til en god kamp....Virker som "anmelderen" er et cod-barn,med intens action behov fra første stund.....

Det det blir i så fall en lang joggetur til CoD TDM. Tror jeg heller hadde satset på et spill som Squad hvis dette er dine preferanser.

 

Ghost pirate LeChuck skrev (17 minutter siden):

Enig med karakteren

Prøvde litt igjen i går på 10 timers trialen på Series X, bare for å gi det en helt siste sjanse.
Første gang jeg gikk ned på kartet så spawnet jeg under en fiendtlig tank og døde. Andre gang gikk det greit, løp litt rundt så kom det en fiende mot meg. Jeg skjøt og skjøt på han men han tok ikke skade selv om jeg sto 10 meter unna. Han skjøt ikke på meg. Jeg gav til slutt opp, sto og så litt på han så snudde jeg meg og løp en annen vei. Så plaffet han meg ned. Er det allerede cheating i spillet? Alle medspillere har jo stor farget runding over karakteren, det hadde ikke han her så da må det jo ha vært en fiende. Det føles utrolig uferdig. Klatring i stiger var umulig, kom til toppen men kom aldri av, sto bare i loop. 
Portal var det eneste positive.

Men etter de to tingene der så slettet jeg det igjen. Gir det en tredje sjanse om et halvt år kanskje, om det er på 40% salg

Enkelte ganger hender det at fienden ikke tar skade. Det er en av mange bugs.

Lenke til kommentar

Bare jeg som digger spillet? Er mye problemer syns jeg og, og hater balanse problemene (alle bruker PP-19 til alt, den er broken. Morsomt at alle klager på hvor lite våpen det er i spillet NÅR ALLE BRUKER SAMMA VÅPEN TIL ALT), og mye bugs, men ble litt sjokkert når jeg leste hvor mange som hater spillet, etter å ha kosa meg i 20 ish timer ps5.For min del er jeg glad jeg ikke venta på anmeldelser denne gangen. (PS føler meg rar som liker spillet siden så mange hater det)

Endret av BakaBerg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dipluz skrev:

Battlefield 2042, jeg har kun spilt hva 2 kart som kan i det hele tatt virke ut som dem er noe nært ett stort kart. Spille heter Battlefield og ikke Call of Duty og meningen er jo store kart, store områder noe typer utstyr er det flusst av og noen ressurser er det lite av (og en må ta beina fatt). Man kan spille med andre (sterkt anbefalt) men også alene. Mitt problem etter å ha spilt alle Battlefield siden Battlfield 1942, er at dem dessverre selv med Battlefield 4 og 5 dessverre prøver å ta opp kampen med Call of Duty. Jeg er en sucker for Dice og kjøper alle spillene hver gang og blir like skuffet hver eneste gang etter utgivelsen av Battlefield 2. For meg så er poenge å spille sammen med venner i squads, ha en liten tanke om hva vi skal forsøke å få til og gå å gjøre det. Battlefield skal ikke være fast paced. Må si jeg savner Commander funksjonen til Battlefield 2. Noen syntes Commander var mas men han hadde en real funksjon.

Helt enig, jeg synes bf4 var en god rettning, der de introduserte commander funksjon med støtte for å spilles på en app. tenk kor kult å sitte på dass å være commander. Jeg tror problemet var at istedenfor å bygge videre på kritikken fra bf4 , så prøvde de heller på en helt annen rettning. Drømme spillet for meg er bf4 stilen mer stabilt og bedre levelution løsninger, raste bygninger var kult, mens sandstorm var lame.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...